bugün

entry'ler (1)

osmanlı devleti yıkılmasaydı olabilecekler

sırf o '' Osmanlı imparatorluğu abartıldığının yarısı kadar bile değildi, son 300 yılında Avrupa'nın şamaroğlanıydı '' diyen muhtemelen vatan millet düşmanı bir komünist veya terörist olduğunu tahmin ettiğim zata cevap vermek için üye oldum. Avrupa'nın şamaroğlanıydı dediği Osmanlı 17. yy'ın sonunda Viyana'ya neredeyse tarihin gördüğü en güçlü ordu ile dayandı. Üstelik o kadar kudretliydi ki kudretine çok güvenip şehre zarar vermeden ele geçirmeye uğraştı. Aynı Osmanlı imparatorluğu 1710'da Rusları darmadağın edip tarihten silebilecekken yine bireysel hatalar sonucu barışı kabul etti. Haddini bilmeyerek şamaroğlanı dediği Osmanlı yıkılana kadar Kuzey'de Rusla, Doğu'da iran'la, Batı'da tüm Avrupa ittifakları'yla, içeride bağımsızlık isteyenlerle ve senin gibi Osmanlı düşmanlarıyla uğraştı. Bir de abartıldığının yarısı kadar değildi dediğin kısma değineyim; Osmanlı imparatorluğu tarihin gördüğü en görkemli iki imparatorluktan biridir. Osmanlı'nın kurduğu sistemi tarihte sadece Roma kurabilmiştir o da bir sürü hanedan değiştirerek. O abartılıyor dediğin Osmanlı Orta Doğu'dan ve Afrika'dan çekildikten sonra orada bir daha huzur sağlanamadı. Allah tüm hanedandan ve 600 yıl boyunca bu millete ve islam'a hizmet eden herkesten razı olsun. Konuya dönersek Osmanlı Devleti şu an olsaydı meşruti monarşiyle yönetiliyor olurduk. 700 yıllık gelenekle kültür, sanat, bilim olarak şu andaki durumumuzdan daha iyi olurduk. 16. 17. yy'daki gücümüze ulaşmak hedefimiz olurdu.
© copyright 2005 - 2026