bugün
- ayça tilki9
- cumaya gidenlerin çok azalması21
- bik bik'in balona binmesi34
- vatandaşlık farkı alan otel19
- anın görüntüsü18
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim14
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız10
- aleyna tilki'nin en seksi fotoğrafı8
- alınan en güzel iltifat11
- bir kadının yemek ısmarlaması14
- ideal duş alma sıklığı14
- türkiyede çok abartılan arabalar14
- futbolcu ismiyle nick almak10
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim8
- icardi190524
- artificialintelligence15
- icardi1905 silik olsun kampanyası28
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- yol bitimindeki kuytu mekan8
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- erkeğe ne hediye alınır31
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- uzağı göremeyen insan11
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım28
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- integralin müfredettan kaldırılması15
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı24
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş8
Modernler için özgürlük kavramının ne kadar kapsayıcı olduğunu görmek için Kant’ın akıl-irade ilişkisini ne kadar ince düşündüğünü hatırlamak gerekir.
Kant diyor ki; akıl iradeye emretmemeli, çünkü o zaman iradenin, dolayısıyla eyleyen öznenin özgür olması mümkün olmayacaktır. Fakat yine de akıl irade için belirleyici, irade akla uygun olmalıdır. ilk bakışta çözümsüzmüş gibi görünen paradoksun çözümü, öznenin tüm kapasitelerinin uyumluluğunu ve öznenin bir bütün olarak özgürlüğünü de beraberinde getirecektir.
Akıl yasa koyucu olacaksa ve irade yasanın yürütmesinden sorumlu olacaksa iradenin akıl karşısında özgürlüğü nasıl mümkün olacaktır ve söz konusu özgürlüğe karşın irade nasıl akla uygun olacaktır? Sorunun yanıtı Kant’ın bir bütün olarak tüm sistemi çerçevesinde kurguladığı teori-pratik ilişkisinin kavranmasında yatmaktadır ki, tüm akıl emeğimiz bizi Kant’ın Yargı Gücünün Eleştirisi’nin ikinci yarısı olan Ereksel Olanın Bilimi’ne yani Teleolojiye götürecektir. Zira en geç Ereksel Olanın Bilimi’nde teorinin pratiğe aktarılması (Übersetzung des Theoretischen in das Praktische) mümkün olmaktadır.
Kant diyor ki; akıl iradeye emretmemeli, çünkü o zaman iradenin, dolayısıyla eyleyen öznenin özgür olması mümkün olmayacaktır. Fakat yine de akıl irade için belirleyici, irade akla uygun olmalıdır. ilk bakışta çözümsüzmüş gibi görünen paradoksun çözümü, öznenin tüm kapasitelerinin uyumluluğunu ve öznenin bir bütün olarak özgürlüğünü de beraberinde getirecektir.
Akıl yasa koyucu olacaksa ve irade yasanın yürütmesinden sorumlu olacaksa iradenin akıl karşısında özgürlüğü nasıl mümkün olacaktır ve söz konusu özgürlüğe karşın irade nasıl akla uygun olacaktır? Sorunun yanıtı Kant’ın bir bütün olarak tüm sistemi çerçevesinde kurguladığı teori-pratik ilişkisinin kavranmasında yatmaktadır ki, tüm akıl emeğimiz bizi Kant’ın Yargı Gücünün Eleştirisi’nin ikinci yarısı olan Ereksel Olanın Bilimi’ne yani Teleolojiye götürecektir. Zira en geç Ereksel Olanın Bilimi’nde teorinin pratiğe aktarılması (Übersetzung des Theoretischen in das Praktische) mümkün olmaktadır.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar