bugün
- içtim şarabı10
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi4
- bik bik'in mutfağına konuk olmak4
- sözlükteki gizli düşmanım6
- her insanın bir cini olması5
- kadir inanır20
- kaşar5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali2
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet15
- çok güzel ama manyak kadın7
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- içinden canavar çıkan insan4
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- anın görüntüsü19
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar5
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- mustafa kemal atatürk7
- kemalist dünya24
- üniversitelerin gereksiz olması16
- gizem3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- true'nun çaylak olması17
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- simit ayran2
- mason2
- hurdadan çıkan flash diskler2
- kezodan öpücük istemek2
- deniz göktaş2
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- velvet28
- ibrahim hacıosmanoğlu8
- 4 temmuz 2026 arjantin yeşil burun adaları maçı2
- aşk4
- antalyada üşümek3
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- şevval şahin2
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- aile evinde yaşamak13
- 2026 dünya kupası27
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- sedat pekmez21
- israil6
- yazarların iyi olduğu konular9
- hapşırmak2
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler3
entry'ler (1)
bu konu hakkında söylenecek çok şey var aslında. benim anne tarafım 100 yıl önce bulgaristan'dan baba tarafımda selanik'den gelmiş dolayısıyla bende bu kategoriye giriyorum. ama yaptıgım analize göre karşılaştıgım ve sohbet etme fırsatı buldugum ya da sosyal medya üzerinden görüşlerini görme fırsatı buldugum balkan göçmenlerini aslında genelleme yapamayacak şekilde tanımladım. yugoslavya'dan gelen arnavutlar ve boşnaklar hiç çekilmiyor hiç de sevmedim genellikle bunlar solcudur hatta kemalistdir. kendilerine atatürkçü derler tabiki. müslüman olmalarına ragmen ilginçtir osmanlı imparatorlugundan pek hoşlanmazlar. yani ben hoşlananı pek görmedim. tam bir balkan milliyetçisidir bunların çogunlugu. muhafazakarları pek sevmezler. yani siyasi farklılıklardan dolayı anadolu çomarı diye aşşagıladıkları anadolu türklerine bu şekilde hitap etmekten hoşlandıklarını düşünüyorum. özellikle yakın tarihte göç edenler burnu havada sözde çagdaş insanlardır çok net. yani ben bir sancaklıyla sohbet ettigimde bana 1.dünya savaşını çıkartan sırp milliyetçisi gavrilo princip'den övgüyle bahsedip sırpça şarkılar dinledigini gördüm tipik bir sırp milliyetçisi olmuş. arnavutlarında bundan farksız oldugunu hiç düşünmüyorum. aslında çok daha trajikomigini gördüm diye hatırlıyorum "manisa'nın göbeginde yaşayan tanıdıgım bir burnu havada bulgar göçmeni başörtülü bir kız instigram profiline bulgar bayragı koyup bulgarca bir şeyler yazmış" bunun anasını babasını dedesini bulgaristan devleti müslüman türk diye edirne sınırına kovmamışmıydı? bu zihniyetle gelen balkan göçmenlerini almanların tabiriyle balkan bok çukuruna geri yollamak gerekir. türkiye ben türküm diyemeyeceklere bu kadar kolay vatandaşlık vermemeli.