bugün
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı8
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı14
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz10
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı5
- kadınlar neden aldatır15
- cayenne4
- devşirmelik makamı13
- lionel messi11
- diamond bosphoruss denen yazar6
- biz arap değiliz biz türk üz8
- ak parti'nin yüzde 37 38 oy oranı6
- 0 0 73
- elmas bey birader gitmesin kampanyası2
- köyde yaşama isteği2
- 8 yıllık küpenin kaybolması2
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
- dünya kupasında özbekistan'ı desteklemek6
- işsizliğin muazzam bir şey olması6
- göğüs uçlarını birbirine değdirebilen kadın2
- kabullenince huzur veren gerçekler9
- buddy dude4
- tarot falına inanan salak2
- askerlik9
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı8
- kadında güzellik aramayan erkek6
- kızları övmeyince yüz vermemesi3
- uzun zamandır kimsenin dut yememesi5
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba7
- türk siyasetçiliği yapan araplar7
- ağlama duvarını yıksak ne olur sorunsalı4
- gammaz çetesi çökertildi2
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti9
- sürekli esnemek6
- kıskançlık5
- akıllı telefonlarda fm radyo olmaması ayıbı2
- kimyon4
- 26 haziran 2026 abd türkiye maçı4
- uludağ sözlük'ün kokusu4
- süper lig tarihinin en iyi frikikçisi3
- sözlük erkekleri aranıyor mu8
- anın görüntüsü16
- şakk ı kamer2
- selahattin demirtaş övücüsü halk tv6
- spora vakit ayıramayan erkek oje sürsün7
- eski sevgilinin 1 haftada yeni sevgili yapması8
- ismail kartal16
- cebinde parası olmayan fakir erkek5
- donald trump5
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- demirtaş'ın kılıçdaroğlu ile görüşmeyi reddetmesi4
can dündar'a en iyi cevabı vermiş olan örnek bir türk genci. can dündar'a yazdığı mektup şöyledir;
Ben Bilkent Universitesi Bilgisayar Muhendisliği bolumunde yuksek lisans yapmakta olan bir oğrenciyim. Adım Ateş Akaydın. Ataturk ille ilgili yaptığınız belgeseli uzulerek soyluyorum hic beğenmedim. Ozetle belgeselde rahatsiz oldugum konular şunlar: Oncelikle, Vahdettin'in Ataturku bilinci olarak vatani kurtarmasi icin Samsun'a gonderdiği konusundaki iddia halen tartışılan,temelsiz ve acık soyleyim Fethullah taraftarları ve Osmanli sevdalilari tarafindan sIklikla dile getirilen bir goruştur. Boyle bir konuya belgeselinizin son derece taraflı yaklaşması kanimca cok uzucudur. Bilakis Vahdettin Ataturk icin tutuklama ve idam karari cıkartılmasına on ayak olmuş biridir. Ikinci olarak, Mustafa Kemal'i Ataturk yapan ve en buyuk savaşlardan biri çanakkale savaşına son derece az yer verilirken, Ataturk'un ozel hayatina,ozellikle Madame Corinne'e yazdiği mektuplara gereksiz derecede cok yerverilmistir. Belgeselinizde Ataturk'un yuksek idealleri ve amaclari etrafindasekillenmek yerine, Ataturk'un aldigi - ve kanimca alinmasi Cumhuriyetimizicin hayati zorunluluk teskil eden - kimi kararları Ataturk'un kişiliğinezarar verecek şekilde kullanmanız kabul edilemez. Ozellikle Ataturk'un Ankara Meclisinin acılması sırasında takiyye yaptiğini ima eder şekildeki aciklamalariniz, Ataturk'un Lenin kozunu oynadiğini dile getirirken ustune vura vura musluman ve komunist yoldaşlarım şeklinde ifadelerin gectiği gazete kupurlerine ozellikle yer vermeniz, uslupacisindan cok uzucudur ve kullandiginiz ifadeler de Ataturk'umuzu dinsizbir komunist gibi gostermektedir. Bu olaylar ile ilgili gercekler,maksatlar ve yontemler ayirt edilebilir şekilde ve duzgun bir uslup ile sunulabilirdi ama siz bundan gordugum kadariyla kacinmissiniz. Ataturk'un not defterindeki, kendisinin iktidara gelmesi halinde bir darbe ile ve zorla sistemi baştan aşagıya değiştirecegi konusundaki ifadelerinpek cok kere vurgulanmiş olmasi,Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasınınliderleri ve silah arkadasları nı idama gondermiş olması ya da onları bastırmış olması, Mussolini'nin ressamina bir portresini yaptırmıs olmasına ve ressamin yorumlarina ozellikle yer verilmesi ve Avrupada kimigazeteler tarafından bir diktator olarak nitelendirilmesine ozellikle yer verilmis olması bence Ataturk'un kişiliğine hakarettir. Yine ayni donemdeki gazeteler Ataturk'un dunya tarihinde bin yilda bir gorulen bir dahi oldugunu beyan etmektedir. Ve sizin calismaniz, Ataturk'un butun dunyanin kabul ettigi bir dahi ve gercek bir lider oldugunu adeta saklamak ister bicimde secilmis gazete kupurleriyle doludur. Bunlar Ataturkumuzu sanki bir diktator gibi gostermektedir! Size soruyorum sayin Dundar sizŞeriatla ve Faşizmle yonetilen bir ulkede Cumhuriyeti getirmeyi başaran,kadınları sosyal hayata katan, nerdeyse hic okuma yazma bilmeyen bir halkı10 sene gibi kısa bir surede okuma yazma bilir hale getiren kac tanediktator gordunuz? Medeniyet icin gerekli yol ve yordamları lutfendiktatorlukle karistirmayiniz. Siz Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası'nın irticai faliyetlerinden bahsettiniz mi? Kubilay olayindan ve Ataturkegonlunu vermis diger kemalistlerden bahsettiniz mi? Gercekten birdiktatorluk ve faşizm ornegi gormek istiyorsaniz lutfen bir iran'a bakinbir Misir'a bakin, Afganistan'a, Pakistan'a bakin. Ve hatta hatta ozellikle AKP iktidariyla birlikte son donem Turkiye'sine bakin. Hele hele Turkiyemizde Ergenekon gibi eşi kara carşaflı ve kendisi imamhatipli olan ve adı yolsuzluklara bulaşmış bir savcının yonettiği bir davavarken, Ataturkcu dusunce derneginin uyeleri, profesorler, emeklikomutanlar, Cumhuriyet gazetesi yazarlari, Cumhuriyet mitingleriniorganize edenler, Cumhuriyetle yaşit olan insanlar ve halkin bilinclenmesine gercekten yardım eden insanlar haklarindaki suclama bilenetlik kazanmadan ve onlara bildirilmeden tutuklanirken, ceza evlerinde olume terkedilirken ve DARBECILIKLE suclanirken, sizin cikip da Ataturk'e DARBECI demeniz igrenc ve acıklı bir benzetme olsa gerek! Turkiye'nin her gun PKK teroru yuzunden sehit verdigi gunumuzde, ulke iç savaşın ve bolunmenin eşiğine gelmişken, o kadar sacmalıkla doldurdugunuz belgeselinizin arasında sanki cok gerek varmiş gibi 'Ataturk de Kurtlere Ozerklik verilmesi ile ilgili konusmustu' gibi ifadeler kullaniyor olmaniz yangina benzinle gitmek demek degil de nedir sayin Dundar? Sizin belgeseliniz vizyona girdigi sırada farkında mısınız ki mecliste DTPliler guzelim ulkemi 25 parcaya bolebilmek icin uğraşmaktaydı? Ataturk'un gunde bir şişe raki bitiren, sarhoş ve yalniz bir adam olarak nitelenmiş olması ve devletin onemli meselelerinin tartisildigi ve Cumhuriyetin coşkusunun yaşandığı Ataturk'un sofrasinin bayagi ve sıkıcı olarak gosterilmesi de ayrı bir konu... Sayin Sureyya Ciliv'in ve Turkcell'in sponsorlugunuzu yapmaktan vazgecmiş olmasına şaşmamak gerek. Zaten bu karar bile nasil bir manzara ile karşilaşacagimizi işin en başindan haber vermişti. Zaten size olsa olsa 'Bizim Universitemizde Ataturk'ü bile eleştirebilirsiniz' diyen vakıf universiteleri sponsor olabilirdi ve oldu. Sonuc olarak ben bu belgeseli izledikten sonra sizi gercekten cok ayipladim. Siz benim eskiden tanidiğim Can Dundar olmaktan cıkmışsınız. Bu yapim kanimca sadece iki maksatla yapilmiş olabilir diye dusunuyorum. Yasiz Cumhuriyet'in ve Kemalizm'in ilkelerine ters dusup fethullahcilarin,yobazların ve boluculerin ekmegine yag surer bir hale geldiniz ya da entellektuel anlamda Turkiye'de vatan sevdasini, Ataturk sevdasini yitirmis kimi sanatcilar ve yazarlar gibi doğru bilinen ve kabuledilen degerlere radikal ve uygunsuz bir şekilde ters duşuyor olmanin sanat olduğunu dusunmeye başladiniz. Şahsen ben Turkiye'nin ikinci bir Orhan Pamuk'a ihtiyacı olduğunu duşunmuyorum. Şayet size Ataturk'umuze diktator diyen O Avrupadan ya da O Amerikadan birkac ay icinde 'Mustafa' dan oturu oduller yağmaya başlarsa lutfen bu dediklerimi hatirlayiniz ve ozellikle Şevket Sureyya Aydemir'in 'TekAdam''ini Ataturk'un 'Nutuk''unu tekrar ve bu sefer anlayarak okuyunuz ve Mustafa'ya Ataturk demeyi ogreniniz! Vakit ayirdiginiz icin tesekkur ederim.
Ateş Akaydın.
Ben Bilkent Universitesi Bilgisayar Muhendisliği bolumunde yuksek lisans yapmakta olan bir oğrenciyim. Adım Ateş Akaydın. Ataturk ille ilgili yaptığınız belgeseli uzulerek soyluyorum hic beğenmedim. Ozetle belgeselde rahatsiz oldugum konular şunlar: Oncelikle, Vahdettin'in Ataturku bilinci olarak vatani kurtarmasi icin Samsun'a gonderdiği konusundaki iddia halen tartışılan,temelsiz ve acık soyleyim Fethullah taraftarları ve Osmanli sevdalilari tarafindan sIklikla dile getirilen bir goruştur. Boyle bir konuya belgeselinizin son derece taraflı yaklaşması kanimca cok uzucudur. Bilakis Vahdettin Ataturk icin tutuklama ve idam karari cıkartılmasına on ayak olmuş biridir. Ikinci olarak, Mustafa Kemal'i Ataturk yapan ve en buyuk savaşlardan biri çanakkale savaşına son derece az yer verilirken, Ataturk'un ozel hayatina,ozellikle Madame Corinne'e yazdiği mektuplara gereksiz derecede cok yerverilmistir. Belgeselinizde Ataturk'un yuksek idealleri ve amaclari etrafindasekillenmek yerine, Ataturk'un aldigi - ve kanimca alinmasi Cumhuriyetimizicin hayati zorunluluk teskil eden - kimi kararları Ataturk'un kişiliğinezarar verecek şekilde kullanmanız kabul edilemez. Ozellikle Ataturk'un Ankara Meclisinin acılması sırasında takiyye yaptiğini ima eder şekildeki aciklamalariniz, Ataturk'un Lenin kozunu oynadiğini dile getirirken ustune vura vura musluman ve komunist yoldaşlarım şeklinde ifadelerin gectiği gazete kupurlerine ozellikle yer vermeniz, uslupacisindan cok uzucudur ve kullandiginiz ifadeler de Ataturk'umuzu dinsizbir komunist gibi gostermektedir. Bu olaylar ile ilgili gercekler,maksatlar ve yontemler ayirt edilebilir şekilde ve duzgun bir uslup ile sunulabilirdi ama siz bundan gordugum kadariyla kacinmissiniz. Ataturk'un not defterindeki, kendisinin iktidara gelmesi halinde bir darbe ile ve zorla sistemi baştan aşagıya değiştirecegi konusundaki ifadelerinpek cok kere vurgulanmiş olmasi,Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasınınliderleri ve silah arkadasları nı idama gondermiş olması ya da onları bastırmış olması, Mussolini'nin ressamina bir portresini yaptırmıs olmasına ve ressamin yorumlarina ozellikle yer verilmesi ve Avrupada kimigazeteler tarafından bir diktator olarak nitelendirilmesine ozellikle yer verilmis olması bence Ataturk'un kişiliğine hakarettir. Yine ayni donemdeki gazeteler Ataturk'un dunya tarihinde bin yilda bir gorulen bir dahi oldugunu beyan etmektedir. Ve sizin calismaniz, Ataturk'un butun dunyanin kabul ettigi bir dahi ve gercek bir lider oldugunu adeta saklamak ister bicimde secilmis gazete kupurleriyle doludur. Bunlar Ataturkumuzu sanki bir diktator gibi gostermektedir! Size soruyorum sayin Dundar sizŞeriatla ve Faşizmle yonetilen bir ulkede Cumhuriyeti getirmeyi başaran,kadınları sosyal hayata katan, nerdeyse hic okuma yazma bilmeyen bir halkı10 sene gibi kısa bir surede okuma yazma bilir hale getiren kac tanediktator gordunuz? Medeniyet icin gerekli yol ve yordamları lutfendiktatorlukle karistirmayiniz. Siz Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası'nın irticai faliyetlerinden bahsettiniz mi? Kubilay olayindan ve Ataturkegonlunu vermis diger kemalistlerden bahsettiniz mi? Gercekten birdiktatorluk ve faşizm ornegi gormek istiyorsaniz lutfen bir iran'a bakinbir Misir'a bakin, Afganistan'a, Pakistan'a bakin. Ve hatta hatta ozellikle AKP iktidariyla birlikte son donem Turkiye'sine bakin. Hele hele Turkiyemizde Ergenekon gibi eşi kara carşaflı ve kendisi imamhatipli olan ve adı yolsuzluklara bulaşmış bir savcının yonettiği bir davavarken, Ataturkcu dusunce derneginin uyeleri, profesorler, emeklikomutanlar, Cumhuriyet gazetesi yazarlari, Cumhuriyet mitingleriniorganize edenler, Cumhuriyetle yaşit olan insanlar ve halkin bilinclenmesine gercekten yardım eden insanlar haklarindaki suclama bilenetlik kazanmadan ve onlara bildirilmeden tutuklanirken, ceza evlerinde olume terkedilirken ve DARBECILIKLE suclanirken, sizin cikip da Ataturk'e DARBECI demeniz igrenc ve acıklı bir benzetme olsa gerek! Turkiye'nin her gun PKK teroru yuzunden sehit verdigi gunumuzde, ulke iç savaşın ve bolunmenin eşiğine gelmişken, o kadar sacmalıkla doldurdugunuz belgeselinizin arasında sanki cok gerek varmiş gibi 'Ataturk de Kurtlere Ozerklik verilmesi ile ilgili konusmustu' gibi ifadeler kullaniyor olmaniz yangina benzinle gitmek demek degil de nedir sayin Dundar? Sizin belgeseliniz vizyona girdigi sırada farkında mısınız ki mecliste DTPliler guzelim ulkemi 25 parcaya bolebilmek icin uğraşmaktaydı? Ataturk'un gunde bir şişe raki bitiren, sarhoş ve yalniz bir adam olarak nitelenmiş olması ve devletin onemli meselelerinin tartisildigi ve Cumhuriyetin coşkusunun yaşandığı Ataturk'un sofrasinin bayagi ve sıkıcı olarak gosterilmesi de ayrı bir konu... Sayin Sureyya Ciliv'in ve Turkcell'in sponsorlugunuzu yapmaktan vazgecmiş olmasına şaşmamak gerek. Zaten bu karar bile nasil bir manzara ile karşilaşacagimizi işin en başindan haber vermişti. Zaten size olsa olsa 'Bizim Universitemizde Ataturk'ü bile eleştirebilirsiniz' diyen vakıf universiteleri sponsor olabilirdi ve oldu. Sonuc olarak ben bu belgeseli izledikten sonra sizi gercekten cok ayipladim. Siz benim eskiden tanidiğim Can Dundar olmaktan cıkmışsınız. Bu yapim kanimca sadece iki maksatla yapilmiş olabilir diye dusunuyorum. Yasiz Cumhuriyet'in ve Kemalizm'in ilkelerine ters dusup fethullahcilarin,yobazların ve boluculerin ekmegine yag surer bir hale geldiniz ya da entellektuel anlamda Turkiye'de vatan sevdasini, Ataturk sevdasini yitirmis kimi sanatcilar ve yazarlar gibi doğru bilinen ve kabuledilen degerlere radikal ve uygunsuz bir şekilde ters duşuyor olmanin sanat olduğunu dusunmeye başladiniz. Şahsen ben Turkiye'nin ikinci bir Orhan Pamuk'a ihtiyacı olduğunu duşunmuyorum. Şayet size Ataturk'umuze diktator diyen O Avrupadan ya da O Amerikadan birkac ay icinde 'Mustafa' dan oturu oduller yağmaya başlarsa lutfen bu dediklerimi hatirlayiniz ve ozellikle Şevket Sureyya Aydemir'in 'TekAdam''ini Ataturk'un 'Nutuk''unu tekrar ve bu sefer anlayarak okuyunuz ve Mustafa'ya Ataturk demeyi ogreniniz! Vakit ayirdiginiz icin tesekkur ederim.
Ateş Akaydın.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar