bugün

"dinlerini parçalayan ve bölük bölük olanlardan olmayın. bunlardan her fırka, kendilerinde olan ile böbürlenmektedir." (rum, 32) , ali imran 103 : hep birlikte allah'ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın?, ali iamran 105 : kendilerine açık-seçik kanıtlar geldikten sonra, çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın. böyle olanlar için çok büyük bir azap vardır, enam 70 : dinlerini oyun ve eğlence haline getirmiş, dünya hayatı kendilerini aldatmış olanları bırak da o kur'an ile şunu hatırlat: bir kişi, kendi elinin üretip kazandığına teslim edilirse onun, allah dışında ne bir dostu kalır ne de şefaatçısı?, enam 153 : bu benim dosdoğru yolumdur, onu izleyin, başka yolları izlemeyin! yoksa bu hal sizi o'nun yolundan uzaklaştırıp parçalara böler. sakınıp korunasınız diye o bunu önermiştir size, enam 159 : dinlerini parça parça edip fırkalara, hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. onların işi allah'a kalmıştır. allah onlara, yapıp ettiklerini haber verecektir. sura 13 : sizin için, dinden, nûh'a önerdiğini, sana vahyettiğini, ibrahim'e, mûsa'ya ve isa'ya önerdiğimizi şöyle diyerek kanunlaştırdı: "dini dosdoğru tutun; onda bölünüp fırkalara ayrılmayın!" onları çağırdığın bu tutum, şirke bulaşanlara çok ağır gelmiştir. allah, dilediğini kendisi için seçer ve hakka yönelenleri kendisine iletir. muminun 53 : fakat onlar işlerini aralarında parçalayıp çeşitli zübürlere/kutsallaştırılmış hizip kitaplarına ayırdılar. her hizip, yalnız kendi yanındakiyle sevinip övünmektedir. beyyine 4 : kitap verilmiş olanlar, kendilerine beyyine/açık delil geldikten sonradır ki parçalanıp bölündüler.
''biz kıt aklımızla bu derinlikteki ilmi meseleleri cozumleyemeyiz kardeş dedirten entry.'' ironi mi yaptın bilmiyorum ama.. Eğer gerçekten böyle düşünüyorsan çok yazık.. Hayvanlardan bir farkın yok. Öyle dediğin için sömürdüler seni.
Sen ben bi imamı azam yada imam şafi yada bediuzzaman said nursi değiliz dimi. Yoksa sen kendini onlarla bir mi tutuyorsun. Onlar 4 tane mezheb olduğunu kabul ettilerse senin kaliten nedir de mezhepleri reddediyorsun.
''sen ben bi imamı azam yada imam şafi yada bediuzzaman said nursi değiliz dimi. yoksa sen kendini onlarla bir mi tutuyorsun. onlar 4 tane mezheb olduğunu kabul ettilerse senin kaliten nedir de mezhepleri reddediyorsun.'' işte böyle.. Allah düşünemeyenlerin, sorgulamayanların üzerine pislik yağdırır. Ve onlara: “Allah’ın indirdiği şeye tâbî olun!” denildiğinde; “Hayır! Biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye (yola) tâbî oluruz.” dediler. Ve eğer, onların ataları hiçbir şeyi akıl etmiyor ve hidayete ermemiş olsalar bile mi? /bakara 170
bir fakihseniz bir hakiki kelamcıysanız gerek yoktur tabi.
ama taklidi iman seviyesinde olanlar kendi mezhebini kursa daha mı iyi.

efendim mezhep zaten insanların kapalı ayetleri yorumlama şeklinden ötürü doğmuştur. çok klişe örnek, kuran da namaz vakitleri 3 müş gibi geçer, buradan hareketle şia fırkaları 3 kılar ya da kılmaz hiç. hazreti peygamberin 5 vakit kılması ise miraç olayı ıle sabittir. olmadı bizzat uygulamasına bakılır. ve tabi namazın nasıl kılınacağı, abdestin nasıl alınacağı da bizzat peypamberden gelir, ama bir takım mezhepler ayakları mesh etmek suretiyle abdest alır misal.

yani sözün özü; insanların algıları farklıdır, herkes her konuda ilmi bilgiye sahip değildir.
zerre kadar arapça bilgisi olmayıp ve kuranın anlaşılması konusunda araştırma yapmadan cahil bir kafa ile internet mealciliği yaparak kuranı yorumlamaya kalkışılması sonucu ortaya çıkarılmış gülünç konudur.

Edit: mezhep konuları haricinde başka konularıda bu şekilde yorumlayarak insanların kafalarını karıştıran ve bi o kadar ilimsizlikleri ile din profesörlüğü taslayan bu insanlardan uzak durunuz dinlemek bile itikada zarar verir.

Edit: onlara gerçeği delilleri ile söyleseniz bile inanamıyacaklardır çünkü kalpleri mühürlenmiştir.
cehennem köpeği sapıkların iftirası. kuran bilmiyorsanız bilene sorun der, sıradan müslüman kurandan sünnetten hüküm çıkaracak ilme sahip değildir, dolayısıyla müçtehid imamlara ve fıkıhçılara ihtiyaç vardır. kaptın mı edip efendinin yandan yemişi.
''zerre kadar arapça bilgisi olmayıp ve kuranın anlaşılması konusunda araştırma yapmadan cahil bir kafa ile internet mealciliği yaparak kuranı yorumlamaya kalkışılması sonucu ortaya çıkarılmış gülünç konudur.

eşit: boyle insanlar bütün cahillikleriyle'' söylediklerime cevap veremeyince direk çamur ve iftira atmaya başlayan, büyük ihtimalle bir mukallid beyanı.
ayetlerin açık olması, şu zamana kadar tercüme edilip gelinmesinden. meal içinde bile tefsir var, bunu okuyup açık diyorsanız anlamak garip, çünkü zaten siz okuyana kadar bir aşamadan geçmiş ve gelmiş. beğenmediğiniz mezhep imamları aracılığıyla. oturup arapça öğrenip kendi tercümenizle kurana uyarsanız o başka.
Bediuzzaman said nursi yanlış, mevlana yanlış, abdulkadir geylani yanlış buradaki birkaç kıt akıllı olan mı doğru sorusunu aklıma getirir.
bahsi geçen "fırkalar" kısmı yahudi ve hristiyanlar için kullanılmıştır.

edit: adama bak hem açıklama istiyor hem işine gelmeyeni eksiliyor.
ama o zaman kula kulluk nasıl ettirelecek ki?* diye sorgulatan hakikat. şimdi bunca fırka bunca mezhep bunca uydurma anlayış ki temelinde iktidar yatar yani insan davranışı, nasıl terk edilir? onca hizmet adı altında milyon dolarlık hatta milyar dolarlık sektör çöker hafizenallah:).

işin doğrusu demişken; kuran konu hakkında bir çok şey söyler ki başlık açar arkadaş ayetleri ( ayet delil demektir ) vermiş. kuranda hiç bir peygamberin mezhebi geçmez. mezheb kelime olarakta yok kuranda. dinim islam hakkında lazım olan gelen her şey kuranın bizatihi kendisinde. diğer türlü kelime satma sektörünün yani hikayecilerin işi. uydur bir kol bir mezheb bir şeyh bir gavs bir ulama bir alim gelsin paralar. hak din islam kaç kişinin hakkıyla umurunda?

mehdi gelecek.isa dönecek.hak mezhep 4 tanede diğerleri cehennemde vs. alayı kuranla çelişik.

bak panpa para lazım mı? heh uydur işte * kitap yaz külliyat de adına. hizmet de götür paraları. birde çile uydur. çok çile çekti bizim hede hödemiz. oovv göz yaşında yüzdürürler be.

(bkz: arun aleykum)
ayrıca, sadece fıkhi mezhepler de yok, itikadi mezhepler de var. eşarilik, maturidilik gibi.
''bediuzzaman said nursi yanlış, mevlana yanlış, abdulkadir geylani yanlış buradaki birkaç kıt akıllı olan mı doğru sorusunu aklıma getirir.'' kendi şeyhlerinin sözlerini allahın bizzat kur'an'daki sözlerinden üstün tutan bir mukallidin(tam sözlükteki karşılığı) sözleri. Ulan ayet atıyorum, ayet! Sünnilik dininin şeyhleri ki oluyor? “Hem kendi uydurduğu yalanları Allah'a yakıştıran, ya da O'nun vahyettiği ayetlerini yalanlayıp kabul etmeyenden daha zalim kim olabilir? Böyle günaha gömülmüş kimseler asla iflah olmazlar. Birde kendilerine ne fayda, ne de zarar dokunan varlıklara / kimselere ibadet edip, 'bunlar bizim Allah katında şefaatçılarımızdır' diyen kimseler (iflah olmaz). De ki; göklerde ve yerde Allah'ın bilmediği bir şeyi O'na haber verebileceğinizi mi sanıyorsunuz?” [Yunus/17-8]
''Kesinlikle, din sadece ALLAH'a aittir. O'nun dışındakileri evliya (dostlar) olarak edinenler, 'Onlar bizi ALLAH'a daha fazla yaklaştırsın diye biz onlara tapıyoruz.' (derler). Ayrılığa düştükleri bu konuda onların arasında ALLAH karar verecektir. ALLAH kuşkusuz, yalancıları ve nankörleri doğru yola iletmez.'' / Zumer 3//// E lâ lillâhid dînul hâlis(hâlisu), vellezînettehazû min dûnihî evliyâ, mâ na’buduhum illâ li yukarribûnâ ilâllâhi zulfâ, innallâhe yahkumu beynehum fî mâ hum fîhi yahtelifûn(yahtelifûne), innallâhe lâ yehdî men huve kâzibun keffâr(keffârun). Zumer 3
islam birliktelik tavsiye eder bölünmeyi değil ama kardeş bu bölünme farklı. yıllarca itikat konularınca birbirlerini katleden insanlar vardı haklısın, burada hak veriyorum. mihne olayları gördü müslümanım diyenler,

ancak bahsi geçen fıkhi mezhepse, fıkhi inancından ötürü kitleler katledilmedi. ehli sünnet inancı içinde.
bir gereklilik oldu, kasten islama saldıran insanlar karşısında, kuran ayetlerini tevil ederek sapıtan şianın kollarına ne diyeceğiz? itikat ve ameli mezheplerini tamamen kuran dışı yorumlayanlar yüzünden doğdu mezhepler.

burada bakılacak şey, kurana en yakın, en uygun hangi mezhepse onu benimsemek.
ha diyorsan ben fakihim, ya da arapça biliyorum, her konu icin tekrar kafa yorarım, ok kendin bilirsin.
''sünnilik ve şiilik dinlerine inananlar tarafından katledilmesi an meselesi olan philisophia19 gibi yazarların savunduğu görüş. boşver phily ugrasma bosuna. bu yobaz kafalar allah'ın onca ayetini insan uydurması öğretilere tercih ediyorlar ve de hemen saldiriya geciyolar.'' Eğer kendilerine hurafe satsam, allah a ve peygambere iftira etsem, ''benim sizin şeyhinizim! bana tapacaksınız.'' desem çok güzel inanırlar ama * neyse.
Son birkaç onYılda peyda eden bir uydurmadır. Hak mezhepleri ifsad etmek isteyenlerin bile söyleyemediği, bilakis hak olmayan hesapta beşinci mezhebi araya sokuşturma gayretine girerek kaçındığı, oldukça Gülünç, temel yoksunu bir iddiacıktır.
apaçık ayetlere rağmen hala şirk koşmak isteyenlerin inkar ettiği gerçektir. Allah ıslah etsin. Din gününü bekleyin.
apaçık ayetlere rağmen hala şirk koşmak isteyenlerin inkar ettiği gerçektir. Allah ıslah etsin. Din gününü bekleyin.
"Peygamber efendimiz mezhepsizdir" ulan cahillige bak be adam peygamberin mezhebe mensup olup olmayacağını düşünmüş, ulan cahil herif, peygamber zaten bizzat vahyin muhatabı ve uygulayicisidir ne mezhebinden bahsediyorsun(!) Mezhepler kuranin ve sunneti yorumlama farkindan ortaya çıkmış farkli fikhi metod ekolleridir, sen de hiç mi mantık izan yok da mezheplerin tanımı ortadayken peygambere mezhep ariyorsun. Mezhepler şarttır, zira kurani ve sünneti bir arada düşünüp meseler açısından kuranin ruhuna uygun çözümler geliştirebilmek lazımdır bunun icin de kurani ve sünneti cok iyi bilmek gerekir siradan müslümanlarin bunlarai vakit ayırıp bilmesi imkansizdir, bilse bile herkesin anlayışı ve zekasi ayni boyutta olmayacağı icin çok farkli uygulamalar yapılarak kuranin önünden uzaklasilacaktir, bu yüzden bu faaliyetleri yapacak ehli sünnet dairesinde düşünüp çözümler geliştirecek muctehidlere ve fikihcilara ihtiyac vardır. Allah onlardan razi olsun.

Hadis: " ummetimin ihtilafinda rahmet vardir."

Mezhep farkliliklari kastediliyor Olsa gerek. Zira farklı cografyalardaki farklı külturlere sahip insanlar icin mezheplerin farklı olmasi çok önemlidir.
bütün mezhepler terk edilmelidir.

bu da benim mezhebim.

yanlış anlamalara karşı peşin edit: kuran ve sünnetten hüküm çıkarma olgunluğunda olan herkes, kendi görüşlerini ortaya koyabilir. bu görüş sahiplerinden her biri böylece bir mezhep kurmuş olur. faraza her birimiz öyle bir olgunlukta olsaydık, hepimizin ayrı ayrı mezhebi olacaktı. bir görüş belirtecek olgunluğa ve bilgiye sahip olmayanlar, olanları taklit ederler. mezhep denilen şey budur. siz ne sanıyorsunuz ki?