bugün

kara çarşaf islamda vardır veya yoktur demek doğru olmaz. islamda aslolan ve Allah'ın emrettiği şey örtünmektir. kadın vücut hatları belli olmayacak şekilde giyinmeli örtünmelidir. bu kara çarşaf olur veya başka bir şey olur farketmez. lakin kara çarşafı islamda şart koşmak ve bunun dışında kadın başka bir elbise giyemez demek çok yanlış bir tutumdur. söylediğim gibi aslolan vücut hatları belli olmayacak şekilde örtünmektir. islam kadını kısıtlamaz ve topludan uzak tutmaz. belirli kurallar çerçevesinde kadın toplumda yerini en az erkek kadar alır. tekrar örtünme hususuna gelecek olursak; Müslüman olarak örnek alacağımız ve yolundan gideceğimiz şahsiyet peygamber efendimiz olduğundan ötürü, o nasıl yaşadıysa ve nasıl emrettiyse o şekilde yaşamaktır. aşağıda vermiş olduğum linkte peygamber efendimizin kızı hz. Fatıma'nın elbisesi yer almaktadır. bakalım kara çarşaf mı?

http://img19.imageshack.u...19/2537/hzfatimahirka.jpg

demek ki kara çarşaf o zaman yokmuş. tabi bu kara çarşaf giyilmeyeceği anlamına gelmez fakat çarşaf giyip aşırı bir şekilde emredileni de aşıp giyinmek tehlikelidir. misal görüyoruz sokakta sadece gözleri görünen hatta ellerine eldiven giyen hanımları. bu emredileni aşmak demektir ve dinde aşırıya kaçmaktır. sümme haşa peygamber efendimizin eşleri ve kızlarından daha mı edepli bu hanımlar?
cilbap vardir giymemek dinden cikarmaz ama inkar etmek dinden cikarir. Insanda takva boyutu vardir eldiven giymek bunu bir bolumu , kadinin eli bile goze hitap edebilir ki siyah carsafdan ellerin cikmasi daha bir dikkat ceker.
olsun yada olmadin ben anlamiyorum. Insanlar neden birbirinin giydigini sorgular ki ? kol benim bacak benim...
örtü ayetleri islamiyet yayıldıktan snra inmistir. yani bu hırka örtü ayeti inmedende giyiliyo olamazmıydı? yahut iç gömlegi olamazmıydı? benimde hırkam var ama ben ev icinde yahut çarşafn altndan giyiyorum. durum böyle olamazmı? bu çok düz mantık. demekki alt pijaması çıksa sokakta böyle geziyodu denicek.. islamda kara çarşaf yoktur degil.. bunun en iyi cevabını hz. fatımadan alırız ins.
eldiven meselesine gelince. el haram degildir ancak hadisi serifte kadının güzelligini ellerinden anlayabilirsiniz diye gecer. böyle olmasa bile mesela kadının eli cok güzeldir narindir yada çok beyazdır ve siyah giydigi icin çok parlar. dikkat çekmemesi icin eldiven takması gayet normaldir, en dogal hakkıdır ve taktire şayan bi harekettir. zira eldiven kullanmak gerçekten çok zordur. meşakkattir. o kadın bunu sırf kendisi yüzünden baska adamlar günaha girmesin diye yapar. aslında el meselesi çok derindir. cahil insanlar bunu hafif görüp önemsemezler. ama bir kayınbaba gelinin elini tutar ve çok güzel oldugunu düsünüp ondan etkilenirse o gelinin nikahı tehlikeye girmis olur. aynı şekilde bir damat kaynanasının elinden etkilense nikahını yenilemesi gerekir diye yazar kitaplarda.
Yoktur.
bir bilene sorunca kesin cevaba ulaşılır.
Kara çarşaf bir Ortodoks geleneğidir.
1500 yıldır aynı kitaptan sorumlu olup daha neyin olup neyin olmadığını bilmediğimiz bir dine inanmanın cahil sevincini yaşıyoruz. bu soru islama göre mi? onu yorumlayanlara göre mi? onu pazarlayanlara göre mi yoksa onu siyasi amaçla kullananlara göre mi soruldu?
elbette yok. hiç olur mu?

görsel
Heee var...mal çünkü arap kadınları, 50 derece güneşin altinda, sim siyah giyinmeyi cok seviyorlardı...azicik kafayı kullanın yalvarırım...
Yozlaşmış ahiret görüşüne sahip hemen hemen her toplumda değişik şekillerde çarşaf var.
Bugünün bir kısım tesettürlü hanımlarını görünce bu çarşafı kim çıkarttıysa yedi ceddine allah rahmet etsin demek geçiyor içimden. Var mı yok mu meselesine gelince; eğer günümüz müslüman kadınlarının tesettürden anladığı, Göt göbek kalça göğüs meydanda daracık kısacık yarı açık kıyafetleri giyinip bir ton makyaj sürünüp bir de üstüne kokulanıp kırıta kırıta dışarıda arzı endam eylemekse, çarşaf giymek takvaya daha uygun görünüyor en azından. Bol giyinmek ve el ayak yüz haricini kapatmak farz olan tesettür. Eee hani nerede? Sözde tesettürlü hanımların yarıdan fazlası tesettüre riayet etmiyor.

Çarşafın rengi değil önemli olan. Her yanının Kapalı ve bol olması önemli. Farz olmasa bile dine uygun. Bu da yeter de artar bile. Dileyen ve takvaya uygun giyinmek isteyen için çarşaf ideal bir kıyafet. Fakat mecburiyet yok.
islamda takke ya da sarık var mıdır gibi bir sorunsal.
Islam'da elbisenin ismi ve resmi mühim degildir.
Mühim olan vasfıdır.
Yani, el yüz dışındaki bütün bedeni örtüyor mu? Vucut hatlarını belli etmeyecek şekilde geniş ve uzunlukta bedeni kaplıyor mu...
Aranan vasıf budur.
Yani bir elbise böyle ise, bütün vucut hatlarını gizliyor,teni kapatıyor ise, farz olan giyim tamamdır.
Siz bunun adına ne derseniz diyin.
düşünebilen tüm insanların böyle bir sorunsala girmesi, dünya üzerinde ona verilen zamanı boşa harcamasıdır.
bu tür giysiler tamamen insan uydurmasıdır. önemli olan şeyin niyet olduğu kuranı kerimde defalarca yazmaktadır. çarşafı hristiyanlar ve yahudilerin de giydiğini bilmek gerekiyor. o zamanlar bir çeşit dini giysi modasıydı. bu tarz boş konularla çok fazla zaman kaybettik. önemli olan tek şey ilimdir.
konuya şöyle açıklık getireyim. "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59). bu ayet ışığında kimisi cilbabı çarşaf diye yorumluyor fakat cilbap kelimesinin türkçe karşılığı çarşaf değil dış örtüdür. anlaycağınız el ve yüz harici tüm vucudu kapatan ve vücut hatlarının belli etmeyen bütün kıyafetler bu kapsama girer. çarşaf giyerseniz daha faziletli tabi.

lütfen bilmeyenler cevaplamasın özellikle kemalistler.