bugün

öldükten sonra tanri'yi goremeyen dindar kişinin yasadıgı büyük hayal kırıklıgı sonucu, soyleyebileceği ya da soyleyemeyeceği cümleler. ölmüşsün lan nasıl konusup tepki vereceksin ? otede bir hayat bekliyordun ama yok. tanri da yok, o da fos cıktı.

hadi göreyim sizi...
(bkz: hassiktir)
ömrü boyunca keklenmiş, anlamadığı tekerlemeleri yıllarca söylemiş bir insanın vereceği hazin tepkidir. yıllarca cariyeleri hayal ederek mal mal yaşa, şaraptan ırmaklar bekleyerek avut kendini, din-iman diyerek dolandırılmasına ses etmeden öteki dünyayı bekle, bulup bulacağı kendi avanaklığı olacaktır kanımca..

(bkz: hay bin kunduz)
ölmüş olan bir kişinin kimse ile karşılaşamayacağı gerçeğidir.
ölünce allah ile karşılaşan ateistin tepkilerinden daha hafif olacağı kesin olan tepki.
tanrının olmaması halinde, başka bir hayat olamayacağından mütevellit, herhangi bir şekilde verilmesi mümkün olmayan tepkilerdir.

dindar kişilerin göt olma şansı sıfırdır. göt olma ihtimali olan kişiler ateistlerdir.

sırf bu yüzden bile ateistleri daha samimi bulurum. dine bağlı bir yaşam sürüp götü sağlama almak varken, "allah yoktur" diyebilecek kadar özgüven sahibidirler.

lakin ateist adam okumuş adamdır. bilime inanmış, dogmatik düşüncelerden uzak durmayı yeğlemiştir. çoğunun hümanist olduğu öngörüsüne sahip bir birey olarak, "n'oldu lan dindar? göt olacaksın işte. hebele hübele..." gibisinden söylemlere girmeyeceklerini tahmin etmekteyim. insanların inançlarına saygı gösterirler diye biliyorum.

forum/chat tarzına kaydık ama, kendine saygı duyulmasını istiyorsan, başkalarına da saygı duymalısın. ayıptır.
bunu uludağ sözlükten hatırlıyorum sanırımdır.
(bkz: bana yalan söylediler)
Ömrüm boyunca ebu leheb'e beddua ettim, bu muydu karşılığı?.
islam inancında ölenler zaten Allah ile karşılaşmayacak. müslümanların böyle bir beklentisi zaten yok. bu belki hıristiyanların ya da başka dinlerin ve o dine mensup dindarların sorunudur.
inanç anahtar gibidir, insana zahmet ve meşakkat vermez. konuşulan konu kapının kilitli olduğunu düşünüp yanına her ihtimale karşı anahtar almaya benzer. kapı açıksa anahtarı cebinden çıkarmazsın. ama aslında kapının kilitli olup anahtar almayanın ne yapacağını düşünmeli.
ateistlerin öldükten sonra uçan spagetti canavarını gördüğünde vereceği tepkinin tam tersidir.
ateistlerin uydurduğu saçmalıktır anlamak isteyene şu kıstas çok şeyler anlatmaktadır;

hz. ali'ye (r.a), birisi geldi. adam, ölümü, tekrar dirilmeyi, ahirette hesabı, cenneti ve cehennemi inkar ediyordu. hz. ali'ye:

- ya ali, siz müslümanlar ölüme ve ölüm ötesine inanıyorsunuz; biz ise inanmıyoruz. siz cehennemden kurtulmak, cennete girmek için bir sürü ibadet ediyor, mal harcıyor, zahmete giriyorsunuz. bu zahmet değer mi? hem ölümden sonra tekrar dirilmenin olacağı ne malum?" diye sordu.

hz. ali (r.a) adamı sükunetle dinledi, sonra ona şu cevabı verdi:

"evet, ölümden sonra dirilmek, hesaba çekilmek, cennete veya cehenneme girmek, ya senin dediğin gibi yoktur; ya da bizim dediğimiz vardır. önce senin dediğinin doğru olduğunu düşünelim. ölümden sonra ahiret hayatı yoksa, seninle biz aynı durumdayız. sana da yok bize de yok. bu arada bizim yüce allah için kıldığımız namazların, yaptığımız ibadetlerin, hayır ve iyiliklerin, güzel ahlakın, verdiğimiz zekat ve sadakaların bize bir zararı olmaz. ama, ya ahiret varsa, bizim dediğimiz doğru çıkarsa, senin hâlin nice olur? diye sordu. adam, biraz durdu, düşündü ve sonra: " vallahi, her iki durumda da siz kârdasınız, ahiret varsa vay bizim hâlimize! yolunu öğret, ben de müslüman olacağım," dedi ve müslüman oldu.

sonuçta inananların kaybedeceği sadece namuslu, ahlaklı, ibadetle geçen ortalama 70 yıllık bir dünya hayatı olacaktır. inanmayanlar allah varsa 70 yıllık bir hayatı sonsuz ve dünya hayatına göre tadı tarifsiz olan bir hayata değişmiş olacaktırlar.
Anlamak isteyenlerin copy paste kıstaslara ihtiyacının olmadığı, dindarın dumur kaldığı durumdur.
böyle mantığa göre zaten madde olan insan, böyle bir diyaloğa giremez. bunun ölünce allah ile karşılaşan ateist versiyonunda daha fazla mantık arayabiliriz.
ölümden sonra hayat var ama tanrı yok. ilginçmiş. yeni bir din olsa gerek.