bugün

friedrich durrenmatt

alman edebiyatındaki çağdaş tiyatro yazarları arasında brecht'ten sonra gelen isimdir durrenmatt.. onun içinde önemli kişi ve kişillikler vardır. bunlardan birisi de aristophanesdir.. bir aristophanes hayranıdır. bunun yanında dürrenmatt aristophanes ile menander arasında belirli ayrımlar belirler[politik olmak ve ya da toplumsal olmak gibi]. ve tercihi de aristophanes'den yanadır. bununla birlkte der erdgeist'in ve franziska'nın yazarı wedekind'i kendine üstad olarak kabul eder.

onu tarzında figürler birbirlerinin içersinden çıkarak birbirini geliştirir. zaten eserlerinde de bu karşıtlık söz konusudur..

belirli yönlerden brecht ile ortaklıkları ve farklılıkları vardır.. brecht seyirciyi eleştiriye yöneltmeye çalışırken;durrenmatt ise seyirciyi realitenin üstesinden gelmeye zorlanamayacağını savunur..[bunların yanında yabancılaştırma tekniği, geleneğe karşıtlık ortak yanlarıdır] bunun yanında insanın brecht'in tersine kısmen politik varlık olduğuna inanarak;kaderinin de bir diğer yarısıyla gerçekleşeceğini belirtir..

eserlerine bakıldığında ise;aslında bunlar başka girinin konusudurlar.. ve oldukça da geniş çaplıdır sadece isimlerini vermek gerkeirse; die ehe des herrn missisipi[Misisipi'de Hayat], ein engel kommt nach babylon[babil'e bir melek iniyor], der besuch der alten dame, die physiker,[fizikçlier] der meteor..[meteor]

son olarak da; istanbul develet tiyatrolarında; afife ödüllü bir oyunu olan ''uyarca'' sahnelenmektedir.