bugün
- bir erkek nasıl rahatlar9
- türkiye fakirse halk neden obez9
- sokak hayvanları uyutulacak75
- türk erkeklerindeki iğrenç detaylar9
- 23 mayıs 2024 beşiktaş trabzonspor maçı25
- icardi190538
- mert hakan yandaş16
- e f e8
- aydinoglu bombala21
- kocaeli de asansöre sıçan adam8
- 6 ayda yazılımcı olmak11
- ismail kartal19
- mecidiyeköy metrosunda intihar eden kız10
- 23 mayıs 2024 ali koç basın toplantısı11
- kızlar kendi aralarında ne konuşuyor11
- türk kızları neden gülümsemiyor11
- dünya türkiye'nin neyini kıskanıyor13
- sjsjsjsjsjsjsjsjsjsjsj sjs8
- bik bik için diktiğim etek17
- akpnin hala bedava kek vaadini tutmaması13
- insan olmaya ceyrek kala8
- anın görüntüsü9
- galatasaray20
- türkiyedeki rusların gövde gösterisi yapması12
- geldi yine deli8
- age of empires'in üstüne oyun var mı12
- afganistan yardımlaşma derneği başkanı16
- 22 mayıs 2024 atalanta bayer leverkusen maçı9
- rusların en iyi olduğu şeyler25
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi15
- iran'ın teşekkür mesajında türk bayrağı koymaması14
- erkeklerin sözlükte durma nedeni10
- hangi sözlük erkeğiyle evlenmek istersin8
- spor salonuna gitsem erkekler popoma bakar mı26
- unutulan ünlüler11
- işid'in bütün yaptıkları meşrudur10
- karınızla gratise gider misiniz11
- sokak köpeklerini isteyen evinde baksın9
- fazla bilinmeyen harika şeyler8
- ankarayı öven tip17
- manyak olmaya karar verdim9
- kitap okumanın zararlı ve gereksiz olması13
- kaza yerinin tespiti iran ihası tarafından yapıldı8
- bugün üike olarak resmi yastayız11
- bir galatasaraylının kulağına fred diye fısıldamak12
- icardi1905'i silip atmak19
- escort ile evlenmek10
- şişmanlar ölünce nereye gider8
- ellerim bos gonlum hos9
- kilo almak için bik bikle evlenmek10
incilde geçen ünlü bir anekdottur. bir gün hz. isa'ya zina suçundan yakalanan bir kadın getiririlir ve taşlanarak öldürülmesi talep edilir:
bunun üzerine isa şöyle der; "içinizde günahsız olan, ona ilk taşı atsın!..
recm saçmalığı altında yapılan cinayetleri, akıl yoluyla kaldırmaya çalışan isa'nın sıkça düşündüren sözü.
içinde bulunduğumuz çağ, belkide insanlık tarihinin en vahşi çağı. kimse bu çağda masum değil. yapılan her kötülüğün, haksızlığın, cinayetin birinci dereceden suç ortağı değil miyiz?.. susmak yapılanları onaylamak demektir. vakti geldiğinde aynı şey başımıza gelecek; konuşacak, sesizliğini bozacak tek insan bulamayacağız.
bunun üzerine isa şöyle der; "içinizde günahsız olan, ona ilk taşı atsın!..
recm saçmalığı altında yapılan cinayetleri, akıl yoluyla kaldırmaya çalışan isa'nın sıkça düşündüren sözü.
içinde bulunduğumuz çağ, belkide insanlık tarihinin en vahşi çağı. kimse bu çağda masum değil. yapılan her kötülüğün, haksızlığın, cinayetin birinci dereceden suç ortağı değil miyiz?.. susmak yapılanları onaylamak demektir. vakti geldiğinde aynı şey başımıza gelecek; konuşacak, sesizliğini bozacak tek insan bulamayacağız.
felsefe taşını dumbledore yok ettiğine göre , bu ak saçlı amcamın günahsız bir melek olduğunu kanıtlayan anektoddur.
incilci batı gavuru kendi inançlarında var olan bu sapkınlığı islam'a mal etmeye çalışıyor. belki de doğru yapıyor bilemiyoruz.
ama ilgilisi için: the stoning of soraya m
ama ilgilisi için: the stoning of soraya m
içinizde en günahsız kimse ilk taşı o atsın derken hiç biriniz günahsız değilsiniz ibneler, her birinizin günahı diğerinden daha fazla. en günahsızı bulamayacağınız için taşı atacak kişiyi de bulamazsınız demek istenen söz.
dogru soz, aslinda her kutsal kitapta bize anlatilmak istenen gerceklere dayali ibret verici sozler var. recm kadar sacma bisey de yoktur.
incildeki en etkileyici sözlerden biridir benim için ilk taşı günahsız olanınız atsın. hayat düsturu haline getirmeye çalışıyorum bir süredir ve bu sebeple üzerine yazmak istedim. hikayesini incilden alıntılayalım:
yuhanna 8: 1-11:
isa ise zeytin dağına gitti. ertesi sabah erkenden yine tapınağa döndü. bütün halk onun yanına geliyordu. o da oturup onlara öğretmeye başladı. din bilginleri ve ferisiler, zina ederken yakalanmış bir kadın getirdiler. kadını orta yere çıkararak isaya, öğretmen, bu kadın tam zina ederken yakalandı dediler. musa, yasada bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu, sen ne dersin? bunları isayı denemek amacıyla söylüyorlardı; onu suçlayabilmek için bir neden arıyorlardı. isa eğilmiş, parmağıyla toprağa yazı yazıyordu. durmadan aynı soruyu sormaları üzerine doğruldu ve, içinizde kim günahsızsa, ilk taşı o atsın! dedi. sonra yine eğildi, toprağa yazmaya başladı. bunu işittikleri zaman, başta yaşlılar olmak üzere, birer birer dışarı çıkıp isayı yalnız bıraktılar. kadın ise orta yerde duruyordu. isa doğrulup ona, kadın, nerede onlar? hiçbiri seni yargılamadı mı? diye sordu. kadın, hiçbiri, efendim dedi. isa, ben de seni yargılamıyorum dedi. git, artık bundan sonra günah işleme!
hikaye incilde birçok kez tekrarlanan bir olay. yahudiler, eski yasa (tevrat ve diğer yazılar) hükümlerinin isa tarafından kabul edilip edilmediğini görmek, doğrusu onu suçlamak amacıyla bu tür denemeler yapıyorlar. eski yasada zinanın cezası ölümdür. peki yeni antlaşma eski antlaşmayı hükümsüz mü kılmıştır? ikinci bir soru, yeni antlaşma ölüm cezasını kaldırmış mıdır? ikisinin cevabı da hayır.
öncelikle matta 5:17'de söylendiği üzre isa mesih geçersiz kılmaya değil tamamlamaya geldi. tamamlama sözcüğünü iki şekilde anlayabiliriz. birincisi, eksik olan şeye ekleme yapmak ve onu tamamlamak; ikincisi ise sonunu getirmek anlamında tamamlamak. peki bu sonunu getiren tamamlamak geçersiz kılmak değil midir? ilk bakışta öyle görünse de, ikinci noktayı açıkladığımda o şekilde olmadığı görülecektir.
peki yeni antlaşma ölüm cezasını kaldırmış mıdır (demektir ki eski yasayı yok mu saymıştır)? hayır. yeni antlaşmaya göre günahın bedeli ölümdür. (romalılar 6:23) her günahın bedeli ölümdür. tanrı öfkelenme. der (matta 5:22). trafikte ettiğiniz bir küfürden dolayı cezanız ölümdür. eski yasa ortadan kalkmamıştır. ikisi de tanrı buyruğudur. ancak tamamlanan bir nokta vardır ki o da isa mesihin ölümüyle gerçekleşmiştir.
hristiyanlıka göre isa mesih günahsızdı. günahsız tek insandı. ve ölümü hak etmeyen tek insan olarak bütün insanlığın günahlarını omuzladı ve öldü. daha sonra ölümden dirildi. ve böylece günahkar insanların tekrar ölmesine gerek kalmadı. tanrı insanları o kadar sevdi ki, biricik oğlunu verdi. öyle ki, insanlar ölmesin, sonsuz yaşama kavuşsun diye (yuhanna 3:16). böylece eski yasa da yeni antlaşma da ayakları üzerine basıyor. görüldüğü üzre ikisinde farklı cezalar verilmiyor ve eski yasa yok sayılmamış oluyor.
kalplere dokunan hikayeye geri dönelim. kadın bir günahkar. ve eski yasaya göre öldürülmesi gerek. isa ise yargılamanın ancak tanrı tarafından yapılabileceğini ima ediyor ve ölümü hak etmeyen (günahsız) ilk taşı atsın (onu öldürsün, cezasını versin) diyor. ölümü hak etmeyen isa mesih hariç tek bir kişi dahi olmadığı için hepsi dağılıyor. isa mesih soruyor: seni yargıladılar mı? kadın hayır. diyor. çünkü hepsi ölümü hak ediyor. isa mesih müjde veriyor: ben de seni yargılamıyorum. yeni antlaşmanın, müjdenin en önemli noktasıdır. günahının bedeli ödendiği için insan, cezadan özgürdür.
tüm insanların bu sözü benimsediğini düşünün. artık ben buna uğraşıyorum. yanlış yere park etmiş bir araba sahibine sinirlenmiyorum, çünkü ben de yaptım. günaydın demeyen arkadaşıma ben diyorum, çünkü selamsız ben de girdim oturdum. bana kötülük yapan kişiye kin gütmüyorum, çünkü ben de kötüyüm. isa mesih günahsızken yargılamazken, ben günahlı halimle yargılayamam.
ilk taşı, günahsız olanınız atsın.
yuhanna 8: 1-11:
isa ise zeytin dağına gitti. ertesi sabah erkenden yine tapınağa döndü. bütün halk onun yanına geliyordu. o da oturup onlara öğretmeye başladı. din bilginleri ve ferisiler, zina ederken yakalanmış bir kadın getirdiler. kadını orta yere çıkararak isaya, öğretmen, bu kadın tam zina ederken yakalandı dediler. musa, yasada bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu, sen ne dersin? bunları isayı denemek amacıyla söylüyorlardı; onu suçlayabilmek için bir neden arıyorlardı. isa eğilmiş, parmağıyla toprağa yazı yazıyordu. durmadan aynı soruyu sormaları üzerine doğruldu ve, içinizde kim günahsızsa, ilk taşı o atsın! dedi. sonra yine eğildi, toprağa yazmaya başladı. bunu işittikleri zaman, başta yaşlılar olmak üzere, birer birer dışarı çıkıp isayı yalnız bıraktılar. kadın ise orta yerde duruyordu. isa doğrulup ona, kadın, nerede onlar? hiçbiri seni yargılamadı mı? diye sordu. kadın, hiçbiri, efendim dedi. isa, ben de seni yargılamıyorum dedi. git, artık bundan sonra günah işleme!
hikaye incilde birçok kez tekrarlanan bir olay. yahudiler, eski yasa (tevrat ve diğer yazılar) hükümlerinin isa tarafından kabul edilip edilmediğini görmek, doğrusu onu suçlamak amacıyla bu tür denemeler yapıyorlar. eski yasada zinanın cezası ölümdür. peki yeni antlaşma eski antlaşmayı hükümsüz mü kılmıştır? ikinci bir soru, yeni antlaşma ölüm cezasını kaldırmış mıdır? ikisinin cevabı da hayır.
öncelikle matta 5:17'de söylendiği üzre isa mesih geçersiz kılmaya değil tamamlamaya geldi. tamamlama sözcüğünü iki şekilde anlayabiliriz. birincisi, eksik olan şeye ekleme yapmak ve onu tamamlamak; ikincisi ise sonunu getirmek anlamında tamamlamak. peki bu sonunu getiren tamamlamak geçersiz kılmak değil midir? ilk bakışta öyle görünse de, ikinci noktayı açıkladığımda o şekilde olmadığı görülecektir.
peki yeni antlaşma ölüm cezasını kaldırmış mıdır (demektir ki eski yasayı yok mu saymıştır)? hayır. yeni antlaşmaya göre günahın bedeli ölümdür. (romalılar 6:23) her günahın bedeli ölümdür. tanrı öfkelenme. der (matta 5:22). trafikte ettiğiniz bir küfürden dolayı cezanız ölümdür. eski yasa ortadan kalkmamıştır. ikisi de tanrı buyruğudur. ancak tamamlanan bir nokta vardır ki o da isa mesihin ölümüyle gerçekleşmiştir.
hristiyanlıka göre isa mesih günahsızdı. günahsız tek insandı. ve ölümü hak etmeyen tek insan olarak bütün insanlığın günahlarını omuzladı ve öldü. daha sonra ölümden dirildi. ve böylece günahkar insanların tekrar ölmesine gerek kalmadı. tanrı insanları o kadar sevdi ki, biricik oğlunu verdi. öyle ki, insanlar ölmesin, sonsuz yaşama kavuşsun diye (yuhanna 3:16). böylece eski yasa da yeni antlaşma da ayakları üzerine basıyor. görüldüğü üzre ikisinde farklı cezalar verilmiyor ve eski yasa yok sayılmamış oluyor.
kalplere dokunan hikayeye geri dönelim. kadın bir günahkar. ve eski yasaya göre öldürülmesi gerek. isa ise yargılamanın ancak tanrı tarafından yapılabileceğini ima ediyor ve ölümü hak etmeyen (günahsız) ilk taşı atsın (onu öldürsün, cezasını versin) diyor. ölümü hak etmeyen isa mesih hariç tek bir kişi dahi olmadığı için hepsi dağılıyor. isa mesih soruyor: seni yargıladılar mı? kadın hayır. diyor. çünkü hepsi ölümü hak ediyor. isa mesih müjde veriyor: ben de seni yargılamıyorum. yeni antlaşmanın, müjdenin en önemli noktasıdır. günahının bedeli ödendiği için insan, cezadan özgürdür.
tüm insanların bu sözü benimsediğini düşünün. artık ben buna uğraşıyorum. yanlış yere park etmiş bir araba sahibine sinirlenmiyorum, çünkü ben de yaptım. günaydın demeyen arkadaşıma ben diyorum, çünkü selamsız ben de girdim oturdum. bana kötülük yapan kişiye kin gütmüyorum, çünkü ben de kötüyüm. isa mesih günahsızken yargılamazken, ben günahlı halimle yargılayamam.
ilk taşı, günahsız olanınız atsın.
sonra kadın çocuklara taşlattırılır.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar