bugün

tefsir dediğimiz kitaplar mealin yorumlanması. asıl olan kaynak kuran'dır. allah'ın kendi sözleri varken insanların sözlerinden neden medet umayım?
http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=3039

http://www.yeniumit.com.t...e-gore-insanin-yaratilisi

klasik ateist zırvaları ile gelmeyin. kopyala yapıştır yapmayı biliyorsun da açıp buna cevap veren müslümanları okuyamıyor musun?

kuran bir kainat kitabıdır. çelişki arayan kendini rezil eder. inanmak istemiyorsan inanmazsın. ruh üflendiğine inanmıyorsan yeniden dirilişşle dalga geçiyorsan sana sözlükteki adam yardım edemez..
Tefsir gereksiz degildir. Kuranin indigi tarih hakkinda , muhataplarin ayetleri ilk olarak nasil anladigi hakkinda bilgi verir.kuran 21.yy a inmedigi icin tefsir gereklidir.cahil cuhela konusup karikateist ateistligi yapmanin luzumu yok.kuranin tek kaynak olmasi tefsirin okunmamasini gerektirmez.tefsirlerde kuranin muhataplarinin ayetleri nasil anladigi vardir.ardindan tefsircinin yorumu.
siz hala annenizin babanizin size asiladigi bu sacma dine mi inaniyorsunuz yoksa,

bakın kufur etmeden guzel dille soyluyorum ;

sevgili muminler cok agir bir sekilde kandiriliyorsunuz, acin kuranin turkcesini okuyun,

onlarca sacmalik var, bu semavi dinlerin yalan oldugunu tum dunya biliyor ancak mevcut duzende buyuk kitleleri kontrol etmek amaciyla dinler korunuyor, bunu gorun ve kabullenin derim.
tersten düşünürsek "adam peygamber". dolayısıyla tanrı birini peygamber seçtiyse ona özel durum-şartlar belirleyebilir.

amına koyayım sanki bütün kur'an'ı mantıklı kabul etti de peygamberin eşine özel ayete takıldı.

müslüman değilim ama bu kafaları da sikesim geliyor.
--spoiler--
tanrı,peygamber için özel koşullar belirlerse bu adaletsizlik ve ıslamın kökten yıkılması olur.
--spoiler--
belirlemiş zaten sayın zehir kafa. biz senin gibi geniş düşünemiyoruz ki bu açığı yakalayalım. biz sığ düşünüyoruz. halbuki peygamberse ne olmus degil mi? ben de insanım o da insan.
görsel
Kuran'da yazmamaktadır.
(alıntıdır)

1. Köleliği yasaklamıyor. (Bakara: 177-221), (Nisa: 24-25-36-92), (Maide: 89), (Tevbe: 60), (Nahl: 71-75), (Muminun: 5-6), (Nur: 33-58), (Ahzab: 26-50-52-55), (Mucadele: 3), (Mearic: 29-30), (insan: 8 ), (Beled: 12-13), (Rum: 28)
2. Kadını dövmeyi emrediyor. (Nisa: 34)
3. Dünyayı düz olarak tasvir ediyor. (Hicr: 15), (Ra’d: 3), (Kaf: 7), (Gâşiye: 20), (Şems: 6), (Naziat: 30), (inşikak: 3), (Bakara: 22), (Nede: 6-7), (Zariyat: 48)
4. Ayetlerde konuşanın kim olduğu belli değil. 3 ayrı özne var; Ben (Muhammed), O (Allah), Biz. (Hud: 2), (Zariyat: 51), (En’am: 114), (Hicr: 9), (Tekvir: 19-20), (Ahzab: 56) ???
5. Spermin testiste oluştuğunu bilmiyor. (Tarık: 7)
6. Her canlıyı çift yarattık diyor, bakterilerden haberi yok. (Zariyat: 49)
7. Güneşin çamura battığını iddia ediyor. (Kehf: 86)
8. Yıldızlar şeytanın atış tanesi diyor. (Mulk: 5)
9. Kutuplar yok. En kuzey ve en güneyde oruç nasıl tutulabilir, bir malumat yok. (Bakara: 187)
10. Milyonlarca yıl hüküm sürmüş dinozorlar yok ama deveden bahsediyor! (Gaşiye: 17)
11. insansı canlılar olan Neanderthal yok ama olmayan melekler, şeytanlar ve cinler var. (Bakara: 102), (En’am: 8-9), (A’raf: 20)
12. Beyin kelimesi yok. Beyin yerine düşünme organı olarak kalp anlatılıyor. (Muhammed: 24), (A’raf: 179), (Hacc 46), (Ali imran: 119)
13. Mirasta adaletsiz. (Nisa:11-12)
14. Şahitlikte kadın ve erkeği bir tutmuyor. (Bakara: 228-282)
15. Sadece Arap kavmi için yazılmıştır. (Fussilet: 44), (Yusuf: 2), (Şuara: 198-199), (Enam: 92)
16. Peygamberin seks sırası anlatılıyor. (Ahzab: 51)
17. Birçok ayet birbirini yalanlıyor. ilk müslümanın Muhammed, Musa ve ibrahim olduğuna dair ayrı ayrı ayetler var. Hangisi belli değil. (A’raf: 143), (En’am: 163), (Ali imran: 67)
18. El, ayak kesme, sopayla dövme gibi akıl almaz ceza yöntemleri öneriyor. (Maide: 33-38)
19. Kelle kesmeyi emrediyor. (Muhammed: 4)
20. Nerede bulursanız öldürün diyor. (Bakara: 191)
21. Sadece Muhammed'e özel kadınlar listesi var. Müminlere 4 kadın, Muhammed'e sınır yok. (Ahzab: 50)
22. Kadının cariye olmasına onay veriyor. (Mearic: 30), (Nisa: 24-25), (Muminun: 6), (Nur: 33)
23. Ayetlerin bazılarında anlatım bozuklukları var. Haram davranışları sayarken "anne babaya iyilik edin" gibi pozitif cümleler var. ???
24. Anlayasınız diye Arapça indirdik deniliyor. Arapça evrensel değil. (Yusuf: 2)
25. "Mekke ve civarı için indirdik" diyen ayet de var evrensel diyen de... Kuran evrensel değil KAViMSELDiR. (En’am: 92)
26. Peygamberin öz amcası Ebu Leheb'e beddua ve hakaretler var ve bu namaz suresi... (Tebbet: 1-5)
27. Peygamberin evinden misafir kovma ayeti var. (Ahzab: 53)
28. Peygamber evlatlığı Zeyd'in karısını koynuna alabilsin diye ayet var. (Ahzab: 37)
29. Evlenme yaşı için sınır yok. ???
30. Sınırsız cariye helal. (Muminun: 6), (Nur: 32-33), (Ahzab: 50-52-55), (Mearic: 30)
31. Ayetleri sorgulamayın diye ayet var. (Maide: 101)
32. Dünyada haram ettiği zina ve içkiyi ahirette ödül olarak anlatıyor. (Bakara: 219), (Maide: 90-91), (Yunus: 4), (Nahl: 67), (Bakara: 25), (Ali imran: 15), (Duhan: 54), (Tur: 20), (Rahman: 72), (Vakıa: 23), (Nebe: 33-34)
33. Eşcinselleri lanetliyor. (Nisa: 15-16), (Araf: 80-81), (Hicr: 71), (Şuara: 165), (Neml: 55)
34. Gayrimüslimlerin cennete girebileceği de söylenirken, başka ayette tam zıttı söyleniyor. (Bakara: 62), (Maide: 69), (Nur: 39), Hu: 15-16), (Tevbe: 17)
35. Namazın nasıl kılınacağı anlatılmıyor. ???
36. Tarihi bir olay anlatırken Meryem'leri karıştırıyor. Kur’an’da “Ey Harun’un kız kardeşi” diye hitap etmişlerdir. Halbuki bu iki Meryem birbirinden tamamen bağımsızdır. isa’nın annesi olan Meryem’in Harun isminde bir kardeşi olmadığı gibi, bu iki Meryem’den ilki, diğerinden yaklaşık 1700 yıl önce yaşamıştır. (Meryem: 28)
37. Lat, Menat ve Uzza isimli putları övüyor. (Necm: 19-20)
38. Savaşa teşvik eden ayetler var. (Bakara: 190-193-216-244), (Ali imran: 166), (Nisa: 71-72-76-84), (Enfal: 17-39-65), (Tevbe: 14-15-46-111-123), (Hac: 39), (Ahzab: 18-19), (Muhammed: 20), (Fetih: 11-16)
39. Bir savaşta kaç müslümanın kaç kafire denk geldiğini anlatan ayeti hemen bir sonraki ayet yalanlıyor. (Enfal: 65-66)
40. Kadına savaşta "ganimet" diyor. (Nisa: 4)
41. "Cahiliye dönemindeki gibi açılıp saçılmayın" diye kadının özgürlüğünü kısıtlıyor. (Ahzab: 33)
42. Ayın yarıldığını iddia ediyor. (Kamer: 1)
43. Galaksiler yok. ???
44. Evrenin nasıl oluştuğu tamamen yanlış anlatılıyor. ???
45. Dünyanın oluşumu bilime taban tabana zıt…
46. Güneş dünyanın etrafında döner diyor. (Enbiya/33)
47. Allah pek çok ayette beddua ediyor, hatta bazılarında kendi kendine "Allah onları kahretsin" diyor. (Munafikun: 4), (Tevbe: 30)
48. Kuran'da kadınlara hitap hiç yok. ???
49. Bazı hayvanları hâkir görüyor ve kafirler için "aşağılık maymunlar" gibi çocukça hakaretler kullanıyor. (Bakara: 65), (Maide: 60)
50. Muhammed tanrılaştırılıyor. (Ahzab: 56)
51. Bir ayette ganimetlerin tamamı peygamberin diyor, cihatçılar savaşı reddedince "ganimetlerin 5'te 1'i peygamberin" ayeti geliyor. (Enfal: 1-41)
52. Peygamberin küçük karısı Ayşe'nin zina yapıp yapmadığına dair ayetler var. Entrikalar ve dedikodular da unutulmamış. (Nur: 11-12-13-14-15)
53. Evrim hiç yok. ???
54. içki konusunda önce olumlu sonra olumsuz ayet geliyor. (Nahl: 67), (Bakara: 219), (Maide: 90-91)
55. Yahudi ve hristiyanları dost edinmemeyi emrediyor. (Maide: 51)
56. Kadınlara "TARLA" diyor. (Bakara: 223)
57. Peygamberler arasında fark olmadığını söyleyen ayet ve Muhammed'in en değerli peygamber olduğunu söyleyen başka bir ayet var.
58. iyilik ve kötülüğün Allah'tan geldiğini söylüyor, sonra iyilik Allah'tan kötülük senden diyor.
59. Uzaya çıkmayı imkansız görüyor. (Rahman: 33)
60. Ay'ı nur kaynağı olarak nitelendiriyor, güneşin ışığını yansıttığını bilmiyor. (Yunus: 5), (Nuh: 16)
61. Büyük patlama ile ilgili hiçbir bilgi geçmiyor. ???
62. Köleyle hür bir tutulur mu, diye insanları ayrıştırıyor. (Nahl: 75)
63. Konuşan karınca, ejderha, vs masalsı anlatımları var. (Neml: 18), (Araf: 107)
64. iblis için bir ayette melek, diğerinde cin diyor. (Kehf: 50), (Bakara: 34)
65. Mahşerde Allah şefaat etmez diyen ayet de var, eder diyen de. (Bakara: 48), (Zuhruf: 86), (Necm: 26), (Zümer: 43)
66. Hayvan, bitki, coğrafi şekil ve besinler Ortadoğu’ya özgü. ???
67. Bir ayette vasiyet şart, diğerinde değil. (Bakara: 180),
68. Allah, Muhammed'e salat ediyor. (Ahzab: 56)
69. Kıble önce Kudüs'ken Yahudiler itiraz ettikten sonra Kabe oluyor. (Bakara: 144)
70. Cehennemde Ebu Cehil'e düello teklif ediliyor. (Alak: 13-19)
71. Rahman suresinin 31 ayeti plak takılmış gibi aynı cümleyi yazıyor. (Özellikle bakınız..)
72. Her şeyi bilen Allah kıyamet saatini meleklerden öğreniyor.
73. Cennette kadınlar için vadedilen hiçbir şey yok. ???
74. Hayvanları yük taşıma, öldürüp yeme ve ulaşım aracı olarak görüyor, evrimden alakasız.
75. Bazı ayetler daha Muhammed zamanında hükmünü yitiriyor ama hala duruyor.
76. Peygambere soru sormak için sadaka vermek emrediliyor. (Mücadele: 12)
77. Cennetin genişliği ayetlerde farklı anlatılıyor. (Hadid: 21), (Ali imran: 133)
78. Dünya kainattan daha önce yaratıldı diyor. (Fussilet: 9-12)
79. Rüzgar olmasa gemiler durur diyor. (Şura: 33)
80. Boşanma konusunda kadını 3 kez boşayıp başkasıyla evlendirip boşarsan tekrar sana helaldir gibi garip bir mantığa sahip. (Bakara: 230)
81. Göklerle yer bitişikken onları ayırdığını iddia ediyor. (Enbiya: 30)
82. Diğer kitaplar gibi varlığına kanıt olmayan Nuh'un gemisi efsanesini anlatıyor. (Muminun: 27), (Hud: 37-38-42-44), (Araf: 64), (Yunus: 73), (Şuara: 119), (Ankebut: 15-65)
83. Mekke'de ayetler barışçılken Medine'de Muhammed güçlenince vahşi ayetler geliyor. (Kafirun: 6), (Tevbe: 29)
84. Muhammed'in "sapık" olmadığını savunan ayet var. (Araf: 61)
85. Gece ve gündüz bilimsellikten çok uzak anlatılıyor.
86. Mikail'in meteorolojiden sorumlu olduğu söyleniyor ama trilyonlarca gezegen var.
87. Tatlı suda mercan ve inci yetişebileceği anlatılıyor. (Rahman: 19-22)
88. Tevrat'tan alıntılar yapılırken hata yapılmış, Zebur kitap zannediliyor. (Kuran/Maide: 45 - Tevrat/Mısırdan çıkış: 21:23.25), (Kuran/Enbiya: 105 – Tevrat/Mezmurlar: 37:29), (Kuran/Araf: 40 – incil/ Matta 19:24–Markos 10:25–Luka 18:25), (Kuran/Ali imran: 93 – Tevrat/Yaratılış Bölümü 32:22.31), (Kuran/Hicr: 9 – Tevrat/Yeşaya: 40/8 – incil/Matta: 5-18)
89. Cennet sadece erkeklere özgü bir harem gibi anlatılıyor.
90. Allah'ın bazı insanlara hidayet vermediği ve onları yakacağı söyleniyor.
91. Göğün yere düşmemesi için tutulduğu yazıyor. (Hacc: 65)
92. Nisa 11-12 ayetlerinde matematik hesap hatası yapılıyor.
93. Güneşin sıradan bir yıldız olduğu bilinmiyor.
94. Bilimselliğe ters olarak her şey insan için yaratıldı mantığı var.
95. Cinlerden bahsediyor, varlıklarına dair hiçbir bilimsel delil yok.
96. Allah bazı ayetlerde pazarlık yapıyor.
97. Hırsızlık haram ama savaşta ele geçirilenlerin yağmalanması helal. (Maide: 38), (Nisa: 24)
98. Nisa 23 ensesti yasaklıyor, Ahzab 50 sadece peygambere izin veriyor.

https://www.ateistforum.org/
Azhap 56'da bizzat allahın kendisinin Muhammede salat ettiğini söyler. Hangi Tanrı kendi yalvacına salat eder?

Dipçe: salat etmek azhap suresinin diğer ayetlerine namaz olarak geçmiştir. Tefsirciler destek olmak falan dese de değildir.
kesin siz bir şeyleri yanlış anlamışsınızdır..

anlamamış mısınız?

hay hay hiç problem değil..

din zaten bir alimden öğrenilir ve ayrıda arapçayı kuranı anlayabilecek seviyede asla bilemeyiz biz..

yani kesinlikle başlık yalandır..

küfürdür..
Kur'an'a göre yaşamamış zatlar, kalmış Kur'anı eleştirmeye kalkıyor. Şaka gibi.
allah bey haklı beyler dağılın! ayrıca etimolojiyle uğraşamazsınız. ben size cin ali kitabını alıp kelimeleri öyle hırpalarım ki şaşırısınız. sonuçta kuran tek deseler de herkesin kuranı kendine göre yorumlamasının nedeni etimolojik boşluktur. sonuçta kuranı ışid de yorumluyor bizim cumhuriyet hocaları dediğimiz kesim de, ama ışid ona bakıp kafa keserken bu hocalar daha akademik tarafa gidip mantıkla kendini savunmaya çalışıyor. kısacası etimolojiyle uğraşmak boşunadır.
ayrıca sonsuz bir gücün her şeye yeterliliği var olan tüm olasılıkları mümkün kılar. fiziksel gerçeklik ve mantık yasaları bu sonsuz güç kabulünde kaybolduğu için akla mantığa aykırılığı vurgulamak bir inanan için hiçbir şey ifade etmez. sonuçta allah isterse her şeyi yapar. veya başka bir tanrıya ekletik olan bu yorumu da herkese uygulayabilirsiniz.
ben bu konudaki tartışmaları boş ve çarpıtılmış buluyorum. temel savunma materyalist anlamda olmalıdır. o bittiyse birinin beyninde eşeğe altın semer taksan eşek gene eşektir oluyor.
olmayan çelişkidir. ancak öldükten sonra sahilde ya da denizde kıyamete kadar kalacağı görüşüne katılmıyorum. Yunus peygamber, kavminin baskılarına dayanamayıp görevinden kaçtı ve bir gemiye bindi. sanırım gemide bir sorun oluştu ve gemidekilerin inanışlarına göre bir kısmının denize atılması gerekiyordu. kura çektiler ve Yunus peygamberle birlikte bir kısmı denize atıldı. kaçtığı için kendini kınıyorken balık onu yuttu. balığın yutması bir ceza da olabilirdi. Allah'ı tespih edip yüceltenlerden olmasaydı kıyamete kadar tek başına balığın karnında yaşatılacaktı. eğer ölseydi bir anlamı olmazdı. sahile bırakıldıktan sonra görevine döndü. (Saffat 139-148)

en doğrusunu Allah bilir.
Onlar, Rab'lerinin ayetlerini ve O'na kavuşacaklarını inkar eden, böylece amelleri boşa çıkan, o yüzden de kıyamet gününde amelleri için bir terazi kurmayacağımız kimselerdir.(kehf-105)
bu ayete göre, gayrimüslimler hesap görmeden direkt cehenneme gidecekmiş. yani teraziler yalnızca müslümanlar için kurulacakmış.

şimdi de alttaki ayete bir bakalım.
Kimlerin de tartıları hafif gelirse, işte onlar da kendilerini ziyana uğratanların ta kendileridir. Onlar cehennemde ebedi kalacaklardır.(müminun-103)
bu ayete göre de bazı müslümanların sonsuza kadar cehennemde kalacağı ortaya çıkıyor.

sizin mutlaka buna da vardır bir cevabınız. böyle bariz çelişki karşısında nasıl kıvıracaksınız merakla bekliyorum.
gösterin bakalım hünerlerinizi ey iman edenler.
Bu kadar aptal nonteistler ne ara sozluge geldi la ? Karikateist tekrar acildi herhalde baska aciklamasi olamaz.
Kuranda bir çelişki de yok tutarsızlıkta. Lakin sizin kör gözleriniz duymayan kulaklarınız ve mühürlü kalbiniz ondaki hakati görmekten mahrum.
Dünyada uyanmazsınız da ölünce uyanırsınız siz.
onlar, rab'lerinin ayetlerini ve o'na kavuşacaklarını inkar eden, böylece amelleri boşa çıkan, o yüzden de kıyamet gününde amelleri için bir terazi kurmayacağımız kimselerdir.(kehf-105)
bu okuduğun ayetten bunu çıkardıysan zeka özürlü sensin kusura bakma.

rablerinin ayetlerini inkar edenler kimlerdir?
müslüman olmayanlar.
kuranın tek ayetini bile inkar etsen kafir olmuyor musun kardeşim? dinini ben mi öğreteyim sana?
bilmiyorsan işkembeden daha fazla sallama.

(#41662453) bu kafada bir adama da hiç kimse gerçekleri gösteremez.

"onların kalpleri vardır onunla kavramazlar, gözleri vardır onunla görmezler, kulakları vardır onunla işitmezler."
kuranın tarifi birebir günümüz müslümanlarına uyuyor.
bu arada kalp de kavrama organı değildir.
Sorun surada ; kutsal metinleri okurken baglamindan, tarihsel arka planindan bagimsiz okuyorsunuz.

Ornegin kuran bir yerde kafirlere şoyle azap edecegiz, yiyecekleri zakkumdur vs diyor.baska yerde de onlarin yiyecekleri kandir, kaynar sudur diyor.bizim heyecanli ateistimiz de " celiski var hebele hubele" diye geziyor. Bir de sorgulayin agbii tavirlari, pozlari kesmezler mi akillara zarar.

Kuran bir yerde kafirlerin yiyecegi şudur diyor, baska yerde baska yiyeceklerden bahsediyorsa, bahsettigi kafirler ayni kisiler, gruplar degildir.once bunu anlamalisiniz. Kur'an bir cok insana, bir cok topluluga hitap eder kafirler yahut muminler derken. Ey kafirler derken tum kafirlere yahut ey muminler derken tum muminlere hitap etmez.hatta bazen tek kisiye bile hitap eder.ve baglamsiz okuma yuzunden tum muslumanlara yahut tum inancsizlara hitap ediliyoirmus gibi algilanir. Ayetlerin baglami vardir, ayetlerin ortaya cikma sebebi vardir. Gunluk hayattaki olaylar sebebiyle ortaya cikmistir bu ayetler. Kisi/kisiler arasi sorunlardan, muslumanlar-musrikler veya muslumanlarla yahudi-hristiyanlar arasi iliskilerden, muslumanlarla muslumanlar arasindaki iliskilerden sonra ayetler ortaya cikar.buna ayetin arka plani denir.

Buradan hareketle Baslikta celiski diye sunulan keyf suresindeki ilgili ayette "kafirler" denilince tum inancsizlar degil, belli bir zümrey kast ediliyor. Muminun suresinde ise baska bir zumre kast ediliyor. Sorun sizin "kafirler" gecen yahut "muminler" gecen her ayette genel bir hitap kullaniliyor sanmanizda.

Edit : daha iyi anlamaniz icin yapilan mantik hatasini da izah aciklayalim :

Kuranda bir suredeki ayette kafirlerden bahsederken terazi kurulmayacak denmesinden hareketle tum kafirlerin terazi kurulmadan cehenneme gidecegi sonucu cikmaz. Buradan cikan sonuc ayete konu olan kafirlerin cehenneme terazi kurulmadan gidecegidir. Genelleme mantik hatasi yapiyorsunuz kisaca.
Allahın Zamandan ve mekandan münezzeh olduğunu iddia edip sonra da zamanla fikir değiitirmesi hatta önceden söylediklerinin tam tersini söylemesi. Şüphesiz düşünen bir kavim için ayetler vardır. *
Ah pasama bak sen kucuklukten beri safsatalar kafamiza kazinmis

Bu kendinden emin ergen ateistlerin bu pozlariya hayranim. Kendisi buda gibi aydinlanma yasamis, ermis bize nasihat verir hale gelmis. Belki dinlere inanmiyoruz belki sadece teoloji meraki sebebiyle dini konularda okuma yapiyoruz ? Hemen karikateist ateisti moduna baglanip " sorgulayin agbi" pozlari geliyor. O kadar emin kendisinden. Saadece kendisi okumus, ondan baska teolojiyle, din felsefesiyle, teistik ve ateistik argumanlarla baska kimse ilgilenmemis.

Şurada bir kac teolojik arguman yazsam hık mık diyecek, gelmis bize sorgulayin mavali anlatiyor. Neyse boyle boyle tokatlanarak olgunlasacaksiniz merak etmeyin. Dine inanirsiniz demiyorum dikkat edin. Olgunlasirsiniz diyorum. Yoksa dine inanmazsin, sabah aksam elestirirsin bunda hicbir problem yok.elestirilmezse problem vardir asil.lakin bu elestiri boyle dusuk seviyede, eksik bilgiyle, baglamsiz okumalarla yapilirsa ciddiye alinmazsiniz.

Teoloji cook ciddi bir alandir.ele ayaga dusurmeyin.
Tövbe yarabbi gelmiş bir de çok bilmiyormuş gibi kuran-i açıklamaya çalışıyor!! Bre hadsiz sen kimsin ki kitabımız hakkında çelişkili ve tutarsızlık deyip üstüne açıklama yapmaya çalışıyorsun!!.

Atatürk, devlet büyükleri ve dinimiz konuları hakkında her önüne gelen konuşmasın diye kanun çıkmalı.
Yeterince bilgili olmayanlarla tartismam. Sahsi algilama. Tartismam icin belli seviyede oldugunu gormem gerekirdi ki teolojiye safsata diyecek kadar cahil ve din felsefesinden bir habersin.bu literaturde hangi argumanlarin oldugundan da bir habersin muhtemelen

Yukarida bilgilendirici entry girdim sadece baglama dair.o bir tartisma degildi.
yazılmış ama tekraren,

lan tamam sizin atanız maymun, goril, şebek her neyse kabul ediyoruz ama az ötede evrim geçirin salça olmayın milletin inancına.
Ebedi cehennem tehdidi müminler için değil inkarcı müşrikler hakkındadır. Zira müminun suresinin evvelki ayetlerine bakıldığında mesele gayet net anlaşılır. Yine devamında takip eden ayetlere de bakılırsa konunun muhatabının ayetleri inkar edip yalanlayanlar olduğu bariz görülecektir. Bir dahaki sefere daha iyi çalışın dersinize olur mu lütfen..

--spoiler--
﴾93﴿ De ki: "Rabbim! Eğer onların tehdit edildiği hali bana göstereceksen;

﴾94﴿ Bu durumda beni zalimler topluluğunun içinde bulundurma rabbim!"

﴾95﴿ (Resulüm!) Onları tehdit ettiğimiz durumu sana göstermeye elbette ki kādiriz.

“Onlar”dan maksat, özellikle öldükten sonra tekrar dirilmenin imkânsız olduğunu savunan inkârcılardır. Âyette, hayatları son bulup dünya ile ilgili bütün bağları kopan, arzu ve tutkuları tükenen ve ancak bu noktada akılları başlarına gelen inkârcıların ümitsizlikleri, tükenmişlikleri ve pişmanlıkları dile getirilmektedir. Fahreddin er-Râzî’ye göre böyleleri, ölümleri esnasında (veya zayıf bir görüşe göre âhirette cehennemdeki yerlerini görünce), aslında geri dönüşün imkânsız olduğunu bilseler de, sırf inkârcı olarak bu dünyadan göçmelerine üzülüp pişman oldukları için bu duygularını ve ümitsizliklerini ifade etmek üzere bu şekilde yakarırlar (XXIII, 119-120).
_____________________

﴾105﴿ Size âyetlerim okunurdu da onları yalanlardınız değil mi?

﴾106﴿ Derler ki: "Rabbimiz! Kötü yanımıza yenildik; biz bir sapkınlar topluluğu olduk.

﴾107﴿ Rabbimiz! Bizi buradan çıkar; eğer (çıkar da) bir daha eskiye dönersek, artık belli ki biz zalim insanlarız."

﴾108﴿ Allah buyurur ki: "Yıkılın karşımdan! Ve artık bana bir şey söylemeyin!"

﴾110﴿ Ama siz (ey müşrikler), işte onları alaya aldınız; sonunda bu tutumunuz size beni hatırlamayı unutturdu. Hep gülerdiniz onlara."

https://kuran.diyanet.gov...i/2766/93-95-ayet-tefsiri
--spoiler--
güncel Önemli Başlıklar