bugün
- ayça tilki8
- vatandaşlık farkı alan otel18
- anın görüntüsü18
- cumaya gidenlerin çok azalması17
- bik bik'in balona binmesi31
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim14
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız10
- aleyna tilki'nin en seksi fotoğrafı8
- alınan en güzel iltifat11
- bir kadının yemek ısmarlaması14
- ideal duş alma sıklığı14
- türkiyede çok abartılan arabalar15
- futbolcu ismiyle nick almak10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri9
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim8
- icardi190524
- artificialintelligence15
- icardi1905 silik olsun kampanyası28
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- yol bitimindeki kuytu mekan8
- kanınıza rengini verir misiniz11
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- erkeğe ne hediye alınır31
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- uzağı göremeyen insan14
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım28
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- integralin müfredettan kaldırılması15
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı26
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz13
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- istanbul suriyenin başkentidir9
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş8
muhyiddin ibn arabi vahdet-i vücud ile her şey allah'tır der, imam rabbani ise vahdet-i şuhud ile her şey allah'tandır der.
ikisi de doğrudur fakat vahdet-i vücud yanlış anlaşılabiliyor.
örnek verirsek:
iki kişiye film içeren cd verirsiniz. birine sorarsınız: "elindeki ne?"
"film" der.
aynı soruyu öbürüne sorarsınız: "cd" der.
"film" cevabı vahdet-i vücud, "cd" cevabı vahdet-i şuhuddur.
ikisi de doğrudur fakat vahdet-i vücud yanlış anlaşılabiliyor.
örnek verirsek:
iki kişiye film içeren cd verirsiniz. birine sorarsınız: "elindeki ne?"
"film" der.
aynı soruyu öbürüne sorarsınız: "cd" der.
"film" cevabı vahdet-i vücud, "cd" cevabı vahdet-i şuhuddur.
her şey allah'tır görüşü saçmalıktan ibarettir. hatta allah'ın insana kendi ruhundan üflemesi de bana mantıksız gelmektedir. sınırsız kudrete ve yaratma gücüne sahip değil mi? yeni bir ruh yaratmak varken, neden kendininkinden versin? her şey allah ise pis şeyler de allah oluyor o zaman? her şey allah falan değildir. insan insandır, madde maddedir, duvar duvardır. tanrı da tanrıdır.
doğru yanıt: film cd' sidir.
imâm-ı rabbânî ahmed sirhindî’nin vahdet-i vücûd ehlinden ve bu düşünceden ayrıldığı temel konu şudur: vahdet-i vücûd ehline göre âlem allah’ın isim ve sıfatlarının gölgesidir, ancak bu gölge asıldan farklı değildir. ahmed sirhindî’ye göre de âlem gölgedir. ancak bu gölge, asıldan farklıdır. bir şeyin gölgesi onun aslı olamaz. âlem gölge olmakla birlikte gerçek bir varlığı bulunmaktadır, hayâl ürünü değildir.
imam-ı Rabbânî ahmed sirhindî vahdet-i şuhûdu daha iyi anlatabilmek için eserlerinde bazı örnekler vermiştir.
güneş ve yıldızlar örneği:
gündüz güneş doğunca yıldızlar görünmez hâle gelir. bu esnâda bir kimsenin‚ gökyüzünde yıldız yok, sadece güneş var (ya da yıldızlar hayâl ve güneş’ten farklı değil) demesi ve böyle inanması vahdet-i vücûd ehlinin hâline örnektir, ilme’l-yakîn mertebesidir.
yani sirhindî’ye göre, vahdet-i vücûd bir algı yanılmasıdır. gökyüzünde güneş’ten başka bir şey göremiyorum, ancak bu durum yıldızların olmadığı anlamına gelmez, yıldızlar vardır ancak güneş’in yoğun ışığı sebebiyle örtülmüş, görünmez hâle gelmişlerdir‛ diye düşünen kişi ise vahdet-i şuhûd ehlinin hâline örnektir, ayne’l-yakîn mertebesidir.
eğer bu kişinin görüşü güçlenir ve güneş ile yıldızları ayrı ayrı görebilirse bu, diğer ikisinden daha yüksek bir mertebe olan hakka’l-yakîn (abdiyyet: kulluk) mertebesidir.
imam-ı Rabbânî ahmed sirhindî vahdet-i şuhûdu daha iyi anlatabilmek için eserlerinde bazı örnekler vermiştir.
güneş ve yıldızlar örneği:
gündüz güneş doğunca yıldızlar görünmez hâle gelir. bu esnâda bir kimsenin‚ gökyüzünde yıldız yok, sadece güneş var (ya da yıldızlar hayâl ve güneş’ten farklı değil) demesi ve böyle inanması vahdet-i vücûd ehlinin hâline örnektir, ilme’l-yakîn mertebesidir.
yani sirhindî’ye göre, vahdet-i vücûd bir algı yanılmasıdır. gökyüzünde güneş’ten başka bir şey göremiyorum, ancak bu durum yıldızların olmadığı anlamına gelmez, yıldızlar vardır ancak güneş’in yoğun ışığı sebebiyle örtülmüş, görünmez hâle gelmişlerdir‛ diye düşünen kişi ise vahdet-i şuhûd ehlinin hâline örnektir, ayne’l-yakîn mertebesidir.
eğer bu kişinin görüşü güçlenir ve güneş ile yıldızları ayrı ayrı görebilirse bu, diğer ikisinden daha yüksek bir mertebe olan hakka’l-yakîn (abdiyyet: kulluk) mertebesidir.
vahdet-i şuhud bilgi içeren bir şeyin bilgilerinin ortaya çıkması
daha yakın zannımca.
daha yakın zannımca.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar