entry'ler (1)

balkan göçmenleri

bu konu hakkında söylenecek çok şey var aslında. benim anne tarafım 100 yıl önce bulgaristan'dan baba tarafımda selanik'den gelmiş dolayısıyla bende bu kategoriye giriyorum. ama yaptıgım analize göre karşılaştıgım ve sohbet etme fırsatı buldugum ya da sosyal medya üzerinden görüşlerini görme fırsatı buldugum balkan göçmenlerini aslında genelleme yapamayacak şekilde tanımladım. yugoslavya'dan gelen arnavutlar ve boşnaklar hiç çekilmiyor hiç de sevmedim genellikle bunlar solcudur hatta kemalistdir. kendilerine atatürkçü derler tabiki. müslüman olmalarına ragmen ilginçtir osmanlı imparatorlugundan pek hoşlanmazlar. yani ben hoşlananı pek görmedim. tam bir balkan milliyetçisidir bunların çogunlugu. muhafazakarları pek sevmezler. yani siyasi farklılıklardan dolayı anadolu çomarı diye aşşagıladıkları anadolu türklerine bu şekilde hitap etmekten hoşlandıklarını düşünüyorum. özellikle yakın tarihte göç edenler burnu havada sözde çagdaş insanlardır çok net. yani ben bir sancaklıyla sohbet ettigimde bana 1.dünya savaşını çıkartan sırp milliyetçisi gavrilo princip'den övgüyle bahsedip sırpça şarkılar dinledigini gördüm tipik bir sırp milliyetçisi olmuş. arnavutlarında bundan farksız oldugunu hiç düşünmüyorum. aslında çok daha trajikomigini gördüm diye hatırlıyorum "manisa'nın göbeginde yaşayan tanıdıgım bir burnu havada bulgar göçmeni başörtülü bir kız instigram profiline bulgar bayragı koyup bulgarca bir şeyler yazmış" bunun anasını babasını dedesini bulgaristan devleti müslüman türk diye edirne sınırına kovmamışmıydı? bu zihniyetle gelen balkan göçmenlerini almanların tabiriyle balkan bok çukuruna geri yollamak gerekir. türkiye ben türküm diyemeyeceklere bu kadar kolay vatandaşlık vermemeli.
© copyright 2005 - 2026