bugün
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması17
- bir çiçek fotoğrafı bırak5
- utanmadan şort giyen erkek7
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması6
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur6
- suv araç sayısının binek araçları geçmesi5
- aylık 375 bin tl iyi para mıdır sorunsalı4
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- ashley dont look at him look at me2
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler10
- kabullenince huzur veren gerçekler2
- bakire kızla evlenmeyi savunmak7
- öndeki bir tutam saçına çok özen gösteren kel3
- elimde goruntuleriniz var2
- eski mesajları okumak3
- sedat pekmez9
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı5
- san marino nun dünya kupasını alması3
- karşı cinste bağımlılık yapan şeyler2
- küfreden kız iticiliği8
- evlenmek için gereken minimum para4
- bir kadını araba park ederken izlemek3
- ismet gurbuz 202418
- chp'ye yeni parti için isim önerileri2
- jenga da yenilen inşaat mühendisi2
- patates kızartmasına yapışan biber tohumu3
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak6
- lionel messi4
- dünya kupasında özbekistan'ı desteklemek4
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba3
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler6
- emekliliği gelen beyaz eşyanın yazlığa yerleşmesi2
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek5
- lanet olsun dostum ben hemen buradan gidiyorum2
- cuckold esnasında karınızın fenalaşması3
- israil'in lübnan da işgali sürdürme mesajı3
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız13
- lahmacunu elle yiyen kız19
- yazarlara gelen son mesaj4
- ideal sevgilinin en önemli özelliği16
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı5
- beyaz otomobil satın almak15
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- rte'nin 2028 adaylığının açıklanması2
- lise defteri7
- ankara da nato zirvesi tedbirleri5
- bugün de meme atan olmaması13
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- yürüyüş partisi7
bugüne kadar dünyaya gelmiş en insanüstü kişiliktir kendisi. hakkında yazmaya başlarken bile cümleleri bir araya getiripte doğru düzgün konuya giremediğim atamız, yüce insan. kendisine o kadar şaşırıyorum, o kadar anlamak istiyorum ki hakkında çıkacak olan son 'mustafa' filmi belki bir nebze olsun yardımcı olur. bugüne kadar ata'mızı anlamayan 1950 sonrası o kadar çok insan türedeki. buna aslında bir nebzede olsa bende dahilim. cumuriyet coşkusu nedir bilmeyen bir nesil.
şimdilerde coşkusunu yaşayamadan durmadan çalıştırılan, hakkı yenilen, değer verilmeyen, ölen, öldürülen, hesap sorulmayan, kurallar dahilinde cezalandırılıp aynı kuralları asla ama asla kendi lehine kullanamayan, atatürk yandaşı görünüp ülkeyi, insanlarını sömüren, atatürk'ten prim yapan, onu sevmeyen, sevmemesi önemli değil peki şu anda nasıl kendi toprağında kendi ülkesinde nefes alıp verebildiğini, yaşayabildiğini anlamayan, bunu ona anlatmayan, anlattıktan sonra o anlatılanları bulamayınca arada kalan, aklı karışan, saçma sapan insanlara inanan, ülkeyi içerden bölmeye çalışan, ülkesini sevmeyen, ülkesinden kaçan, düşündükleri nedeniyle bile hapse atılan, döven, dövülen, daha doğru düzgün bir kent yaratamamış, alt yapısı olmayan, bilmemek değil öğrenmemek ayıp derken yinede herşeyi yasaklayan, ama durmadan yasaklayan, yasakladığında problemin biteceğine inanan, o ölene kadar problemin bitmemesi, nerde yanlış yaptığını ancak yaşlılığında anlayan, yinede kabul etmeyen, gencini, ortancasını, yaşlısını sevmeyen, içe kapanık, paraya tapan, para için herşeyi yapabilecek olan, enerjide ve daha nice sektörde dışa bağımlı, üretmeyen, ürettirilmeyen, günlük politikalar uygulayan, günün adamı olan, yarını düşünmeyen, çocuklarının geleceğini çoktan unutmuş, yakan, yıkan, bürokrasi denen çarkı kurup içinden çıkamayan, engellenen, ezilen, ve yine ölen ve yine öldürülen ve yine hakkı sorulmayan ve yine sinirden kuduran ve yine içine atan, bozulan toplum psikolojisine önem vermeyen, refah kelimesini sadece bir parti adı olarak bilen, yine boynu bükük ama artık bunu çok normalmiş gibi kabullenen, tekrar tekrar içine atan, artık içine ata ata atacak bir yeri kalmayanların gencecik yaşlarda, daha hayatlarının baharında, önlerinde onlara bahşedilmiş belkide en güzel şey yaşamak varken intihar eden, ettirilen, bacısına, kızına yan gözle bakan, kendi kardeşini ölümüne savunan, hatta yeri geldiğinde öldüren, ancak başkasının bacısına kızına fütursuzca sarkan, bunuda çok normalmiş gibi gören, erkek egemen, gece sokakta yürürken korkan, korkutan, birbirinden uzaklaştırılan, televizyona veya internete veya sigaraya kısacası birşeye bağımlı olması gerektiğine inanan, dünyada varolan sadece bir rengi sadece bir rakamı sevebileceğine, tutabileceğine inanan, eğitilmeyen, eğitmeyen, eğitimden anladığı okulda gördüğü şeyler sanan, okulda da çok fazla birşey görmeyen, kendini geliştirmeyen, dil bilmeyen, yeri gelince en ala milliyetçi olan, yanı başındaki birisi zarar gördüğü zaman dönüp yardım etmeyen, sadece konuşan ama çok ve boş konuşan, bölen ve bölünen bir toplum olduk atam.
ama hala bu ülkeyi nasıl kurduğuna şaşırıyorum atam. bugün biz senin kurduğun ülkede bir tane konunun üstesinden gelemezken sen bize bu ülkeyi kurdun. hemde o dönemde. daha türkiye'nin nüfusu istanbul kadarken. birde bunu fakir ama gururlu ve vakur bir milletle becermiştin atam. peki şimdi o insanlar nerede?
not: hala yazının başlığına takılıp kalanlar; o benim kişisel görüşüm. zaten sözlükte bunun için kullanılır. wikipedia olsaydı böyle bir bilgi tabii ki girilemezdi. ortadaki kısmı herkesin tembellik edip okumamasından mütevellit bu hale gelindiğini sanıyorum.
şimdilerde coşkusunu yaşayamadan durmadan çalıştırılan, hakkı yenilen, değer verilmeyen, ölen, öldürülen, hesap sorulmayan, kurallar dahilinde cezalandırılıp aynı kuralları asla ama asla kendi lehine kullanamayan, atatürk yandaşı görünüp ülkeyi, insanlarını sömüren, atatürk'ten prim yapan, onu sevmeyen, sevmemesi önemli değil peki şu anda nasıl kendi toprağında kendi ülkesinde nefes alıp verebildiğini, yaşayabildiğini anlamayan, bunu ona anlatmayan, anlattıktan sonra o anlatılanları bulamayınca arada kalan, aklı karışan, saçma sapan insanlara inanan, ülkeyi içerden bölmeye çalışan, ülkesini sevmeyen, ülkesinden kaçan, düşündükleri nedeniyle bile hapse atılan, döven, dövülen, daha doğru düzgün bir kent yaratamamış, alt yapısı olmayan, bilmemek değil öğrenmemek ayıp derken yinede herşeyi yasaklayan, ama durmadan yasaklayan, yasakladığında problemin biteceğine inanan, o ölene kadar problemin bitmemesi, nerde yanlış yaptığını ancak yaşlılığında anlayan, yinede kabul etmeyen, gencini, ortancasını, yaşlısını sevmeyen, içe kapanık, paraya tapan, para için herşeyi yapabilecek olan, enerjide ve daha nice sektörde dışa bağımlı, üretmeyen, ürettirilmeyen, günlük politikalar uygulayan, günün adamı olan, yarını düşünmeyen, çocuklarının geleceğini çoktan unutmuş, yakan, yıkan, bürokrasi denen çarkı kurup içinden çıkamayan, engellenen, ezilen, ve yine ölen ve yine öldürülen ve yine hakkı sorulmayan ve yine sinirden kuduran ve yine içine atan, bozulan toplum psikolojisine önem vermeyen, refah kelimesini sadece bir parti adı olarak bilen, yine boynu bükük ama artık bunu çok normalmiş gibi kabullenen, tekrar tekrar içine atan, artık içine ata ata atacak bir yeri kalmayanların gencecik yaşlarda, daha hayatlarının baharında, önlerinde onlara bahşedilmiş belkide en güzel şey yaşamak varken intihar eden, ettirilen, bacısına, kızına yan gözle bakan, kendi kardeşini ölümüne savunan, hatta yeri geldiğinde öldüren, ancak başkasının bacısına kızına fütursuzca sarkan, bunuda çok normalmiş gibi gören, erkek egemen, gece sokakta yürürken korkan, korkutan, birbirinden uzaklaştırılan, televizyona veya internete veya sigaraya kısacası birşeye bağımlı olması gerektiğine inanan, dünyada varolan sadece bir rengi sadece bir rakamı sevebileceğine, tutabileceğine inanan, eğitilmeyen, eğitmeyen, eğitimden anladığı okulda gördüğü şeyler sanan, okulda da çok fazla birşey görmeyen, kendini geliştirmeyen, dil bilmeyen, yeri gelince en ala milliyetçi olan, yanı başındaki birisi zarar gördüğü zaman dönüp yardım etmeyen, sadece konuşan ama çok ve boş konuşan, bölen ve bölünen bir toplum olduk atam.
ama hala bu ülkeyi nasıl kurduğuna şaşırıyorum atam. bugün biz senin kurduğun ülkede bir tane konunun üstesinden gelemezken sen bize bu ülkeyi kurdun. hemde o dönemde. daha türkiye'nin nüfusu istanbul kadarken. birde bunu fakir ama gururlu ve vakur bir milletle becermiştin atam. peki şimdi o insanlar nerede?
not: hala yazının başlığına takılıp kalanlar; o benim kişisel görüşüm. zaten sözlükte bunun için kullanılır. wikipedia olsaydı böyle bir bilgi tabii ki girilemezdi. ortadaki kısmı herkesin tembellik edip okumamasından mütevellit bu hale gelindiğini sanıyorum.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar