bugün

(bkz: ama evren nasıl tesadüf olabilir)

diyerek ateizmi çürüttüğünü sanan gerizekalılara verilmesi gereken cevap sorusu.

eğer Tanrı mükemmel diyor ise; böyle bir mükemmel tanrı kimsenin yaratmasına ihtiyaç duymadan varolabiliyorsa, tanrıya göre daha az mükemmel olan evrenin yaratıcısız varolması neden mantıksız olsun?

eğer evren daha mükemmel ise; tanrı nasıl kendinden daha mükemmel bir şey yaratabiliyor?

zaten dini inancı olanlar tanrının daha mükemmel olduğu tezini öne sürer.
Ortak nokta insan olduğu sürece bi halt çıkmaz bu ikiliden.
capri sun daha mükemmel. ben capri sun cıyım.
(bkz: allah yok din yalan)
ikisi de değil, BEN
Tanrı mükemmel olduğu için yarattığı evren de her konuda birbiriyle uyum içindedir.
--spoiler--
tanrı mükemmel ise yarattığı her şey uyum içindedir.
--spoiler--

arkadaşım ya ikimiz farklı varlıkların içinde yaşıyoruz ya da dünyaya kör gözler ile bakıyorsun.

sırf evrenin doğası ile alakalı ortaya çıkmış sorunları yazacak olsam kitap olur çünkü.
Tanrı bu kadar mükemmel olmasaydı evren bu kadar mükemmel olamazdı .
Evren, tanrının tezahürüdür.
Masanın mükemmel oluşundan bahsederken onu inşa eden işçiliğin ve zekanın mükemmelliği kastedilir.
bence karma en mukemmeli:
(bkz: yahudi soykirimi)
Bu konuda tanrı bir orijin noktasıdır herşeyin başlangıcı olduğu için onun yarattığı ile o aynı kavram ile nitelemesi saçma olur. Bunu şöyle açıklayabiliriz
-mükemmellik bir karşılaştırma sonucu ortaya çıkan kelimedir yani kötü olan birşeyi görür ve berbat deriz durum iyilestikce mükemmele yaklasir. Bu evrende geçerli olabilir çünkü evreni bir sistem kabul edersek ondan daha uyumsuz sistemler gösterebiliriz ve onlara kıyasla evren mükemmel sıfatını hak eder. Tanrilikta böyle birşey olamaz çünkü karsilastirilabilecek başka tanrı yoktur yani senin kastetigin tanrı kavramı böyle bir sıfat almaz. Bu kavram karmaşasını geçtikten sonra
-Tanrinin varoluşu ile evrenin yaratılması arasında bir fark vardır. ikisinin de yoktan var olduğunu düşünürsek tanrı kendi kendine varolmussa evren neden olmamıştır sorusu mantıklı gözükebilir ama burada da yine karsilastirilmamasi gereken iki kavramı karsilastirmis oluruz. Çünkü zaman ikisi içinde geçerli değildir. Tanrı başlangıcı olan bir varlık degildir.