bugün
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu4
- beyaz otomobil satın almak5
- hoşgeldin pazartesi6
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- 2026 dünya kupasında tutulan takım4
- idolün ünlünün bokunu yer misin3
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek2
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- yer çekimine küsmek3
- karaağaç ev fiyatları2
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- spor sonrası pazularını öpmek2
- pazar günü aktiviteleri3
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği2
- netflix yasaklanmalıdır4
- komşu gezegenlerdeki kira artışı2
- 2026 dünya kupası15
- bugün de meme atan olmaması7
- üç harfli bir mandalinanın anıları2
- yasa dışı bahis şebekesine operasyon2
- park etmek sanatı2
- paris te son tango3
- cuckold erkek5
- 2026 trans onur yürüyüşü3
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan5
- 22 yaşında kız 41 yaşında erkek ilişkisi4
- ai analiz2
- lahmacunu elle yiyen kız18
- kulak arkasını keselemek2
- benim kemiklerim iri2
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı5
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- iş yerinde yapması zevkli şeyler4
- olduğundan genç göstermek9
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- femboy erkeklere yürüyen dayılar3
- seksten sonra bira içmek5
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- ona bir şey söyle16
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı3
- morkstar2
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- ez te hezdikim6
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- sözlük kadınları5
- balkonu camla kaplatmak7
- evlilikteki en büyük sorun4
dünya.
aklımdan geçenleri yazarken ne küfre düşmek ne herhangi bir dine saygısızlık yapmak gayesindeyim. yalnızca paylaşmak istiyorum.
bugün dünya, eğer bir krallık sayılırsa kralı şeytandır. kurucusu değil belki ama saltanat sahibi an itibariyle kendisidir. etrafıma baktığımda gördüğüm tüm yapılarda, insanlara ait tüm davranışlarda şeytanın parmağı var. dokunmadığı, vesile olmadığı tek şey yok.
aslına uygun, saf ve yaratılışına paralel, kendisinden de beklenen yaşamı yaşamak isteyen insan sayısı günümüz dünyasında yazıyla sıfır. başlangıçta iyi görünen şey bile zamanla nefsani ve şeytani şeye dönüşüyor. öyle bir dönüşüyor ki hem de! adeta kusursuz sistem... para kazanıyorsun örneğin, helal kazanmak gayesiyle yola çıkıyorsun. fakat yarı yolda bir bakıyorsun ki gözünü hırs bürüyen birisi olup çıkmışsın. kazanana kadar farketmesen bile emin ol harcarken işin içine şeytanın karıştığını farkedeceksin.
hangi müteahhit gönül rahatlığıyla "ben insanların barınması için evler inşa ediyorum" diyebilir? hangi çiftçi "allah'ın kulları için, allah rızası için ekip biçip satıyorum" diyebilir? hangi modacı, hangi tekstilci insanlığı açıkta bırakmamak için iyi niyetle elbise dikiyor? hangi anne baba sadece içgüdüsel olarak ürüyor artık? hangi alim ilmini sadece ilmin kendisi için alıyor da kibre düşmüyor örneğin? bakın... tüm bu olgular uzaktan bakıldığında doğruymuş gibi, hayırlı işlermiş gibi görünüyor. halbuki hepsi şeytanın avucunun içinde. hepsini yöneten o.
plan ve sistem, hesap-kitap sadece şeytana hasmış gibi. sanki öyleymiş gibi geliyor. birisi karşımızda birazcık düşünerek konuşsun örneğin, kelimelerini özenli seçsin, ölçüp tartsın öyle söylesin, ne düşünürsünüz? ben direkt adamın beni sikmeye çalıştığını düşünürüm. neden ama? bir insan karşısındakinin iyiliği için, hayırlı bir şey için de özenli konuşmaya çalışamaz mı? fazla iyimserlik olurdu bu... peki "dobra" tabir ettiğimiz, dan dun konuşan, eğitimsiz zır cahil, köyden indim şehre, yarı şive yarı argo konuşan birisi hakkında ilk intibamız her ne kadar kötü olsa da durup düşündüğümüzde aslında kendisinin saf olduğuna, içinde kötülük olmadığına kanaat getiriyoruz. neden? sanki alınan her eğitim, kazanılan her artı yalnızca diğerlerinin aleyhine kullanılır diye bir şey mi var? var gibi...
insanı ortalama 75 yıl yaşatan, onu sıkıp bunaltmayan, koşmasına, istemesine, sürekli aktif olmasına neden olan, çalıştıran şey şeytani güdüleridir. bazen güzel bir kadına aşkıdır. bazen para hırsıdır. bazen bir başkasına gösteriş yapma isteğidir. bazen zalimliğidir. günümüz dünyasında bir kral varsa o da şeytandır.
şeytanın şerrinden allah'a sığınırım.
********
bak kafada canlandır... boş dünyaya şeytansız gelelim. şeytan yok tamam mı? amına koyayım nasıl bir evre geçireceğiz de mesela bir gün katılım bankası kuracağız ki? ya da nasıl olacak da yabancı ortaklı anonim şirket kuracağız? bunca tarlaları niye ekiyoruz? bir lokma bir hırka yetiyorsa insana, ne sikim yemeye trilyon dönüm mısır ekeceğiz? haremlik selamlık yaşayacaksak bu kadar makyaj malzemesi markasının ceo'su kimler olacak? ay yapım'ı kim kuracak, avatar'ı kim niye çekecek? vietnam'a kim niye girecek, burj al arabı kim dikecek?
öyle yani.
*********
aklımdan geçenleri yazarken ne küfre düşmek ne herhangi bir dine saygısızlık yapmak gayesindeyim. yalnızca paylaşmak istiyorum.
bugün dünya, eğer bir krallık sayılırsa kralı şeytandır. kurucusu değil belki ama saltanat sahibi an itibariyle kendisidir. etrafıma baktığımda gördüğüm tüm yapılarda, insanlara ait tüm davranışlarda şeytanın parmağı var. dokunmadığı, vesile olmadığı tek şey yok.
aslına uygun, saf ve yaratılışına paralel, kendisinden de beklenen yaşamı yaşamak isteyen insan sayısı günümüz dünyasında yazıyla sıfır. başlangıçta iyi görünen şey bile zamanla nefsani ve şeytani şeye dönüşüyor. öyle bir dönüşüyor ki hem de! adeta kusursuz sistem... para kazanıyorsun örneğin, helal kazanmak gayesiyle yola çıkıyorsun. fakat yarı yolda bir bakıyorsun ki gözünü hırs bürüyen birisi olup çıkmışsın. kazanana kadar farketmesen bile emin ol harcarken işin içine şeytanın karıştığını farkedeceksin.
hangi müteahhit gönül rahatlığıyla "ben insanların barınması için evler inşa ediyorum" diyebilir? hangi çiftçi "allah'ın kulları için, allah rızası için ekip biçip satıyorum" diyebilir? hangi modacı, hangi tekstilci insanlığı açıkta bırakmamak için iyi niyetle elbise dikiyor? hangi anne baba sadece içgüdüsel olarak ürüyor artık? hangi alim ilmini sadece ilmin kendisi için alıyor da kibre düşmüyor örneğin? bakın... tüm bu olgular uzaktan bakıldığında doğruymuş gibi, hayırlı işlermiş gibi görünüyor. halbuki hepsi şeytanın avucunun içinde. hepsini yöneten o.
plan ve sistem, hesap-kitap sadece şeytana hasmış gibi. sanki öyleymiş gibi geliyor. birisi karşımızda birazcık düşünerek konuşsun örneğin, kelimelerini özenli seçsin, ölçüp tartsın öyle söylesin, ne düşünürsünüz? ben direkt adamın beni sikmeye çalıştığını düşünürüm. neden ama? bir insan karşısındakinin iyiliği için, hayırlı bir şey için de özenli konuşmaya çalışamaz mı? fazla iyimserlik olurdu bu... peki "dobra" tabir ettiğimiz, dan dun konuşan, eğitimsiz zır cahil, köyden indim şehre, yarı şive yarı argo konuşan birisi hakkında ilk intibamız her ne kadar kötü olsa da durup düşündüğümüzde aslında kendisinin saf olduğuna, içinde kötülük olmadığına kanaat getiriyoruz. neden? sanki alınan her eğitim, kazanılan her artı yalnızca diğerlerinin aleyhine kullanılır diye bir şey mi var? var gibi...
insanı ortalama 75 yıl yaşatan, onu sıkıp bunaltmayan, koşmasına, istemesine, sürekli aktif olmasına neden olan, çalıştıran şey şeytani güdüleridir. bazen güzel bir kadına aşkıdır. bazen para hırsıdır. bazen bir başkasına gösteriş yapma isteğidir. bazen zalimliğidir. günümüz dünyasında bir kral varsa o da şeytandır.
şeytanın şerrinden allah'a sığınırım.
********
bak kafada canlandır... boş dünyaya şeytansız gelelim. şeytan yok tamam mı? amına koyayım nasıl bir evre geçireceğiz de mesela bir gün katılım bankası kuracağız ki? ya da nasıl olacak da yabancı ortaklı anonim şirket kuracağız? bunca tarlaları niye ekiyoruz? bir lokma bir hırka yetiyorsa insana, ne sikim yemeye trilyon dönüm mısır ekeceğiz? haremlik selamlık yaşayacaksak bu kadar makyaj malzemesi markasının ceo'su kimler olacak? ay yapım'ı kim kuracak, avatar'ı kim niye çekecek? vietnam'a kim niye girecek, burj al arabı kim dikecek?
öyle yani.
*********
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar