bugün
- bamya seven insan12
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası10
- magnum un 2 tl olduğu yıllar16
- artık kadınlardan uzak duruyorum11
- memati192315
- arap milliyetçiliği15
- hiç kavga oluyormu sözlükte8
- ayet ile hadis çelişirse hadisten hüküm alırım8
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi15
- aydinoglu bombala25
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var11
- kel kadın olmaması9
- gideon reid morgan jj31
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması36
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
- dinsiz kitapsız kafir ve küresel ıkınma ilişkisi8
- dolar neden düşmüyor avradnı sikiyim8
- insanlara nasıl faydalı olurum8
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı13
- eşcinsel bir erkeğe küresel'in fotosunu göstermek16
- anın görüntüsü13
- neden fenerbahçeliyim8
- yeşil pasaportlu koca arayan hanım abla17
- jose mourinho35
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz16
- erkeklerin çoğunun yalnız olması13
- hakemlerle şampiyon olmak12
- manyak olmaya karar verdim9
- sözlük erkeklerinin fotoları başlığına bakan erkek8
- yazarlardan akıl almak18
- islamcıların saç ile alıp veremediği nedir11
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması9
- siradansiradisibiri8
- kuresele yavsayan gotler tam liste24
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir16
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi10
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz9
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi22
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak14
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri9
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması15
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey11
- allah'ı seven insan8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek12
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak15
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
Tamamen saçmalık ezan okunurken ezandan başka birşey dinlenmemesi kurali insanları bu sonuca ulaştirmis galiba.
bir islam inancıdır.
evet, kapatın mp3leri müslümanlar. günahkarlar sizi. *
--spoiler--
Musikî hususunda umumî ölçümüz şu ifadeler olmalıdır:
Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazıları haram kılınmıştır. Evet, ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları iras eden (hatırlatan) sesler helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevâtı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır. (işaratül-icâz, s. 78; Sözler, s. 382, 687-688)
Musikîde iki ses kullanılır: insan sesi ve âlet sesi. Bir eser icra edilirken ya tek başına insan sesi veya müzik âletleri kullanılır; çok kere de her ikisinden birden istifade edilir. Her üç halde de insanın hoşuna giden, onun zevk duyduğu ve tesirinde kaldığı ölçülü, belli bir makamda ses çıkarılır. Bu sesler mahiyetine, mevzuuna ve tesirine göre değerlendirilir. Ya insanın ruhuna tesir eder, onda ulvî, dinî, hamâsî hislerin canlanmasına sebep olur; ya da dinlediği bir musikî parçası, nefsine ve süflî hislere hitap ederek yüce hislerin körelmesine sebebiyet verir. Yukarıdaki ifadelerde de açıkça görüldüğü gibi, meşru olan, dinlenilmesinde bir mahzur bulunmayan ses, insana ulvî hüzünleri, yani dünyanın fâniliğini, ölümün her an gelebileceğini, insanın bir gün gelip toprak olacağını, Allah korkusunu hatırlatmalı veya ilâhî aşkı, Allah sevgisini, dünya üzerinde Cenab-ı Hakkın güzel sanat eserlerindeki yüce isimlerinin ve sıfatlarının tecellîlerini hatıra getirmeli. Bu hisleri tahrik eden her türlü sesi dinlemek helâl ve caizdir. Fakat yetimane hüzünleri; insana ümitsizlik veren, sevdiği kimselerden ve nimetlerden ayrılmanın ıztırabını hatırlatan, insanı bedbinliğe, karamsarlığa iten; insanın şehevanî hislerine hitap eden, dinlediği zaman nefsin hoşuna giden sesler ise haramdır, dinlemek caiz değildir.
Bu iki sınıfa girmeyen birtakım sesler de vardır ki, insandan insana değişir. Meselâ aynı musikî parçasını dinleyen iki kişiden birisi nefsânî bir his duyarken, diğeri ondan daha ulvî bir mânâ çıkarmaktadır. Meselâ incecikten bir kar yağar, tozar elif elif diye/Deli gönül abdal olmuş, gezer elif elif diye parçasını bir musikî eşliğinde dinleyen iki kişiden birisi eliften Allahı hatırlayıp, ilâhî aşkı düşünürken, öbürü zahirî mânâsına bakarak eliften bir kadını hatırlar, mecâzî bir aşk düşünür.
Bir başka misâl: Yunusun, Aşkın aldı benden beni/ Bana Seni gerek Seni/Ben yanarım dünü gün/Bana Seni gerek Seni/Aşkın şarâbından içem/Mecnûn olup dağa düşem/Sensin dünü gün endîşem/Bana Seni gerek Seni şiiri bugün hem ilâhî olarak, hem de türkü olarak söylenmektedir. Şimdi biri burada geçen aşktan ilâhî aşkı düşünürken, diğeri zâhirî mânâsına bakarak mecâzî bir aşkı hatırlar.
imam Gazalî Hazretleri ise (ihyâ, 2: 279-81) musikîyi, haram, mekruh ve mubah olmak üzere üç ana başlık altında inceleyerek şöyle der:
Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan kimseler için yalnızca bu duyguları tahrik eden sesler haramdır.
Vakitlerinin çoğunu buna veren, meşguliyeti âdet haline getiren kimse için mekruhtur.
Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehaptır.
imam Gazalî daha sonra, musikîyi haram kılan şeyin kendisi değil, sonradan ârız olan bazı sebepler olduğunu ifade eder, bunu da şöyle tasnif eder:
Şarkı söyleyen kadın olur, dinleyen de kadın sesinin şehvetini tahrik edeceğinden korkarsa dinlemek haramdır. Burada haram hükmü müzikten değil, kadının sesinden gelmektedir.
Şarkı ve türkünün güftesi bozuk, islâm inancına ve ahlâkına aykırı ise, bunu müzikli veya müziksiz söylemek ve dinlemek haramdır.
Gençliği icabı şehevî duyguların mahkûmu olan bir kimse aşırı derecede müziğe düşer, vaktinin çoğunu bu yolda geçirirse sefih olur.
--spoiler--
http://www.mumsema.com/si...dinlemek-gunah-midir.html
evet, kapatın mp3leri müslümanlar. günahkarlar sizi. *
--spoiler--
Musikî hususunda umumî ölçümüz şu ifadeler olmalıdır:
Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazıları haram kılınmıştır. Evet, ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları iras eden (hatırlatan) sesler helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevâtı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır. (işaratül-icâz, s. 78; Sözler, s. 382, 687-688)
Musikîde iki ses kullanılır: insan sesi ve âlet sesi. Bir eser icra edilirken ya tek başına insan sesi veya müzik âletleri kullanılır; çok kere de her ikisinden birden istifade edilir. Her üç halde de insanın hoşuna giden, onun zevk duyduğu ve tesirinde kaldığı ölçülü, belli bir makamda ses çıkarılır. Bu sesler mahiyetine, mevzuuna ve tesirine göre değerlendirilir. Ya insanın ruhuna tesir eder, onda ulvî, dinî, hamâsî hislerin canlanmasına sebep olur; ya da dinlediği bir musikî parçası, nefsine ve süflî hislere hitap ederek yüce hislerin körelmesine sebebiyet verir. Yukarıdaki ifadelerde de açıkça görüldüğü gibi, meşru olan, dinlenilmesinde bir mahzur bulunmayan ses, insana ulvî hüzünleri, yani dünyanın fâniliğini, ölümün her an gelebileceğini, insanın bir gün gelip toprak olacağını, Allah korkusunu hatırlatmalı veya ilâhî aşkı, Allah sevgisini, dünya üzerinde Cenab-ı Hakkın güzel sanat eserlerindeki yüce isimlerinin ve sıfatlarının tecellîlerini hatıra getirmeli. Bu hisleri tahrik eden her türlü sesi dinlemek helâl ve caizdir. Fakat yetimane hüzünleri; insana ümitsizlik veren, sevdiği kimselerden ve nimetlerden ayrılmanın ıztırabını hatırlatan, insanı bedbinliğe, karamsarlığa iten; insanın şehevanî hislerine hitap eden, dinlediği zaman nefsin hoşuna giden sesler ise haramdır, dinlemek caiz değildir.
Bu iki sınıfa girmeyen birtakım sesler de vardır ki, insandan insana değişir. Meselâ aynı musikî parçasını dinleyen iki kişiden birisi nefsânî bir his duyarken, diğeri ondan daha ulvî bir mânâ çıkarmaktadır. Meselâ incecikten bir kar yağar, tozar elif elif diye/Deli gönül abdal olmuş, gezer elif elif diye parçasını bir musikî eşliğinde dinleyen iki kişiden birisi eliften Allahı hatırlayıp, ilâhî aşkı düşünürken, öbürü zahirî mânâsına bakarak eliften bir kadını hatırlar, mecâzî bir aşk düşünür.
Bir başka misâl: Yunusun, Aşkın aldı benden beni/ Bana Seni gerek Seni/Ben yanarım dünü gün/Bana Seni gerek Seni/Aşkın şarâbından içem/Mecnûn olup dağa düşem/Sensin dünü gün endîşem/Bana Seni gerek Seni şiiri bugün hem ilâhî olarak, hem de türkü olarak söylenmektedir. Şimdi biri burada geçen aşktan ilâhî aşkı düşünürken, diğeri zâhirî mânâsına bakarak mecâzî bir aşkı hatırlar.
imam Gazalî Hazretleri ise (ihyâ, 2: 279-81) musikîyi, haram, mekruh ve mubah olmak üzere üç ana başlık altında inceleyerek şöyle der:
Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan kimseler için yalnızca bu duyguları tahrik eden sesler haramdır.
Vakitlerinin çoğunu buna veren, meşguliyeti âdet haline getiren kimse için mekruhtur.
Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehaptır.
imam Gazalî daha sonra, musikîyi haram kılan şeyin kendisi değil, sonradan ârız olan bazı sebepler olduğunu ifade eder, bunu da şöyle tasnif eder:
Şarkı söyleyen kadın olur, dinleyen de kadın sesinin şehvetini tahrik edeceğinden korkarsa dinlemek haramdır. Burada haram hükmü müzikten değil, kadının sesinden gelmektedir.
Şarkı ve türkünün güftesi bozuk, islâm inancına ve ahlâkına aykırı ise, bunu müzikli veya müziksiz söylemek ve dinlemek haramdır.
Gençliği icabı şehevî duyguların mahkûmu olan bir kimse aşırı derecede müziğe düşer, vaktinin çoğunu bu yolda geçirirse sefih olur.
--spoiler--
http://www.mumsema.com/si...dinlemek-gunah-midir.html
Yararlı bir dini bilgiydi. Bunu Bilen ve uyan müslümanların zaten mp3 lerinde ilahi ve ezgilerden başka musiki bulunmaz.
Uydurmadır.
Siktir lan ordan diyesi geliyor insanın bunu uydurana.
Siktir lan ordan diyesi geliyor insanın bunu uydurana.
Müzik dinlemenin günah olması konusunda tek bir ayet yoktur. Kuranda bahsi geçmiyorsa ve yasaklanmamışsa günah değildir. Tabi islamı allahtan öğrenmeyi reddeden, allahın gönderdiği kuranı yetersiz bulan, hz muhammedin sadece bir elçi olduğunu unutan mezhepçilere göre günahtır.
michael jackson'suz yaşamaktansa ateist olurum daha iyi mk.
saçma sapan bir yorumdur. ilahi de bir müziktir. ruhu dinlendiren bir şey nasıl günah olur?
pek değerli din büyüklerinin hadislere dayandırarak tasdiklediği gerçek. islam dini tabii ki.
Cahil bir beyinden fikir olarak dışa vurulmuş anlamsız önerme.
saçmalığın daniskası olup, beyin yoksunu düşünce.
bu zihniyete göre, radyolarda konuşanda şeytanın ta kendisi.
Kur'an'da yada hadislerde "günahtır" şeklinde kesinlikle geçmeyen bir teoridir.
Ancak şöyle bir durum var ki müzik dinlemenin takvayı azalttığı, imanı zayıflattığı da tecrübem ile sabittir.
bu nedenle olabildiğince az dinlenmesi tavsiyemdir..
"Müziksiz hayatta olmaz." diyen dimağlara not: Hepsi öğrenilmiş çaresizlikten ibaret. Müziksiz ve tv'siz de pekâlâ yaşanıyor.
Ancak şöyle bir durum var ki müzik dinlemenin takvayı azalttığı, imanı zayıflattığı da tecrübem ile sabittir.
bu nedenle olabildiğince az dinlenmesi tavsiyemdir..
"Müziksiz hayatta olmaz." diyen dimağlara not: Hepsi öğrenilmiş çaresizlikten ibaret. Müziksiz ve tv'siz de pekâlâ yaşanıyor.
doğruysa boku yediktir.
çok dinlenirse şarkı sözleri çok bilinçaltına işler ve insan hayatını etkiler .
britneyci olarak kafama çok taktığım şey.
bu konuda müzik dinlemek günahtır diyemezsiniz günah değildir de diyemezsiniz. bu konuda vicdanınıza sormanız gerekir örneğin bir türkü dinlemek var bir de candy shop dinlemek var. vicdanınızhangisini dinlerken rahat ediyorsa onu dinleyiniz. tabi bu konuda kendi kendinizi kandırmamanız gerekir.
rock dinlersen evet ama klasik müzik değildir.
ben değil hoca söyledi tv'de!
ben değil hoca söyledi tv'de!
Şarkı söylemenin, bir kadının sesinin kendisine haram kılındığı bir erkeğe ulaşmasının günah olmasının saçma olduğu kadar saçmadır.
hani cennetin kapısından girerken beethoven çalacaktı?
müzik yaşamdır olum. yaşamak nasıl günah lan ?
bunu diyen annesinin sesinden bile tahrik olabilir. o derece olma ihtimali olan insan beyanıdır.
Müzik dinlemek haram ama 8 yaşındaki çocukla evlenmek helal.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar