bugün

mustafa kemal heykelleri ne işe yarıyor sorunsalı

5 parmağın 5'i bir olmadığı gibi, insanların da hepsi bir değil malesef.

kimi bir heykele bakınca bir taş/beton yığını görür, kimisi de heykele baktığında bir sanat eseri ve bu sanat eserinin çağrıştırdığı, anımsattığı şeyleri görür.

şimdi mustafa kemal heykellerini israf olarak, beton yığını olarak, masraf olarak görenler, ne yazık ki her mustafa kemal heykelinin bir anlam içerdiğinin farkında değiller.

atatürk heykellerinin her biri bakmasını, anlamasını bilene birtakım mesajlar verir, cumhuriyet devrimlerini, kurtuluş savaşı mücadelemizi ve atatürk'ün fikirlerini anlatır.

yani hiç biri boş bir beton yığını, taş yığını ya da heykeltraşlara para kazandırmaya yönelik nesneler değildir.

örneğin, taksim'deki cumhuriyet anıtına, atatürk heykeline gereksiz diyebilir misiniz?
görsel

bu anıt her yönüyle pek çok anlam içerir.
anıtın bir yönünde mustafa kemal atatürk ve kahraman askerleri, diğer yönünde de yine atatürk, inönü ve silah arkadaşları ile sovyetler birliği'nin kurtuluş savaşına yardımını temsilen General Mihail Vasilyeviç Frunze ve Mareşal Kliment Yefremoviç Voroşilov vardır.
yani anıt sadece bir taş ve beton yığını değil, milli mücadeleyi ve cumhuriyete giden süreci bizlere anımsatmaktadır.

en anlamlı atatürk heykellerinden biri, samsun onur anıtı;
görsel

şimdi bu heykele nasıl masraf, israf, beton yığını, put diyebilir bir insan?
heykeli yaptıran bizzat samsun halkıdır.
heykel, mustafa kemal'in samsun'a çıktığı noktaya konuşlandırılmıştır ve kurtuluş savaşı'nın başlangıcını temsil eder.

izmir atatürk heykeli;
görsel

kimilerine göre bir beton, taş yığını. ama kimilerine göre kutlu zaferin tacıdır bu anıt.
zira 26 ağustos'ta kalkıştığımız büyük taarruz neticesinde darmadağın ederek 30 ağustos'ta dumlupınar'da parçaladığımız işgal ordularına karşı ulu önder'in verdiği o tarihi komutu temsil eder bu heykel.
"ordular! ilk hedefiniz akdeniz'dir, ileri..."

conkbayırı atatürk anıtı;
görsel

çanakkale savaşlarının en çetin çarpışmalarının yaşandığı ve atatürk'ün gazi bir kumandan olarak dünyaya nam saldığı yerde dikilmiş bu anıt, gerek heykel betimlemesiyle, gerek kaidedeki yazılarıyla çanakkale savaşlarının dönüm noktası olan bu mevkide geçenleri hatırlatmaktadır.

atatürk ve gençlik heykeli;
görsel

istanbul üniversitesi önündeki bu heykel, atatürk'ün yurdu emanet ettiği gençlerin ve eğitimin önemini anlatır, eğitim cumhuriyet rejiminin ve çağdaşlığın olmazsa olmazıdır.
türk kızı, türk erkeği, her genç sıhhatli bir yaşam sürmeli, eğitim almalıdır. bu da atatürk'ün, dolayısıyla türkiye devletinin teminatı altındadır.

tarımcı atatürk heykeli;
görsel

atatürk orman çiftliğindeki bu heykel de, genç türkiye cumhuriyetinin geleceği için bu kutlu ve verimli toprakların kadını, erkeği ile tüm türk çiftçisinin ve devletin birlikte çalışarak, üreterek bir medeniyet bina edilmesi gerektiğini bizlere anlatır.
modernlik ve çağdaşlık toprakta başlar ve ülke, topraklarının ona verdikleri üzerinden yükselir.

şüphesiz ki bunca yıldır bu tarımcı atatürk heykeline bakanlar, bunları görebilselerdi, bugün türkiye 126 ülkeden tarım ürünleri ithal eden bir ülke durumunda olmazdı...

görüldüğü üzre bu heykellerin hepsi milli mücadeleyi, kurtuluş yıllarını ve türk milleti'nin geçtiği o çetin süreci dimağlarda tutmak amacı ile yapılmış birer anıttır.
sanat eserinden ziyade milli birlik ve bütünlüğü sağlamlaştırıcı, bilinç aşılayan birer objedir her biri.

şüphesiz ki bu heykellere put diyen, beton yığını diyen, taş diyen, gereksiz diyenlerin kendileri bizzat gereksizler sürüsü olup, türk milletinin verdiği milli mücadeleyi yok sayan, değersiz sayan birer vatan hainleridirler.

üstelik bu bayağılıklarına ve memleket düşmanlıklarına bir de dini alet etmeye çalışıyorlar.
islam dininde heykel yasakmış...
islam dininde heykel değil, put yasaktır, puta tapmak yasaktır.
ve türkiye'de kimse gidip herhangi bir atatürk heykeline tapmamaktadır.

umarım bir kelime dahi bir şeyler anlatabilmişimdir.