bugün

bismişah

alevi-bektaşi besmelesi. alevi-bektaşi inancında, cem ayinine başlarken gülbang "bism-i şah allah allah" diye başlar.

çoğu yazılı ve sanal yazılı kaynakta 'bism-i şah' tek başına telaffuz ediliyormuşcasına aktarılır. bu son derece yanlıştır. aynı zamanda son derece kasıtlıdır da.
allahın ismi iki kez zikredildiği gibi şah ile insan-ı kamil'e olan bağlılık ve saygı belirtilir.

(bkz: insan-ı kamil)
(bkz: gulbank)
(bkz: bektaşi gülbengi)
© copyright 2005 - 2026