bugün

podariko

yunanlilarda yeni yılın ilk sabahında ev halkı dışından birinin siftah olarak eve gelmesi olan bir olgudur. ve dilimizde ilk adım olarak da nitelendirilir. (aşagi yukari)

buna göre bütün yılın iyi ya da kötü geçmesi, gelen kişinin uğurlu ya da uğursuz olusu
olusuna baglidir.

bir batıl inanc olmakla beraber bu bence güzel bir inaniştir.
© copyright 2005 - 2026