bugün

Anlatımda hata vardır. Şeriat denen şey islam kurallarının bütününe verilen isimdir.
seriat hukumleri icimizdeki oteki nedeniyle utopik kalmaya mahkumdur.
islam şeriatı da kapsar. şeriat islamı kapsayamaz. mantıksal açıdan geçersiz önerme. islam>şeriat bu önermenin düzenlenmiş halidir.

ayrıca yazarın değindiği konuya gelecek olursak, "hangi şeriat?" demek gerek. Yorum farklarını tanrı en doğru biçimde düzeltmediğine göre islam hukuku mezheplerin yorumlarına göre şekillenecektir. Modern hukuk sistemi gibi düşünüp değerlendirmemek gerek.

işte bu sebepten dolayıdır ki bir grup kuranda kafa kesilmesi gerektiği sonucunu çıkarır ve bunu islam hukukuna dahil eder, diğer bir grup böyle bir sonuca ulaşamaz ve kafa kesilmesi (...) yaptırımlara dahil edilmez.

mezhepleri ve dinin güncelleme almadığını unutmamak gerek.
"Allah bir makamdır. Ve insan, bu makamın isim ve sıfatlarının beden bulmuş halidir.

islam dünyasındaki en büyük problem farklı kavramların aynı isimlerle adlandırılmış olmasıdır. Bu kavram karmaşası Kuran-ı Kerim'in dilinin eşsizliğinden gelir. Yaratılışı anlayabilmek için önce kavramları iyice anlamak lazım. Peygamber döneminde islamiyet idraki parçalara bölünmemişti, ancak şimdi islamiyet idrakinde dört derece vardır. Birincisi, şeriat....

Şer'i at. Şer'i yani kötülüğü at demektir. ilkel bir ruhun, kendi bedensel ihtiyaçları, keyifleri için diğerlerinin hakkını yememesi gerektiğini anlayana kadar ibadetlerle, ezberletilir gibi hatırlatmaya ihtiyacı olabilir.

Şer'i yani kötülüğü atabilmek için şekillendirilmiş kurallarken şeriat, bugün ifadenin katledildiği, hakkın korkuyla sindirildiği kötülüğün kaynağı haline getirilmiştir birçok Arap ülkesinde.

Bugün Müslüman dünyası dediğimiz topluluğun büyük bir kısmı, kurallar kısmında takılı kalmıştır. Fazla sorgulamadan, soru sormayı saygısızlık sayıp biat ederek islam'ı yaşadıklarını sanırlar ama islam insandan düşünmesini bekler. Düşünmesini, sorgulamasını, anlamasını. Çünkü özü o kadar sağlamdır ki islam'ı ne kadar sorgularsan o kadar seversin, anlarsın aslında. Ama islam'ın özünü bilmeyenler korku imparatorluğu içinde ölümcül kurallarla sınırlandırdıkları insanları Allah'a hizmet etmek bahanesiyle bu kurallar kısmına hapsederler.

Kurallar kısmına obsesif bir şekilde takılı kalanlar fanatiğe dönüşürler ve özü hedeflemek ve tekamülle ilerlemek yerine burada şekille sınırlı kalırlar. Şeriat takıntısıyla sevgisizleşerek şeytana hizmet etmeye başlarlar. Çünkü şekilcilik şeytana aittir, yaradan'a değil."
şeriat deyince sadece ceza kurallarının akla gelmesi ilginç. semai şedit cezalarla toplum düzelir sanılıyor, ama öyle olmadığı görülüyor. şeriat uygulayan ülkelerde ne hırsızlığın, ne tecavüzün, ne adam öldürmenin, ne hırsızlığın önüne geçilebiliyor.

kadim ceza kanunları çağımızda çeşitlenen suçlar karşısında yetersiz kalır. örneğin internet bilişim suçlarını hangisiyle açıklar ve cezalandırırsınız ?

dinamik toplumsal değişimlerin yarattığı gereksinimleri statik kurallarla karşılayamazsınız. bu nedenle insanlar tarafından hazırlanmış ceza hükümlerine kesinlikle ihtiyaç vardır. bunun islama karşı olduğunu söyleyemezsiniz. ihtiyaçların önlenemez gücü statiği dinamiğe çevirir.