bugün
- sözlükte yokluğu hissedilen yazarlar10
- 28 haziran 2026 güney afrika kanada maçı12
- filistin in ermeni soykırımını tanıması4
- sözlüğün aptal kaynaması12
- akrep burcu kadını ile uyumlu burçlar3
- burç geyiği yapana 2010 da olduğumuzu hatırlatmak3
- neden sevgilim yok4
- güney afrika7
- sözlüğün adalet terazisi3
- erkeklerin boy tahmini yapması5
- üstteki yazarın mesleğini tahmin etme7
- bir filmde ölüyü oynamak4
- türkiye12
- göbeksiz erkek4
- cepte düğüm olan kulaklık kablosu3
- 2026 dünya kupası40
- cinlerin geceleri tuvaletlerde takılması3
- futbol33
- atatürkçülük ile 2026 da ülke yönetilmez16
- güney afrika kanada maçını kim kazanır2
- velvet43
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle30
- nervio5
- kanada4
- japonya9
- herkesle iyi anlaşan insan18
- brezilya4
- falıma bakmak isteyen var mı24
- filmlerdeki sorgu sahneleri2
- ekonomi3
- et2
- kılıçdaroğlu'nun gerçek yüzünü ne zaman gördünüz5
- zalican4
- göz makyajı2
- shark gitar2
- sözlük içi konularda başlık açmayınız2
- görükle de heyecanla gezen dört erkek2
- 19 yaşında kızla yatmak15
- hikayenizi size kendi hikayesi gibi anlatan arkadş2
- sözlüte karı var mı3
- era7capone2
- hamas3
- uludağ sözlüğün sıkıcı olmaya başlaması4
- 25 haziran 2026 venezuela depremi7
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi9
- dünya13
- romatizma2
- artık uzatma ve penaltılar olabilecek2
- öbür sözlüğün kapısını çalıp sorulacak soru2
- hayatını kaybetmek4
bilgisayar dünyasında "imkansız"ın sınırlarını zorlayan bir hobi alanıdır. Hobi diyince kücümsemesin kimse, herkesin önlerinde saygıyla eğilmesi gereken bir oluşumdur. Programalama sanatının temel alındığı bu gösterilerde bir grup birleşerek bazen bir oyun bazen bir demo hazırlar. Bununla ugraşan diğer gruplarla her yıl verilen partilerde yarışırlar ve ödül alırlar. Yarışmadaki kısıtlama ise çok ilginçtir:"64k boyutun üstüne cıkılmayacak".* 64k boyutla ne yapılır ki demeyin. 64k gibi mütevazı bir rakam içinde süpersonik şeyler yapılabilir. Demo scene yapımına gönül vermiş kişilere scener denir. Demo scene ekibi 3 ana gruptan oluşur: Müzikçi müzigini yapar, grafikçi grafikleri oluşturur,programcı ise hepsini mantıklı bir şekilde birleştirerek programı kodlar.
Şimdi buraya kadar kimse için pek de ilginç gelen bişi olmasa da alttaki linklere bakıp heyecanlanabilirsiniz:
görsel
görsel
görsel
görsel
Benim bu görüntüleri çektiğim oyun sadece 96 kb. Peki bu küçüklük nasıl oluyor? Bölümdeki bir hocamın anlattığı üzere şu şekildeymiş, hocanın direk cümlesini aktarayım:"Tüm grafik ve sesler münkün olduğunca procedural yapılıyor. Yani objeler ve sesler matematiksel fonksiyonlarla üretiliyor. Bu ne demek? Mesela,en basitinden ekranda 1000x1000 lik bir bitmap tamamen kırmızı bir resim göstericez. Direk resim olarak bir bmp kullanırsak. Kafadan 2.86MB kaybettik demektir. (Bir paint dosyası yapıp deneyebilirsin, jpg bile olsa 20kb . çok fazla) Ama aynı efekti ekrana kırmızı ve 1000 ve 1000'lik bir dikdörtgen çizerek yapabiliriz. Ve bir kaç byte yer kaplar. Bu örnek çok basit oldu. Mesela Nested'daki* ağaca bakarsak. Şimdi onu 3d bir programda modellesek ve öyle kullansak o zaman gene bir kaç MB yer kaplayacak. Ama o ağacı arkadaşım silindir çizerek gövdesini, gittikçe daralan silindirler ile de dalları oluşturdu. Sinus - Cosinus ile de kıvrımları oluşturdu. Ve koca ağaç gene bir kaç byte ile oluşturulmuş oldu. Ordaki salyangoz da benzer mantık."
Müzikler için ise 3 temel ses kullanılmaktaymış. Buradan hareketle aynı 3 sesten sürekli bir müzik yapılarak kullanılır. Bu da yerden kazandıran bir diğer etkendir. Görüldüğü üzere büyük bir emek ve programlama hakimiyeti isteyen bir oluşum. Ayrıca kar etme gibi bir amacı da yok.
işte size birkaç demo scene sitesi:
en bilineni: http://www.scene.org
tüm demo scene eserlerinin toplandığı site: http://www.pouet.net
türk demo scene yapımcıları forumu: http://tr-demoscene.info/
türk demo scene partileri: http://www.7dx-party.org
Şimdi de şu anda en güzel demo scene olarak kabul edilen demoyu sizle paylaşayım(180 kb boyutlu) Bu gerçekten akıllara zarar yaklaşık 7 dakikalık
bir demo. Eğer ki indirip açarsanız agzınızın acık kalacagına eminim:
http://www.dosya.tc/fr-041_debris.rar.html
Bu da üstteki demodan bir sahne, kücücük bir sahne. Ekran görüntüsünün boyutu 115 kb, 7 dakikalık hareketli demo 180 kb.
görsel
Bu da ekran görüntüsü aldığım oyunun linki(96 kb boyutlu):
http://www.dosya.tc/96kbMucizesi.rar.html
Bunun yanında bu demoları hakkıyla izlemek için ortlama bir sistemden fazlası gerekir. Çünkü boyutuna bakmadan aşırı derecede kaynak tüketimi yapıyor. Ben 1024x768'de açtım. Daha fazlasına cesaret edemedim açıkçası. Ha sonra daha bilgisayarım 96 kb lık oyunu kaldıramadı diye üzülmeyin gayet normal*
edit: Ulan o kadar hevesle entry girdim, resim upload ettim, dosya upload ettim. Bi kişi dosyalardan birini indirmiş sadece. Ayıp ettin be sözlük...
Şimdi buraya kadar kimse için pek de ilginç gelen bişi olmasa da alttaki linklere bakıp heyecanlanabilirsiniz:
görsel
görsel
görsel
görsel
Benim bu görüntüleri çektiğim oyun sadece 96 kb. Peki bu küçüklük nasıl oluyor? Bölümdeki bir hocamın anlattığı üzere şu şekildeymiş, hocanın direk cümlesini aktarayım:"Tüm grafik ve sesler münkün olduğunca procedural yapılıyor. Yani objeler ve sesler matematiksel fonksiyonlarla üretiliyor. Bu ne demek? Mesela,en basitinden ekranda 1000x1000 lik bir bitmap tamamen kırmızı bir resim göstericez. Direk resim olarak bir bmp kullanırsak. Kafadan 2.86MB kaybettik demektir. (Bir paint dosyası yapıp deneyebilirsin, jpg bile olsa 20kb . çok fazla) Ama aynı efekti ekrana kırmızı ve 1000 ve 1000'lik bir dikdörtgen çizerek yapabiliriz. Ve bir kaç byte yer kaplar. Bu örnek çok basit oldu. Mesela Nested'daki* ağaca bakarsak. Şimdi onu 3d bir programda modellesek ve öyle kullansak o zaman gene bir kaç MB yer kaplayacak. Ama o ağacı arkadaşım silindir çizerek gövdesini, gittikçe daralan silindirler ile de dalları oluşturdu. Sinus - Cosinus ile de kıvrımları oluşturdu. Ve koca ağaç gene bir kaç byte ile oluşturulmuş oldu. Ordaki salyangoz da benzer mantık."
Müzikler için ise 3 temel ses kullanılmaktaymış. Buradan hareketle aynı 3 sesten sürekli bir müzik yapılarak kullanılır. Bu da yerden kazandıran bir diğer etkendir. Görüldüğü üzere büyük bir emek ve programlama hakimiyeti isteyen bir oluşum. Ayrıca kar etme gibi bir amacı da yok.
işte size birkaç demo scene sitesi:
en bilineni: http://www.scene.org
tüm demo scene eserlerinin toplandığı site: http://www.pouet.net
türk demo scene yapımcıları forumu: http://tr-demoscene.info/
türk demo scene partileri: http://www.7dx-party.org
Şimdi de şu anda en güzel demo scene olarak kabul edilen demoyu sizle paylaşayım(180 kb boyutlu) Bu gerçekten akıllara zarar yaklaşık 7 dakikalık
bir demo. Eğer ki indirip açarsanız agzınızın acık kalacagına eminim:
http://www.dosya.tc/fr-041_debris.rar.html
Bu da üstteki demodan bir sahne, kücücük bir sahne. Ekran görüntüsünün boyutu 115 kb, 7 dakikalık hareketli demo 180 kb.
görsel
Bu da ekran görüntüsü aldığım oyunun linki(96 kb boyutlu):
http://www.dosya.tc/96kbMucizesi.rar.html
Bunun yanında bu demoları hakkıyla izlemek için ortlama bir sistemden fazlası gerekir. Çünkü boyutuna bakmadan aşırı derecede kaynak tüketimi yapıyor. Ben 1024x768'de açtım. Daha fazlasına cesaret edemedim açıkçası. Ha sonra daha bilgisayarım 96 kb lık oyunu kaldıramadı diye üzülmeyin gayet normal*
edit: Ulan o kadar hevesle entry girdim, resim upload ettim, dosya upload ettim. Bi kişi dosyalardan birini indirmiş sadece. Ayıp ettin be sözlük...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar