bugün

nihavendmakamında bir azeri oyun havasıdır. bağlama çalan her babayiğitin harcı olmamakla birlikte emek, yürek ve bilek istediği tecrübeyle bi sabittir. arif sağ, yavuz top veya çetin akdenizden dinlenilebilir. erdal erzincandan dinlenilmesi pek tavsiye edilmez çünkü erdal abim parçayı bağlama düzeninde ve şelpeyle icra etmiştir. tezeneyle çalınması bu kadar zor olan bir parçanın şelpeyle icra edilmesi akıllara zarardır.
şelpe tekniğinde daha hoş duran Hz.erdal erzincan'dan dinlenilmesi halinde psikolojik sorunlara yol açabilecek ve her parçayı şelpe ile çalmaya kalkıştıran ezgidir.
(bkz: kozyatağı)*
musa eroğlu ve arif sağ'ın resitaller albümünde icra edilmiş müzikal açıdan mükemmel sayılabilecek eserdir. özellikle eserin girişinde çalınan taksimin nihavend'in hicaz beşlisi baskın olacak şekilde çalınıp sonunda beşlide asma karar alıp hüseyni'ye dönmesi ve sonunda nihavend'e bağlanması müthiş bir müzikal hiledir. azerilerin üstün müzikal dehalarına yorulabilecek bir eserdir.