bugün
- aziz yıldırım ve ali koç'un canlı yayına çıkması19
- sözlükten hatun kaldırmak9
- maca sekiz12
- acun ılıcalı8
- ankarayı sel aldı27
- osmanlı torunu9
- iskilipli atıf hoca9
- akp nin iktidardan düştüğü gün10
- ali koç ve aziz yıldırım başkanlık seçimi9
- irem derici'nin erkek sevdası11
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu30
- gideon reid morgan jj10
- bik bik'in gece kapısına gidip serenat yapmak13
- meral akşener21
- giden gider9
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi26
- kemalist rejimin astığı hocalar8
- vallahi de kemal'in düşmanıyım10
- gerdek gecesi ilişkiye girmek istemeyen kadın8
- anın görüntüsü14
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak10
- erkek sünnetine 18 yaş sınırı getirilmesi15
- kıza iğne batıran türbanlı14
- kendini bir görsel ile anlat22
- uludağ sözlük köpek avlama timi18
- allah'ın bizi yobazlarla imtihan ettiği gerçeği8
- saraca silsüpüroğlu12
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar13
- kızılcık şerbeti 2 nci sezon finali11
- aktroll yazarları donuzlayıp umursamamak10
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak21
- xdearm10
- jose mourinho25
- herkesle iyi geçinmek18
- sözlükte kendinize yakın hissettiğiniz kişiler10
- sarılma ihtiyacı13
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız16
- gizli samyelin moderatör olması13
- kuresel ikinma'nın sevgilisi19
- dünyanın en güzel kızını tarif et16
- icardi190540
- sekse doymuş erkek12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel13
- küresel ıkınma9
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
- albay kemal14
rasülullah (s.a.s) ne dedi? "namusu için öldürülen şehittir". o halde şehit eden katildir. katilin cezasıysa idamdır. velev ki mukavemet etmemiş olsun. şimdi soru şu; islamda tecavüzün cezası var mı? varsa bu cezanın karşılığı idam mı?
evet var, ve cezası idam. islamda tecavüzün cezası ölümdür. bu kanaatimizin dayanağı şudur: bir kadın kendisine ve namusuna musallat olan bir tecavüzcüyü öldürse, şer'an ona hiçbir ceza verilmez. kaldı ki pek çok kadın acziyetinden, tüm sabi sübyan çocuklar da masumiyetinden bunu gerçekleştiremez. o halde buradan şu sonuç çıkar; eğer mümkün olsaydı, o taktirde "tecavüzcü öldürülmeyi hak etmişti". o kadıncağız acizse de, devlet aciz değil. Yok o kadın aciz değil de tecavüzcüyü öldürürse, ondan hesap sormayan yüce allah, ümid edilir ki; cumhur ulemanın görüşünden kıyas ederek hüküm çıkaran fetva makamına tabi olandan ve devletten hesap sormaz. Burada yetki fetva makamınındır. O her kim veya kurum ise. delilleri aşağıya aktarılmıştır. buyrun;
--spoiler--
mağdur kişi, kendisine saldıran tecavuz etmek isteyen şahsı, kesinlikle öldürmekten başka bir çarenin olmaması durumunda, mucadele sonucunda öldürmesinde bir beis yoktur. aksi takdirde dünyada mesuliyetten kurtulamayacağı gibi, ahirette de büyük bir cezaya çarptırılacaktır. (abdulkâdir udeh, et-teşrîu'l-cinâî'l-islâmî, kâhire 1959, 1/473, 489; abdulkerîm zeydan, hâletu'd-darûra fi'ş-şerîatil islâmiyye -mecmûatu buhusil-fıkhiyye, adı altında diğer 8 makalesiyle birlikte-, beyrut 1986, sf: 184-195)
bir kimse, evinde yahut herhangi bir yerde hıfzettiği namusuna tecavüz etme fiilinde olan birine karşı koysa, namusunu o mutecavizin elinden kurtarmak isterken, mutecavizi öldürmüş bulunsa, namus mudafaası meşru bir müdafaa olduğundan, katile kısas lazım gelmez, diyet de icabetmez. çünkü namusunu mudafaa etmek için o mutecaviz kişiyi öldürmekten başka bir çaresi kalmamıştır. (ömer nasuhi, istılahalat-ı fıkhiyye kamusu, 3/125)
demek ki, canını, malını, namusunu muhafaza etmek her insanın hiçbir suretle elinden alınmaz bir hakkıdır. bunları mudafaa ederken mutecaviz kişiyi öldürmek zorunda kalsa, katil olmayacağı gibi, öldürülse şehid olur. nitekim bunun ölçüsü kur'an-ı kerim'de şöyle belirtilir:
"bir kimse size -ne amaçla ve ne şekilde- saldırmışsa, siz de aynı şekilde karşı saldırıda bulunun" (bakara, 194).
aynı şekilde peygamber (s.a.v.): "kim, canı (nefs) uğrunda ölürse şehiddir, kim namusu (ailesi) uğrunda ölürse şehiddir; kim malı uğrunda ölürse şehiddir" (tirmizi, diyat, 21; musned, 2/221) buyurarak, meşru mudafaayı, en özlü ve kapsamlı bir biçimde teşvik etmiştir.
bir kimsenin canını, malını veya namusunu kastederek tecavüze yeltenen (sâil) kimseye karşı tecavüze uğrayanın mudâfaa ve tecavüzü önleme hakkı vardır. her çareye başvurarak ve başka çare yoksa, mütecavizi öldürerek bu hakkını kullanabilir. çünkü tecavüze uğrayan meşrû müdâfaa hakkını kullanmaktadır, bu hal zarûret halidir, amme otoritesiyle değil, kendi gücüyle tecavüzü önlemek mecburiyetindedir.
ibn kudâme, sahibini öldürmek üzere bir eve giren kimseden bahsederken şöyle diyor:
"öldürmeden başka önleme çaresi yoksa veya öldürmediği takdirde onun kendisini öldüreceğinden korkuyorsa öldürecek veya bir uzvunu koparacak darbeyi vurabilir. sakatlama ve öldürmeden dolayı diyet de gerekmez; çünkü -isyan edenlere karşı yapıldığı gibi- şerrini ve kötülüğünü önlemek için yapmıştır; mutecaviz ev sahibini, öldürmek zarûretiyle karşı karşıya getirmiştir ki bu kendi kendini öldürmek demektir... bir kimsenin canına veya malına saldıran herkes için hüküm aynıdır.. (ebû muhammed muvaffakuddîn abdullāh b. ahmed b. muhammed b. kudâme el-cemmâîlî el-makdisî , el-muğnî, c. viii, sf: 330)
ibn teymiyye'ye göre karısına tecavüz etmek isteyen kimseyi koca, başka bir yolla defetme imkânı bulunsa bile öldürebilir. merhum şöyle diyor: "...bunun içindir ki koca, karısına tecavuz etmek isteyen kimseyi -tecavuzu önleme maksadıyla- öldürebilir. başka çare olmadığı takdirde öldürebileceği ittifakla sabittir. başka çare bulunduğu takdirde dahi öldürebileceği ise kuvvetli olan görüştür. (ibn teymiyye, mecmû'atu'l-fetâvâ, c. xv, sf: 122)
serâhsî, el-mebsut'unda, saldırıya uğrayanın tedrice ve sıra takibine riâyet etmemesinin bu durumda caiz oluşunu şu esasa bağlıyor: "gerçek durumun bilinmesine imkân bulunmayan yerlerde kuvvetli zan gerçeğin yerine geçer." (ebû bekr şemsu’l-eimme muhammed b. ebî sehl ahmed es-serahsî, el-mebsût, c. xxiv, sf: 50)
https://www.islam-tr.net/...avuzun-hukmu-nedir.22557/
evet var, ve cezası idam. islamda tecavüzün cezası ölümdür. bu kanaatimizin dayanağı şudur: bir kadın kendisine ve namusuna musallat olan bir tecavüzcüyü öldürse, şer'an ona hiçbir ceza verilmez. kaldı ki pek çok kadın acziyetinden, tüm sabi sübyan çocuklar da masumiyetinden bunu gerçekleştiremez. o halde buradan şu sonuç çıkar; eğer mümkün olsaydı, o taktirde "tecavüzcü öldürülmeyi hak etmişti". o kadıncağız acizse de, devlet aciz değil. Yok o kadın aciz değil de tecavüzcüyü öldürürse, ondan hesap sormayan yüce allah, ümid edilir ki; cumhur ulemanın görüşünden kıyas ederek hüküm çıkaran fetva makamına tabi olandan ve devletten hesap sormaz. Burada yetki fetva makamınındır. O her kim veya kurum ise. delilleri aşağıya aktarılmıştır. buyrun;
--spoiler--
mağdur kişi, kendisine saldıran tecavuz etmek isteyen şahsı, kesinlikle öldürmekten başka bir çarenin olmaması durumunda, mucadele sonucunda öldürmesinde bir beis yoktur. aksi takdirde dünyada mesuliyetten kurtulamayacağı gibi, ahirette de büyük bir cezaya çarptırılacaktır. (abdulkâdir udeh, et-teşrîu'l-cinâî'l-islâmî, kâhire 1959, 1/473, 489; abdulkerîm zeydan, hâletu'd-darûra fi'ş-şerîatil islâmiyye -mecmûatu buhusil-fıkhiyye, adı altında diğer 8 makalesiyle birlikte-, beyrut 1986, sf: 184-195)
bir kimse, evinde yahut herhangi bir yerde hıfzettiği namusuna tecavüz etme fiilinde olan birine karşı koysa, namusunu o mutecavizin elinden kurtarmak isterken, mutecavizi öldürmüş bulunsa, namus mudafaası meşru bir müdafaa olduğundan, katile kısas lazım gelmez, diyet de icabetmez. çünkü namusunu mudafaa etmek için o mutecaviz kişiyi öldürmekten başka bir çaresi kalmamıştır. (ömer nasuhi, istılahalat-ı fıkhiyye kamusu, 3/125)
demek ki, canını, malını, namusunu muhafaza etmek her insanın hiçbir suretle elinden alınmaz bir hakkıdır. bunları mudafaa ederken mutecaviz kişiyi öldürmek zorunda kalsa, katil olmayacağı gibi, öldürülse şehid olur. nitekim bunun ölçüsü kur'an-ı kerim'de şöyle belirtilir:
"bir kimse size -ne amaçla ve ne şekilde- saldırmışsa, siz de aynı şekilde karşı saldırıda bulunun" (bakara, 194).
aynı şekilde peygamber (s.a.v.): "kim, canı (nefs) uğrunda ölürse şehiddir, kim namusu (ailesi) uğrunda ölürse şehiddir; kim malı uğrunda ölürse şehiddir" (tirmizi, diyat, 21; musned, 2/221) buyurarak, meşru mudafaayı, en özlü ve kapsamlı bir biçimde teşvik etmiştir.
bir kimsenin canını, malını veya namusunu kastederek tecavüze yeltenen (sâil) kimseye karşı tecavüze uğrayanın mudâfaa ve tecavüzü önleme hakkı vardır. her çareye başvurarak ve başka çare yoksa, mütecavizi öldürerek bu hakkını kullanabilir. çünkü tecavüze uğrayan meşrû müdâfaa hakkını kullanmaktadır, bu hal zarûret halidir, amme otoritesiyle değil, kendi gücüyle tecavüzü önlemek mecburiyetindedir.
ibn kudâme, sahibini öldürmek üzere bir eve giren kimseden bahsederken şöyle diyor:
"öldürmeden başka önleme çaresi yoksa veya öldürmediği takdirde onun kendisini öldüreceğinden korkuyorsa öldürecek veya bir uzvunu koparacak darbeyi vurabilir. sakatlama ve öldürmeden dolayı diyet de gerekmez; çünkü -isyan edenlere karşı yapıldığı gibi- şerrini ve kötülüğünü önlemek için yapmıştır; mutecaviz ev sahibini, öldürmek zarûretiyle karşı karşıya getirmiştir ki bu kendi kendini öldürmek demektir... bir kimsenin canına veya malına saldıran herkes için hüküm aynıdır.. (ebû muhammed muvaffakuddîn abdullāh b. ahmed b. muhammed b. kudâme el-cemmâîlî el-makdisî , el-muğnî, c. viii, sf: 330)
ibn teymiyye'ye göre karısına tecavüz etmek isteyen kimseyi koca, başka bir yolla defetme imkânı bulunsa bile öldürebilir. merhum şöyle diyor: "...bunun içindir ki koca, karısına tecavuz etmek isteyen kimseyi -tecavuzu önleme maksadıyla- öldürebilir. başka çare olmadığı takdirde öldürebileceği ittifakla sabittir. başka çare bulunduğu takdirde dahi öldürebileceği ise kuvvetli olan görüştür. (ibn teymiyye, mecmû'atu'l-fetâvâ, c. xv, sf: 122)
serâhsî, el-mebsut'unda, saldırıya uğrayanın tedrice ve sıra takibine riâyet etmemesinin bu durumda caiz oluşunu şu esasa bağlıyor: "gerçek durumun bilinmesine imkân bulunmayan yerlerde kuvvetli zan gerçeğin yerine geçer." (ebû bekr şemsu’l-eimme muhammed b. ebî sehl ahmed es-serahsî, el-mebsût, c. xxiv, sf: 50)
https://www.islam-tr.net/...avuzun-hukmu-nedir.22557/
ama eğer kızın ailesine para basıp kızla zorla evlenirseniz bi sikim olmaz.
lmao
lmao
islam'da tecavüzün belirlenmiş bir cezası yoktur. ne kuran'da ne hadislerde tecavüze bir ceza belirlenmemiştir; tecavüz kelimesi bile geçmez! dolayısıyla o sırada yönetimde kimler varsa onların uygun bulduğu ceza verilir.
ilk entrydeki zorlamalı yorumlara bir bakın! hakikaten komik...
ilk entrydeki zorlamalı yorumlara bir bakın! hakikaten komik...
Şiddet ve tecavüzden ibaret ehl-i cinnet ve cinayet şebekesi islam'ı aklamaya çalışan ancak gerçeği örtemeyen başlık...
Çünkü islam'da tecavüze uğrayan kadın "namusunu koruyamadığı" için idam edilir. Al sana kanlı canlı örnek:
http://habereylul.deu.edu...n-kadin-idam-cezasi-aldi/
Örnekler arttırılabilir. Hiçbir şey islam'ın üzerindeki bu kara lekeyi kaldıramaz.
Çünkü islam'da tecavüze uğrayan kadın "namusunu koruyamadığı" için idam edilir. Al sana kanlı canlı örnek:
http://habereylul.deu.edu...n-kadin-idam-cezasi-aldi/
Örnekler arttırılabilir. Hiçbir şey islam'ın üzerindeki bu kara lekeyi kaldıramaz.
Duruma bir de eski uygulamalara bakarak değerlendirme yapmak gerekir. Örnek olarak yakın tarihimizde osmanlı var. En hafif ceza tecavüzcünün organını kesmek. Tamam idam edemiyorsanız, o halde bu meseleyi kökünden halledin o zaman. Alternatif çok. Yanlız Hadım değil bakın, hepsini kesmekten bahsediyor. iranın yanlış uygulamaları islamı bağlamaz. ikide birde bunu önümüze sürmeyin.
--spoiler--
“Osmanlı zamanında tecavüzcülere ne ceza verilirdi?” diye ardarda sorular geliyor...
Klasik dönemde, yani 15. ve 16. asırlarda verilen cezayı hemen söyleyeyim: Tecavüzcünün erkeklik organı kesilirdi. Padişahların “Kanunnâme”lerinde yazılı olan bu ceza sonraki asırlarda fizikî olmaktan çıkartıldı ve uzun süreli hapse çevrildi.
KIZ VE OĞLAN “ÇEKMEK”
* Kız ve oğlan çeken (kaçıran, tecavüz eden) kişinin ve hıyanet edip başkasının evine girenin içmeği (âleti) kesile. Kızı yahut avradı çeken kişi o avratla yahut kız ile nikâh kıydırdı ise derhal boşatıla, sakalı kesile ve odunla dövüle. Avrat ile yakalanırsa derhal öldürüle (ikinci Bayezid’in Umumi Kanunnâmesi, madde: 26).
* Oğlan ve kız çeken (kaçıran, tecavüz eden) kimselerin, hıyanet ile eve girenlerin ve avrat yahut kız çekmeye kalkanların içmeğini (âletlerini) keseler. Bir kişi avradın yahut kızın rızası olmadan onu kaparsa, adamın içmeğini (âletini) keseler ve avradı yahut kızı hiçbir şekilde suçlamayalar. Ama avrat yahut kız bu işe razı olup evinden dışarı erkekle anlaşarak giderse, avradın yahut kızın organını dağlayalar (Kanunî Süleyman’ın Kanunnâmesi, madde: 5).
* Erkek başkasının avradını öpse, ondan birşey istese yahut yapışsa, kadı dayak ata ve vurulan her sopa başına bir akçe ceza ala (Fatih’in Umumî Kanunnâmesi, madde: 9).
* Eğer bir kimse karısını bir başka erkekle ilişkide bulunurken yakalasa ve her ikisini de öldürse o kimse yargılanmaz, diyet istenmez, günah işledi diye cezalandırılmaz (Kanunî Süleyman’ın Dulkadir Kanunnâmesi, madde: 13).
* Eğer evli bir kişi zina yapsa ve yaptığı sabit olsa ve o kişi bin akçelik servete sahipse üçyüz akçe ceza alına. Serveti altı yüz akçe ise iki yüz, daha aşağı ise servetine göre yüz, elli yahut kırk akçe alına (Fatih’in Umumî Kanunnâmesi, madde: 1).
http://www.haberturk.com/...-etme-tasarisina-sukredin
--spoiler--
--spoiler--
“Osmanlı zamanında tecavüzcülere ne ceza verilirdi?” diye ardarda sorular geliyor...
Klasik dönemde, yani 15. ve 16. asırlarda verilen cezayı hemen söyleyeyim: Tecavüzcünün erkeklik organı kesilirdi. Padişahların “Kanunnâme”lerinde yazılı olan bu ceza sonraki asırlarda fizikî olmaktan çıkartıldı ve uzun süreli hapse çevrildi.
KIZ VE OĞLAN “ÇEKMEK”
* Kız ve oğlan çeken (kaçıran, tecavüz eden) kişinin ve hıyanet edip başkasının evine girenin içmeği (âleti) kesile. Kızı yahut avradı çeken kişi o avratla yahut kız ile nikâh kıydırdı ise derhal boşatıla, sakalı kesile ve odunla dövüle. Avrat ile yakalanırsa derhal öldürüle (ikinci Bayezid’in Umumi Kanunnâmesi, madde: 26).
* Oğlan ve kız çeken (kaçıran, tecavüz eden) kimselerin, hıyanet ile eve girenlerin ve avrat yahut kız çekmeye kalkanların içmeğini (âletlerini) keseler. Bir kişi avradın yahut kızın rızası olmadan onu kaparsa, adamın içmeğini (âletini) keseler ve avradı yahut kızı hiçbir şekilde suçlamayalar. Ama avrat yahut kız bu işe razı olup evinden dışarı erkekle anlaşarak giderse, avradın yahut kızın organını dağlayalar (Kanunî Süleyman’ın Kanunnâmesi, madde: 5).
* Erkek başkasının avradını öpse, ondan birşey istese yahut yapışsa, kadı dayak ata ve vurulan her sopa başına bir akçe ceza ala (Fatih’in Umumî Kanunnâmesi, madde: 9).
* Eğer bir kimse karısını bir başka erkekle ilişkide bulunurken yakalasa ve her ikisini de öldürse o kimse yargılanmaz, diyet istenmez, günah işledi diye cezalandırılmaz (Kanunî Süleyman’ın Dulkadir Kanunnâmesi, madde: 13).
* Eğer evli bir kişi zina yapsa ve yaptığı sabit olsa ve o kişi bin akçelik servete sahipse üçyüz akçe ceza alına. Serveti altı yüz akçe ise iki yüz, daha aşağı ise servetine göre yüz, elli yahut kırk akçe alına (Fatih’in Umumî Kanunnâmesi, madde: 1).
http://www.haberturk.com/...-etme-tasarisina-sukredin
--spoiler--
güncel Önemli Başlıklar