bugün

tanrıya allah deme küstahlığı

allah özel isimdir.tanrı ise önüne gelene yapıştırılabilecek bir isimdir ki günümüzde ve mitolojide de birçok yerde bu isimle anılan varlık görmekteyiz. tanrı ayrıca kavramsal olarak da allah isminin yerini tutamaz. tanrı ötede birşey beklenen bir varlık için kullanılır. oysa allah ismi ile tanımlanan herhangi bir sınır ve son düşünülmeden,hem alemlerin rabbidir hem de alemlerden ganidir kuran tanımlamasına göre. kısaca açıklamak gerekirse tüm algılanan varlık allahtan ayrı değildir ama bu varlığa allah da denemez. ihlas suresinde anlatıldığı gibi sonsuz sınırsız tekdir,parçalara ayrılması mümkün değildir doğmamış ve doğurmamıştır misli ve dengi yoktur. düşündüğümüzde buna göre ikinci bir varlık ondan hariç olarak yoktur. bugünkü bilim özelikle kuantum bu söylenenleri desteklemekdir. şartlanmalardan arınarak bakılabilinirse bu madde olarak algılanan herşeyin tamamen algılama araçlarına göre varolduğunu ve bu araçların kapasitesi değişse madde tanımımızın da tamamen değişeceği artık günümüzde batı biliminde de kabul edilmektedir. insan gibi tanrı veya ötede beşeri seyreden bir tanrı veya allah ismini yapıştırdığımız bir tanrı hiçbir zaman varolmamıştır hayalgücü dışında. kuran allahı birçok yerde tanımlar. ancak kuran yerine artık ne bilim ne akılla izah edilemeyecek kaynakları baz alırsak ve budur olay kolaycılığına gidersek tanrı da desek allah da desek farketmez ötedeki ilahdan bahsettikden sonra. anlayamamak inkar etmeyi gerektirmez.