bugün

Bir cok yonetmenin kabul ettigi gercektir. Zorluk derecesi senarist>yonetmen>oyuncu seklindedir.
senarist ve yönetmenle ayrı ayrı sevişmiş birinin iddiası olabilir bence. belli ki senaristin boşalma süresi pek tatmin etmemiş.
neye göre gerçek şimdi, film bir bütün olarak ele alınır,, muteşem bir senaryoyu boktan bir yönetmene verirseniz, süper bir oyuncu ile o film vasat olur.
yönetmen olmazsa yazılan senaryonun değeri yoktur. yapımcı olmazsa her ikisinin de değeri yoktur. seyirci izlemez ise hiçbirinin değeri yoktur.
En dandik ve mantıksızlık dolu hikayeyi bile seyirciye izletebilme becerisinin adına yönetmenlik derler. Senaryoyu bir bina yapılacak olması diye düşünün. Bunun için gerekli ekipmanı ve tasarımı yapımcı ve diğer set çalışanları olarak görebiliriz; ama o projenin başında her şeyden sorumlu mimarın adıdır yönetmen. Çalışanlar da oyunculardır. istisna olarak çalışanların özel işler yapan ve yerini kimsenin alamayacağı zanaatkarlıkta olanları da yıldız oyunculardır. Bence böyle.