bugün

bir multi platform oyun.

Bu oyunun ana hikaye dışı bir oyun olması ve MGS'nin zamanında gamecube ve PC'ye oyun yaptığı göz önüne alınırsa sony'nin boku yediğini ilan etmek için biraz erken olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca bilenler bilir, MGS'nin tarzı Tactical Espionage Action'dur. Kojima bu oyun için "Lighting bolt action" dedi.

(bkz: ne ayak hacı)
solid snake in değil, raiden in yönetileceği yeni mgs oyunu.
raiden la inanılmaz detaylıkta karpuz pardon adam kesmece oyunu. istenirse stealth da yapılabilir önceki serilerdeki gibi ama şurdaki

http://www.gametrailers.c...e3-2010-metal-gear/101272

istenilen x-y doğrultusunda kesmece olayına şahit olunduktan sonra sonra bu oyunu kimse sırf stealthla bitirmez.
karpuz keseceğdük.

http://www.youtube.com/watch?v=AtM3PGyiQUc&feature=relmfu
doğrusu Metal Gear Rising:Revengeance olan oyun mgs ile tür ve yapımcı olarak farklıdır. oyunu kojima başlatmış ama bitirmemiştir.
metal gear ray ile kapışma bölümü vardır (ki ilk bölümdür), adamı gazdan uçurur gözlerini doldurur.
Sanıyorum zamanında baya el değiştirmiş, en son haline ise ulaştığında adı bile değişip metal gear rising revengeance olmuş olan oyun. Kojima her ne kadar iyi oyun yapıyor olsa da oyunu hack and slash'in en iyi firmalarından biri olan Platinum Games tarafından yapılması muhtemelen bu oyunun kaderi için çok çok daha iyi olmuştur diye tahmin ediyorum. Hoş Kojima'nın çıkartacağı işi de merak etmiyor değilim ama bu işte oldukça iyi.

Oyunun çok kendisine has sayılabilecek şeylere sahip. Öncelikle dövüş mekaniği diğer hiçbir hack and slash oyununa benzemiyor. Aynı firmanın oyunu olan Bayonetta bile Devil May Cry'a inanılmaz benziyorken* bu oyun baya kendi havasına sahip. Öncelikle düşmanınıza hasar vermekten çok nasıl çok savunabilirim üzerine kuruluyor oyunun zorluk derecesini arttırdıkça. Gerçekten savunma o kadar önemli ki bu oyunda, hızlı combolara karşı kaçmak, savunmak kadar faydalı değil. Ve bunun yanında bir Platinum klasiği olan aşırı hızlı oynanışta eklenmekte. Aşırı hızlı derken, oyun cidden çok hızlı. Bu tarz oyunlarda düşmanlar bir tık daha yavaştır size oranla, kaçmak için size fırsat verir, fakat burada savunma mekaniği ön plana alındığı için bu durumdan vazgeçilmiş sanıyorum. Evet savunma gayet önemli.
Boss fightlar ise gerçekten başarılı. Her ne kadar Bayonetta'daki bossları hiç sevmesem de buradakiler daha akılda kalıcı, daha farklı ve güzel konseptlere sahipler. Çok aşırı diyemem, bunun sebebi de birazdan anlatacağım sebepten aslında, ama başarılılar ve aşırı zorlamasalar da ortalama zorlukla eğlendiriyorlar.
Müzikler çok aşırı gaz. Ya çok fazla gaz hemde. Direkt adrenalin pompalamaya başlıyorsunuz çaldıkları anda. Oyun da zaten yeterince high concept olduğu için o gaz sürekli korunuyor.

Oyuna dair eksiler kısmına gelirsek, grafikler konusu diyebilirim ama bunu bir parantez ile söylemem gerekli. Grafikler 2013 yılında çıkmış bir AAA oyun için yeterli değil. Fakat oyun aşırı hız üzerine, yeri geldiğinde düşman sayısı da artıyor. Etraftaki eşyalarında binlerce parçaya ayrılabilmesi ve bunun için de kaynak harcanması söz konusu. Bunlar olunca optimizasyon amaçlı alınmış bir karar olması çok olası. Bu oyun yavaşlasaydı eğer, gerçekten tüm havasını o an kaybederdi.
Metal Gear evreninde geçmesi, gariptir ama bence net bir eksi bu oyun özelinde. Metal Gear oyunları tactical espionage oyunları olduğu için bu oyunda da bunlara yer verilme ihtiyacı hissedilmiş. Ya abi sen bir hack and slash oyunusun, stealth kill nedir, RPG, Frag Grenade kullanmak nedir? Ya da ne bileyim, ilerlerde bir bölümde adı şu an aklıma gelmeyen bir robot ile tamamen stealth bir kısım oynuyorsunuz, oyunun temposunu bunlar aşırı düşürüyorlar. Oyunun mekaniklerin de gerçekten bunlar için tasarlanmadığı o kadar belli ki, sırf "metal gearız abi koymamız şart" dendiği için koyulduğunu anında hissettiriyorlar. Bu arada gariptir, çok kasarsanız bazı bölümleri en azından full stealth bitirme şansınız var gibi duruyor, deneyin de boss fightlarda bosslar çatır çatır elinize verdiğinde çok ağlarsınız benden demesi.
Yine aslında bir Metal Gear olmasından kaynaklı senaryo ben ne kadar okey bulmuş olsam da, bu oyun için çok fazla. Kojima senaryoları gerçekten kompleks, bu oyun ise oldukça hızlı. Ne bileyim oturup üzerine düşünmüyorsunuz genelde ve heba edilmiş gibi duruyor bu sebepten. Doğrudan bir eksi değil ama genele erişmek konusunda bir eksi sayılabilir.
Oyunun senaryo modu da yine kısa. Aşırı kısa değil kesinlikle ama oyunu bitirdiğinizde tadı damağınızda kalıyor. Keşke biraz daha uzun olsaydı diye gerçekten istiyorsunuz. DLC'ler bir miktar onu kurtarıyor, ilk DLC Sam adlı karakter üzerine ki fena değil, hafif ortalamadan zor olsa da, ikinci DLC ise, ya çok kanser açıkçası bitirmeye aşırı üşenip yarıda bıraktım onu.

Hack and slash sevenlerin kesinlike deneyim etmesini tavsiye ettiğim bir iş. Onun dışında high concept sizi sıkmayacaksa, hızlı bir aksiyon oyunu arıyorsanız mekanikleri sağlam, pek alternatifi olmayan bir yapım MGR:R. Keşke devamı gelse dediğim fakat imkansız olduğunun çok net belli olduğu yapımlardan.