bugün

iran kökenli bir halk olan kürtlerin iran kökenli müziğidir.
türk kökenli bir faşist olarak tanımlayabileceğimiz arkadaşların 'iran kürtlere yakın o halde kürtler iranlıdır' tanımlamalarıyla şenlendiremediği müziktir.

aynur doğan ve şiwan perwer ilk akla gelen temsilcileridir.
kürtçe yapılan müziktir.
müziğimiz ile de sizden ayrıyız hevesleri ile ortaya atılan tanımdır. ama müzikal açıdan kullanılan enstrumanlar açısından nasıl bir farklılığı olduğu bilinmemektedir. bir müziğin bir aşiretin dilinde söylenmesi o aşirete ait olduğu anlamına gelmez. ulusal müzik kültürü öncelikle kullanılan ulusal enstrumanlarla yükselir. ezgileri çalgıları ile, bu kürtçe müzik, onlar adına üzülerek söylüyoruz ki türkü olarak tabir edilen bölge müziğidir. ırakta bulunan kesimler ise biraz daha ortadoğu ezgileri görülür.

çeşitli dini ve kültürel etkiler içerisinde büyüyen ve gelişen,( şu anda gerileyen) türk sanat müziği türk halk müziği tasavvuf musikisi gibi pek çok öznel müzik dalı barındıran türk kültürü ise bu anlamda evrensel bir değerdir.
iki lele, 3 lolo dan oluşan bağırmadır..
evvveeet. dün kürt çocuklarına giydirdik, bugün sıra kürt müziğinde.

kürt dili zaten üç beş kelime. değil mi?
bu kürtlerin şarkıları da 3 notadan oluşuyor mesela. çünkü birikimsiz bir halk. 8 nota bunların neyine?

hiç kürtçe bir şarkı dinlememiş ya da kürt şarkıcı olarak ibrahim tatlıses'i bilmişler için işe yaramaz bir müziktir evet.
iki lele, üç lolodan oluşur, uzar da uzar.. espri yapıldığında ve konu kürtlük olunca alıngalaşan bünyelerin, asabileştiği durumdur. bakınız şöyle de bir başlık vardır, ama alınganlık gösteren biri de pek bulunmamaktadır..

(bkz: turklerin bilim dunyasina kazandirdiklari)
müzik anlayışı serdar ortaç ile sınırlı olan yazarların yorum yapma güçlüğü çektiği müzik türü. hayır müzikten ne anlıyorsun ki neyi eleştiriyorsun, bir şivan perwer bestesi yapabilir misin, yoksa anca gülben ergen'in götünü mü izlersin diye sorarlar halk müziği denilince.

saygı yok tabii. konu din veya türklük olsa eleştiriler 'inançlarımıza küfrediyorlar' olur. aynı arkadaşlar afrika dillerini 'yamyam lan bunlar' diye eleştirebilirler.

(bkz: lolo yapma bana)
(bkz: dar hejiroke/#4799628)
2 le le 3 lo lo diyenlerin müziği hangi kör gözle bakıp eleştirgiğine yapılacak yorumlara kıvılcım olan,
aslında bakıldıgında kürt ozanlarının (bkz: Dengbej) anlattıgı hikayelerin insanın derinlere goturecegi düşüncesini her zaman savunduğüm aziz halkımın mükemmel müziğidir.
(madem ki müzik evrensel madem ki sanata saygı o zaman sırf kürt adı geçtiği için
ağza alınmayacak ibareler kullanan yazar arkadaşlarımdan biraz daha saygı bekliyorum) *
olmayan müziktir; çünkü 50 senelik halk müziği olmaz. tek önemli örneği şiwan perwer olanların yapılan müziği halk müziği olarak adletmeleri saçmalıktır. bu memlekette dadaloğlular, körolular, aşık veyseller varken; onların yapıtlarını alıp kürtçeye çevirerek yapılan müziğe halk müziği denmez, çakma müzik denir.

ayrıca kendi icad ettikleri müzik aletleri, kendi müzik anlayışları olmayan toplumların müziği kendi dilinin devşirilmişidir. örneklemek gerekirse batı çalgılarıyla, ezgileriyle yapılan türk müziğine; türkçe sözlü hafif batı müziği denir, vs.

kürt halk müziği olarak lanse edilmeye çalışılan müzik ise ancak; "kürtçe sözlü türk halk müziği" olabilir, ötesi de olamaz.

kimse çıkıp 100 yıllık bir kürt türküsü ismi veya kürt halk ozanı ismi veremez. kimse çıkıp kürtlere ait bir halk oyunu örneği veremez. halk oyunları, müzikle beraber tarihten gelir. tarihi olmayanların, müziği, folklörü vs olduğunu iddia etmek saçmalıktır.

(bkz: kürtlerin türküleri yoktur)*
beytülşebaplı tivorli ismail.
(bkz: hela vela vel vela)
kurdish folk metal de güzeldir.