bugün

çok eskilerden günümüze gelene kadar inanılmaz deği$imler geçirmi$ sahnelerdir..hani "deği$erek geli$tim" muhabbeti vardır ya..onun gibi..

efenim ilk olarak eski ye$ilçam filmlerindeki sahnelerle ba$layalım;

bu tip filmlerde aslında disko olayı daha yoktur..genellikle evin zengin kızı/oğlu evinde bir eğlence terpit eder ve kendisi gibi zengin ama hoppa,$ımarık tüm arkada$ları çil yavrusu gibi dolu$ur eve..fonda dönemin türk sanatçılarının hızlı parçaları (hafif batı müziğinin hareketlisi diyelim) çalar ve gençler çılgın atmaya ba$lar;

bu sahnelerde en önemli unsur arka plandaki zengin çocukları saçı ba$ı dağıtırcasına dans ederken, esas oğlan ve esas kızın asla ve asla ta$kınlık yapmadan vakur ve cool bir biçimde dans etmesidir..arka plandaki kalabalığın ellerin $ıklatılması bacakların bir ileri bir geri hareket ettirilmesi kafanın da tüm bu manasız hareketlere sağa sola sallandırılması $eklinde e$lik edilmesi ile icra edilir..eğer ortamda hava atılacak laf koyulacak bir fakir esas oğlan/kız varsa bu dansın derecesi daha da arttılır hatta bu ki$i bir çember içine alınarak tabir-i caizse ambele edilir..kendisi "rica ederim bu bahsi kapatalım zira odama çıkmam gerekiyor" diyerek ortamdan uzakla$ır arkasından onu kaçırmanın zevkiyle nerdeyse orgazma varmı$casına keyiflenen çılgın kalabalığın kahkahaları duyulur..

80'lere geldiğimizde inanılmaz deği$imler olmu$tur..bütün dans sahneleri i$te konunun ana teması olan diskolarda geçmektedir..kızlar hayvani derecede büyük ve rengarenk küpeler ve kafalarında saç bantları ile gezerler..altlarında bir tayt üstlerinde bir tunik bellerinde kemer, omuzlarında vatka vardır..bluzlar genellikle puantiyelidir..

erkekler ise bol kuma$ veya kot pantolon üzerine gömlek kombini ile arz-ı endam ederler..ayaklarında muhakkak beyaz spor ayakkabı vardır..bu sahnelerde danslar esas oğlan ve kızın da çılgın attığı $ekilde icra edilir..genellikle bu dönem disko sahnelerin en aranılan yüzü "ya$ar alptekin"dir..ki kendisi tüm filmlerinde muhakkak bir dansçıyı oynar..

gençler bir yandan "modern talking" e$liğinde çılgıncasına dans ederken bir yandan da ot içmek mecburiyetindedir..ortamda kesif bir duman vardır..disko tepesinde hayvani bir kürenin olduğu bir $ekilde dizayn edilmi$tir ve dans edenlerin üzerinde rengarenk ı$ıklar dolanır..

bunda da eski ye$ilçam filmlerinde olduğu gibi figürasyon saçı ba$ı dağıtırcasına dans eder..saçlar bayanlarda genellikle uzundur ki bir o yana bir bu yana savrularak dans ettikleri anda daha bir seksi görünsünler..bu tip sahnelerde kötü adamlar barda içkilerini yudumlayarak bu çılgın kalabağı izler ve çemberin ortasında $uh kahkahaları ve rahat tavırları ile dikkat çeken esas kızı keserler..

günümüzde ise artık kullanılmayan sahnelerdir..yerini daha ziyade underground mekanlara ve barlara bırakmı$tır..nostaljik özelliği olan unutulmaz sahnelerdir..
türk gençliğine modern talking'i kazandırmış sahnelerdir.
tecavüzcü coşkun: t.c.

diskoda barda oturan t.c. dans eden bir genç bağyan görür* ve yanına yaklaşır (dans ederek tabii ki)

t.c. :selam! cengiz benim adım. dansçıyım. grubum var. çok güzel dans ediyorsun. grubuma katıl. seni meşhur ederim.
modern talking esliginde dans eden ipini koparmislar ordusu, sac modelleri ise daglara taslara.

soru editi: bunlar hic tuvalet , yeme icme gibi eylemlerde bulunmazlar mi lan? hep dans mi yaparlar?
daddy cool, cheri cheri lady parçalarıyla kendinden geçen bıyıklı kel şebeklerin oynadıkları komediler. ulan insan paraya kıyar da adam gibi yakışıklı bir kaç kişi koyar oraya. şahin k tipli herifler koydunuz, yıllarca diskoya gidemedim korkudan be.
ruh hastası modunda kafalarda bant sarılı bir biçimde garip hareketler eşliğinde ve garip bir müzikle çözümsüz sahneler silsilesi...
etrafı aynalar ile çevirili bir diskodur.
genelde tek mekanda (regine disco) çektikleri için siyah beyaz koltukkarı vardır.
şarkılar genelde aynıdır.
(bkz: you re my heart you re my soul)
(bkz: cherry cherry lady)
(bkz: live is life)
tolga savacı yada yaşar alptekin gibi bünyelerin saçları pembe bantlarla toplu,taytli kizları dans pistinde abidik gubidik hareketler yaparak götürdükleri ve arka fonda Laura Branigan - Self Control,Modern Talking - You're My Heart You're My Soul gibi şarkıların çaldığı sanhelerdir.
gençler nuri alço dan habersiz çılgınlar gibi dans etmektedirler. ispanyol paça pantolon, renkli elbiseler giyilmiştir. genelde ortada kitleyi ateşleyen ve etrafını pek umursamaz bir tip olur, tabiri caizse maymun gibi dans etmektedir. etrafındaki insanlar bu elemanın karşısında daire oluşturur onlarda gene çılgınlar gibi dans etmektedirler. bir dönem böyle eğlenen gençler nuri alçonun meydana çıkmasıyla evlerine çekilmiş disko, parti ortamını kendi mekanlarında, evlerinde devam ettirmiştir. tabi o zaman da tecavüzcü coşkun görünmeye başlamıştır ortamlarda. gençlerimizi zehirlemiştir.
düğünde nişanda çalınan disko müziği sonucu, hayatında hiç diskoya gitmemiş biri olarak, "lan olsun dans edeyim de buna da razıyım" tarzında düşünülebilecek sahneler.
(bkz: self control)
(bkz: cherry cherry lady)
(bkz: comanchero) * *
mutlaka bir disco topu olmalı orada dönen, sonra trafik ışıkları gibi sırayla yanıp sönen kırmızı, mavi, sarı, yeşil ışıklar olmalı. göğüs altına kadar çekilmiş yüksek bel pantalonlar, vatkalı ceketler, krepe yapılmış saçlara enseyi gererek takılan kelebek tokalar ve pembe allık olmazsa olmazlarındandır. tecavüzcü coşkun veya nuri alço ot çekerken bir taraftan da kızları keser. sonra tabiki içkili gazoz, yatak odası, sabah uyanıldığında dökülen gözyaşları..... 'kirlettin beni'
yaş yada bıyık sınırlaması yoktur, her tipten her yaştan insana rastlanır, ha gunumuzde ole insanlara rastlanır mı, hayır tabikide.
şeri şeri leydi* eşliğiden dans etmezler alakasız vücut hareketleri ile resmen tepinirler. göğse kadar çekilmiş blue jeanler, darmadağın saçlar, sözde o saçları toplamak için kafaya geçirilmiş bant. bide havalı havalı barmenin yanına gelip "iyi dans ettim yoruldum bi içki alayım" tripleri yokmudur kahreder adamı. şimdiki clubber gençliği beş çeker bunlara be.
white tie kadar ciddidir diskoya gitme işi.koca koca vatkalı, basen kısmı yapışan elbiseler, dize kadar sarkan çantalar söz konusudur.erkekler de tabii ki takım elbiseli ve rugan ayakkabılıdır.kadınlarda kafadan büyük saç modeli, ayakkabıdan büyük tokalar ve ciğer yiyip gelmişcesine kırmızı dudaklar olmazsa olmazlardandır.

bukadar soytarıyı birarada gören bünye için dansetmek, cozutmak elbette kaçınılmazdır.

daha geniş bilgi için ;

(bkz: küçük emrah ve seren serengil filmleri)
+emrah sen de dans etsene...
- ben dans etmesini bilmemki... ama çok güzel şarkı söylerim.
- boynu bükükleeeer.... diye başlar .
bi anda disko hüzünlenir. kimse çıt çıkarmaz. o zengin züppe çocuklar süt dökmüş kedi oluverirler. içlerinden birinin babası müzik yapımcısıdır. kartını verir. olaylar gelişir...
Seren Serengil ve Kadir inanır'ın bolca içinde bulunduğu ve deli gibi kesiştiği sahnelerdir.
coskunun ucluden duman cekip kıcını dısırı cıkartip cilginca dans ettigi sahnelerdir.
müziğe hiç bir zaman ayak uydurulmayan danslar yapılan sahneler. ayrıca müzik aletleri de çıkan seslerle alakası olmayan aletlerdir. mesela bir darbukadan cıptıs cıptıs ses çıkabilir. normaldir.
Hele hele o genc kızların permalı kısa ve kabarık saclarına bant takıp saclarını daha da kabartmaları ve kafalarını sallayarak kendılerınden gecmelerı apayrı bır guzellık katar olaya.
her nedense bu sahnelerdeki insanlar oldukça genç olmalarına rağmen bıyıklıdır.
(bkz: igrenc bıyıklı turk erkekleri)
fonda ki müzik genelde one way ticket tır.
nuri alço babamızın çoğu sahnelerde dans ederken bile viski bardağını elinden düşürmeden yaptığı figürleri izlemiş ve mest olmuşuzdur...

(bkz: nuri baba sen çok yaşa)*
bazı filmlerimizin dörtte üçünü kaplayan sahnelerdir.fondaki müzik ve dans tipler de hemen hemen aynıdır.