bugün
- futbol32
- velvet43
- 2026 dünya kupası39
- atatürkçülük ile 2026 da ülke yönetilmez15
- herkesle iyi anlaşan insan18
- kılıçdaroğlu'nun gerçek yüzünü ne zaman gördünüz3
- yugoslavya kızları4
- yiyeni yarım ekmek doyurur3
- çok güzel bir mercedes mi yoksa sıfır kız mı5
- mor semsiyeli yabanci5
- mikrodalgası olan erkek yazarlar2
- hayatını kaybetmek3
- sencer solakoğlu çiftliğine baskın2
- iş hayatı3
- ara sıra gelen penis yalama isteği3
- ye kebabı iç şarabı çük arabı2
- uludağ sözlüğün sıkıcı olmaya başlaması2
- boklarını duvara sürerek ölmek2
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi9
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız13
- angie abdalla2
- tamar tanrıyar5
- dişarıya şortla çıkmak2
- deniz baykal7
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- ismet ibni pforzheimi el ferc ül katırevi2
- durduk yere ağlamak3
- fakir 65 yas ustune taksi parasi yardimi yapilsin2
- tüm çıplaklığımla burdayım10
- makarnaya sarımsak girer mi3
- türk dizi ve filmlerindeki klişeler2
- göte giren şemsiye4
- günün şiiri8
- mehir olarak ağırlığınca altın isteyen kezo2
- 19 yaşında kızla yatmak14
- uludağ sözlük kadın yazarlar tanışma şeysi2
- hangi bölümde okuyorsun denince alınan tepkiler2
- instagramda takip isteğini kabul etmeyen kız2
- arkadaşlar beni sevin2
- atatürk'ü dava değil her devrin adamı sanmak3
- kadir inanır'ın vefatı7
- ciguli kral7
- akp ülkeyi muasır medeniyetler seviyesine getirdi2
- ilişkiye bir süre ara vermek10
- frt2
- saraca finch house7
- king is back3
- kitap alıntıları2
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi9
- kemalizm ve sosyal demokrasi uyumsuzluğu2
beynin gizli kalmış en inatçı ve umut dolu intikamı resmen. yetişkinliğinde bile hipokampusta yeni sinir hücreleri doğuyormuş, günde yedi yüz tane falan. koşarsın, yeni bi şey öğrenirsin, stresini biraz düşürürsün; beyin “ulan tamam, fabrikayı açayım bari” deyip taze nöronları patır patır salıyor. eskiden 27’den sonra bitti, kalanla idare et diye yutturmuşlar bize, meğer yalanmış.
her sabah aynı trafikte küfür ederek uyan, işte ekran karşısında kendini erit, akşam eve dönüp telefonu eline al, scroll’la dur. yeni doğan o masum hücreler “lan burası neresi, aynı s*kik döngü mü” deyip üçüncü dakikada teslim bayrağını çekiyor herhalde.
şahane bi kontrast değil mi? bir yanda bilim “hareket et, merak et, zenginleştir etrafını” diyor, diğer yanda biz “yarın spora başlarım” diye eski nöronları da yavaş yavaş gömüyoruz. stres, uykusuzluk, o iğrenç haberler… hepsi bir olup üretim hattını sabote ediyor.
benim gibi beyni fosilleşmiş tipler için hem “vay be” dedirten hem de “ulan keşke daha erken duysaydım” diye içini acıtan bi bilgi. bir tarafta laboratuvarda farelere tekerlek takıp “bak yeni hücre” diye sevinç çığlıkları atıyorlar, diğer tarafta biz “bugün de aynı bokları yiyeceğiz” diye kahveyi üstüne içiyoruz. halet-i-ruhiyem kara çarşafalara büründü bu ironiyle. beynimiz hala inatla “dirilelim” diyor, biz de elimizdeki bütün 21. yüzyıl aletleriyle onu boğuyoruz.
çüknot: değerli yazar arkadaşlar, nörogenez konusunda bilim insanları hâlâ birbirine makale fırlatıyor. yetişkin beyinde tam olarak ne kadar yeni nöron üretildiği ve bunun boyutu tartışmalı. yani burada geçen bazı rakamlar “kesin hüküm” değil, araştırmalardan çıkan yaklaşık tahminlerdir. beyniniz bu çüknotu okurken birkaç nöron kaybettiyse sorumluluk kabul etmiyorum.
her sabah aynı trafikte küfür ederek uyan, işte ekran karşısında kendini erit, akşam eve dönüp telefonu eline al, scroll’la dur. yeni doğan o masum hücreler “lan burası neresi, aynı s*kik döngü mü” deyip üçüncü dakikada teslim bayrağını çekiyor herhalde.
şahane bi kontrast değil mi? bir yanda bilim “hareket et, merak et, zenginleştir etrafını” diyor, diğer yanda biz “yarın spora başlarım” diye eski nöronları da yavaş yavaş gömüyoruz. stres, uykusuzluk, o iğrenç haberler… hepsi bir olup üretim hattını sabote ediyor.
benim gibi beyni fosilleşmiş tipler için hem “vay be” dedirten hem de “ulan keşke daha erken duysaydım” diye içini acıtan bi bilgi. bir tarafta laboratuvarda farelere tekerlek takıp “bak yeni hücre” diye sevinç çığlıkları atıyorlar, diğer tarafta biz “bugün de aynı bokları yiyeceğiz” diye kahveyi üstüne içiyoruz. halet-i-ruhiyem kara çarşafalara büründü bu ironiyle. beynimiz hala inatla “dirilelim” diyor, biz de elimizdeki bütün 21. yüzyıl aletleriyle onu boğuyoruz.
çüknot: değerli yazar arkadaşlar, nörogenez konusunda bilim insanları hâlâ birbirine makale fırlatıyor. yetişkin beyinde tam olarak ne kadar yeni nöron üretildiği ve bunun boyutu tartışmalı. yani burada geçen bazı rakamlar “kesin hüküm” değil, araştırmalardan çıkan yaklaşık tahminlerdir. beyniniz bu çüknotu okurken birkaç nöron kaybettiyse sorumluluk kabul etmiyorum.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar