bugün
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi17
- hamas bir terör örgütüdür16
- şehirler arası aşk yaşamak10
- true'nin porno arşivi kaç gb9
- icardi190527
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- vatandaşlık farkı alan otel24
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır34
- futbolcu ismiyle nick almak11
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız19
- anın görüntüsü13
- icardi1905 silik olsun kampanyası19
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- sözlük kızından gelin olmaz21
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- ideal duş alma sıklığı14
- artificialintelligence9
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım10
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı23
sosyolojik bir araştırmanın konusu olabilir ancak kesinlikle bu araştırmanın bilimsel olamayacağı kesin. tarihin anakronik algılayışından ötürü gelen bazı sanrılar günümüzdeki değerler ile geçmişi yargılamaya iter. bu durum ise belirli bir topluluğun diğerlerine göre üstünlüğünü doğurur.
ancak burada temel sorun; geçmişteki topluluklar ile şimdikinin modern toplulukları arasında hiçbir bağın olmaması. zaman-mekan farklılığı dışında, toplumların örgütlenişi, üretim biçimi ve iktidar ilişkileri göz önünde bulundurulduğunda tarihi binlerce yılı alabilen toplumlar dahi üstünlüklerini kaybederler. üstelim zaman-mekan, örgütleniş biçimi, üretim biçimleri ve iktidar ilişkilerinin niteliksel ve niceliksel değişimlerini yani özsel değişimlerini göz önünde bulundurursak tarihi binlerce yıla uzanan, süreklilik gösteren toplumlardan bahsetmek sadece antropologların inceleyebileceği bir alandır. o da geçmişin kadim uluslarını açığa çıkarır, bugünün modern topluluklarını değil. bugünün modern toplulukları ise tarih biliminin, siyasal iktisadın ve sosyolojinin ürünleri olduklarından bu disiplinlerin kullanımlarıyla anlaşılabilirler.
o halde geriye kalan şey ne midir? bilim dışı kullanımlar, ilginç zorlamalar ve anakronik gözlemler. bunlara bir de eklektik bir tarih anlayışınızı eklerseniz elinizde kalacak tek şey üstün ırk iddiasıdır. bu iddianın geçersizliğinin tanıtlanması ise yukarıda söz edilen disiplinlerin kullanımları ile ilintilidir. geriye kalanlar geçersizdir ve boştur.
ancak burada temel sorun; geçmişteki topluluklar ile şimdikinin modern toplulukları arasında hiçbir bağın olmaması. zaman-mekan farklılığı dışında, toplumların örgütlenişi, üretim biçimi ve iktidar ilişkileri göz önünde bulundurulduğunda tarihi binlerce yılı alabilen toplumlar dahi üstünlüklerini kaybederler. üstelim zaman-mekan, örgütleniş biçimi, üretim biçimleri ve iktidar ilişkilerinin niteliksel ve niceliksel değişimlerini yani özsel değişimlerini göz önünde bulundurursak tarihi binlerce yıla uzanan, süreklilik gösteren toplumlardan bahsetmek sadece antropologların inceleyebileceği bir alandır. o da geçmişin kadim uluslarını açığa çıkarır, bugünün modern topluluklarını değil. bugünün modern toplulukları ise tarih biliminin, siyasal iktisadın ve sosyolojinin ürünleri olduklarından bu disiplinlerin kullanımlarıyla anlaşılabilirler.
o halde geriye kalan şey ne midir? bilim dışı kullanımlar, ilginç zorlamalar ve anakronik gözlemler. bunlara bir de eklektik bir tarih anlayışınızı eklerseniz elinizde kalacak tek şey üstün ırk iddiasıdır. bu iddianın geçersizliğinin tanıtlanması ise yukarıda söz edilen disiplinlerin kullanımları ile ilintilidir. geriye kalanlar geçersizdir ve boştur.
güncel Önemli Başlıklar