bugün
- ismet gurbuz 202417
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar17
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması14
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- lise defteri6
- yürüyüş partisi8
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar3
- saba makamı ile okunan ezan4
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- türkiye6
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- beyaz otomobil satın almak15
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi11
- düşük iq belirtileri5
- ankara da nato zirvesi tedbirleri3
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler5
- gelmiş geçmiş en iyi türk teknik direktör2
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- ibne penis nah3
- ilgi2
- terlikle dövmek2
- birader beyler biraderdirler3
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- rabbin para vermesi3
- chp'deki değişimciler3
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- diş ağrısı2
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- dna testiyle ırk öğrenmek2
- kablo dolu çekmece2
- ipkis2
- bugün de meme atan olmaması13
- kadınların beli açık gezmesi2
- makarna süzmek5
- gönüllü esaret paradoksu2
- dünya3
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- alışveriş merkezlerinde çaresizce dolanmak2
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- güne bir şarkı bırak19
- iyi gibi davranan kötüleri nasıl ayırt ederiz2
- 65 şut çekip gol atamamak5
- zaman gazetesi2
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
--spoiler--
salca: 3 nisan 2008'de moderatör oldum, kendimi bildim bileli bu arkadaşın zerre işe karıştığına şahit olmadım, sadece bilgilerine tıkladığımızda görünen şey "birinci nesil moderator" olduğudur moderatörlüğüne dair bildiğimiz. arkadaş, yapmıyorsan, yapamıyorsan, ilgilenemiyorsan bırakacaksın. yine birebirde tanımadığım, konuşmuşluğum olmayan biri. muhtemelen kendisi trt'ye kapak atarak 40 sene çalışıp gençlerin önünü tıkayanlara sövüyordur özel hayatında. fakat pratikte uyguladığı, o trt sabunluklarından ve taşralı bir makam sevdası anlayışından başka bir şey değil.
--spoiler--
(bkz: uludağ sözlük yönetiminin siklememe problemi/#5148465)
açıkçası etkin olmayan bir moderasyon, sözlüğün şu hal ve gidişatına dolaylı da olsa katkıda bulunandır. işte ispatı yukarıda. kaç ay önceden aynı şeyler dile getirilmiş yani bu yeni bir şey değil. işte bu sebeple ciddiye alınması gereken bir istektir.
hiç kimse olayı kişiselleştirmemeli ve tamamen objektif bir şekilde şapkasını önüne koyup düşünmeli. mevzu hiç kimsenin insanlığı veya dürüstlüğü, zekiliği, çevikliği değil. bu bir teknik mevzudur. ve açıkçası yazar sayısı 15000' leri geçmiş bir sözlükte, aylardır istatistiklerde 1000' i görmemiş bir moderasyon üyesi, artık sırıtmaktadır. moderasyon etkinliği anında müdahaleyle doğru orantılıdır. siz anında müdahale etmezseniz açıkçası kimse sizi siklemez. ki bu kaç defa yaşanmış.
başka platformlarda moderasyon işini profesyonel kadroya devretme, paralı bir iş haline getirme önerileri üzerinden tartışmalar dönerken; uludağ sözlük' te adeta lakayıtlığın sınırına gelinmiştir ve açıkçası sözlükten soyutlanmış, gelişmeler bölümüne hapsolmuş bir hal almıştır. ki o yerlerde yeri gelmiştir yazarlar, moderasyona herkesin içinde geri adım attırmıştır.
hiç kimseyi tanımam, hiç kimseyle uzun soluklu muhabbetim olmamıştır. sadece istatistiklere, sözlüğün durumuna ve kalemine güvenilen yazarların geçmişteki sitemlerine bakarak fikir ortaya koymaktayım. ve her şeyi moderasyondan bekleyen, hiçbir şey yapmadan aman sözlük elden gitti diyen bir kafa yapısını en başından beri reddettiğimi söyledim. ancak iş boyut değiştirmiş, artık yazarların müdahale veya katkı şansı kalmamıştır. sol frame adeta kara delik misali işlemektedir. kaliteli başlık açtın, kaliteli mevzulara değindin eyvallah ancak sol frame işgal süren 2-3 dakika. ve bu yüzden çoğu yazar okumuyor, okuyamıyor, yazmıyor, ciddiye de almıyor.
açıkçası bu entryde ciddiye alınacağımı düşünmüyorum ve esas nokta budur. bu kadar yoğun ve aynı frekansta eleştiriye hala sessiz kalınması normal bir olay değildir. şu mevzuda bu denli ketum davranan yönetim kadrosu, haiti reklam vs. olayında adeta soru cevap kıvamında eleştirilere karşı durmuştur. demek ki varsınız ve demek ki okuyorsunuz. çok net söyleyeyim, uludağ sözlük' ün bir üst evresi inci sözlük' tür. ve görüyorsunuz işte, inci sözlük çok mu popüler? ilk günlerde 45 online vardı, şimdi hala en fazla 150 online oluyor. yani şunu demek istiyorum, ne kadar çok yazar; o kadar çok yazar demek değildir. siz 100' er 100' er alırken; bir taraftan da 40 50 60' ar diye artan bir oranda terk edişler yaşanıyor. zemin kaygan çünkü. boşa akan bir musluk misali, yani havuz asla dolmuyor ve kimse yüzemiyor.
salca: 3 nisan 2008'de moderatör oldum, kendimi bildim bileli bu arkadaşın zerre işe karıştığına şahit olmadım, sadece bilgilerine tıkladığımızda görünen şey "birinci nesil moderator" olduğudur moderatörlüğüne dair bildiğimiz. arkadaş, yapmıyorsan, yapamıyorsan, ilgilenemiyorsan bırakacaksın. yine birebirde tanımadığım, konuşmuşluğum olmayan biri. muhtemelen kendisi trt'ye kapak atarak 40 sene çalışıp gençlerin önünü tıkayanlara sövüyordur özel hayatında. fakat pratikte uyguladığı, o trt sabunluklarından ve taşralı bir makam sevdası anlayışından başka bir şey değil.
--spoiler--
(bkz: uludağ sözlük yönetiminin siklememe problemi/#5148465)
açıkçası etkin olmayan bir moderasyon, sözlüğün şu hal ve gidişatına dolaylı da olsa katkıda bulunandır. işte ispatı yukarıda. kaç ay önceden aynı şeyler dile getirilmiş yani bu yeni bir şey değil. işte bu sebeple ciddiye alınması gereken bir istektir.
hiç kimse olayı kişiselleştirmemeli ve tamamen objektif bir şekilde şapkasını önüne koyup düşünmeli. mevzu hiç kimsenin insanlığı veya dürüstlüğü, zekiliği, çevikliği değil. bu bir teknik mevzudur. ve açıkçası yazar sayısı 15000' leri geçmiş bir sözlükte, aylardır istatistiklerde 1000' i görmemiş bir moderasyon üyesi, artık sırıtmaktadır. moderasyon etkinliği anında müdahaleyle doğru orantılıdır. siz anında müdahale etmezseniz açıkçası kimse sizi siklemez. ki bu kaç defa yaşanmış.
başka platformlarda moderasyon işini profesyonel kadroya devretme, paralı bir iş haline getirme önerileri üzerinden tartışmalar dönerken; uludağ sözlük' te adeta lakayıtlığın sınırına gelinmiştir ve açıkçası sözlükten soyutlanmış, gelişmeler bölümüne hapsolmuş bir hal almıştır. ki o yerlerde yeri gelmiştir yazarlar, moderasyona herkesin içinde geri adım attırmıştır.
hiç kimseyi tanımam, hiç kimseyle uzun soluklu muhabbetim olmamıştır. sadece istatistiklere, sözlüğün durumuna ve kalemine güvenilen yazarların geçmişteki sitemlerine bakarak fikir ortaya koymaktayım. ve her şeyi moderasyondan bekleyen, hiçbir şey yapmadan aman sözlük elden gitti diyen bir kafa yapısını en başından beri reddettiğimi söyledim. ancak iş boyut değiştirmiş, artık yazarların müdahale veya katkı şansı kalmamıştır. sol frame adeta kara delik misali işlemektedir. kaliteli başlık açtın, kaliteli mevzulara değindin eyvallah ancak sol frame işgal süren 2-3 dakika. ve bu yüzden çoğu yazar okumuyor, okuyamıyor, yazmıyor, ciddiye de almıyor.
açıkçası bu entryde ciddiye alınacağımı düşünmüyorum ve esas nokta budur. bu kadar yoğun ve aynı frekansta eleştiriye hala sessiz kalınması normal bir olay değildir. şu mevzuda bu denli ketum davranan yönetim kadrosu, haiti reklam vs. olayında adeta soru cevap kıvamında eleştirilere karşı durmuştur. demek ki varsınız ve demek ki okuyorsunuz. çok net söyleyeyim, uludağ sözlük' ün bir üst evresi inci sözlük' tür. ve görüyorsunuz işte, inci sözlük çok mu popüler? ilk günlerde 45 online vardı, şimdi hala en fazla 150 online oluyor. yani şunu demek istiyorum, ne kadar çok yazar; o kadar çok yazar demek değildir. siz 100' er 100' er alırken; bir taraftan da 40 50 60' ar diye artan bir oranda terk edişler yaşanıyor. zemin kaygan çünkü. boşa akan bir musluk misali, yani havuz asla dolmuyor ve kimse yüzemiyor.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar