bugün
- doğum gününde hatırlanmamak18
- anın görüntüsü20
- düşün ki o bunu okuyor10
- en taşaklı kızların bizim sözlükte bulunması16
- en havalı erkek meslekleri16
- yaz aşkı varda kış aşkı neden yok10
- jose mourinho23
- her erkeğin unutamadığı bir kadın vardır10
- burçlara inanmak9
- kezo dili ve edebiyatı8
- zall beceremiyorsan bırak git24
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı25
- sözlüğe yeni gelen masum erkek12
- 13 yaşındaki kıza tecavüz eden 28 kişi26
- bugün hangi kadın yazara ne diksem15
- hayatınızda kaç kere reddedildiniz19
- en dindar özelliğiniz31
- kahverengi gözlü olmanın hiç bir işe yaramaması14
- sözlük erkeklerini evire çevire pataklamak8
- hangi sözlük yazarı ile uyumak isterdin11
- şort diken müzisyen motorcu uzun boylu yazar11
- icardi1905 ile jakuziye girmek10
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak17
- ali koç9
- günahların takımı galatasaray13
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri9
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu20
- bir erkekle kız arkadaş olabilir mi sorunsalı8
- anneler günü18
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz15
- bik bik için diktiğim şort21
- toplu taşımalardaki müzisyen sorunsalı8
- üstteki yazar gözünde nasıl canlanıyor13
- icardi19058
- piknikçi grubun varoş olduğunu anlama yolları15
- kızların mesajlara geç cevap vermesi16
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım16
- serdar ortaç renault megane benzerliği8
- şizofreni11
- bacağa kramp girmesi10
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl14
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak8
bir sülalenin kuşaklar içinde nasıl bireyselleştiğinin hikayesi.nesillerin birbirlerine "adlarımız aynı ama kaderimiz benzemesin" demesine rağmen nasıl da kaderlerinin benzeştiğini gösteren, isimlerin birbirine girdiği brezilya pembe dizisi tandansında kitap.santa sofia de la piedad,jose arcadio buendia,fernando torres mestre chiquitito gibi isimleri üşenmeden kısaltmadan tekrar tekrar kıtıpiyoz daktilosuyla tuşlayan g.g.m. abimizi canıyürekten kutluyorum,elini sıkmak istiyorum.kurgu konusunda başarılı bir örnek sayılabilir.
(bkz: dünyanın en güzel kitabı)
muhteşem bir kurgu..okumaya başladığında elinden düşmeyecek bir kitap,bir serüven. Büyülü gerçekliğin harika bir örneğidir.
yazarın bu kitap hakkındaki görüşleri kitaptan daha fazla ilgimi çekmiştir.bazı insanlarla tanıştım diyor yazdıklarıma şaşırmadılar bile çünkü onlara yaşadıklarından fazla birşey verememiştim.yazdıklarımda gerçekliğe dayanmayan tek bi satır bulamazsınız gibi birşeyler diyor ve kitabı okursanız eğer gerçek hayatta aklınıza bile gelmicek bi sürü olay...bu satırları bilinçsiz bi dönemine denk geldi herhalde diyor ve şiddetle tavsiye ediyorum..*
etkileyici sonuyla kitap bittiğinde birkaç gün boyunca üzerinde düşünmenizi sağlayan gabriel garcia marquez romanı.
nazım hikmet'in
"yüz yıl oldu yüzünü görmeyeli..."
dizeleriyle anlatmak istediği durumdur.
"yüz yıl oldu yüzünü görmeyeli..."
dizeleriyle anlatmak istediği durumdur.
yaşayan en büyük yazar marquez'in en iyi kitabıdır.
gabriel garcia marquez'in çocukluğundan yola çıkıp, bütün bir insanlık tarihini özetlediği eşsiz romanı.
edebiyat mucizelerinden biri olan bu roman, büyülü gerçeklik akımının da öncüsü kabul edilmektedir.
edebiyat mucizelerinden biri olan bu roman, büyülü gerçeklik akımının da öncüsü kabul edilmektedir.
bütün kehanetler gerçekleşir aslında. tabiiki domuz kuyruklu çocuk ta doğar.. ve organik kitap kendini ve yarattığı gerçekliği yokeder sonsuza dek son cümlesi ile..
kitabın başında aile soyağacı olmasına rağmen kim kimdir,kim kimin babasıdır,kim dedesidir,kim bu ursula,bu adam iki kere ölmemiş miydi *,yoksa torunu kendi babası mı diye çözmeye uğraşırken sonra bundan vazgeçip her bir satırda değişen serüveni okumaya devam ettiğiniz ilginç bir kitap.
son doğan çocukla birlikte "asırlar boyunca tohumu aşkla atılan tek buendia" sözünün kullanılarak yüzyıllık yalnızlığın sebebinin açıkladığı ve nasılda ailenin kaderleri haline geldiğini anlatan, müthiş bir kurguya sahip insanı afallatan cümlelerle bezenmiş efsane yazar gabriel garcia marquez'in kitabı. yalnız bilinmesi gerek şudur ki nobel ödülünü marquez kazanmıştır, kitap değil ve kırmızı pazartesi romanından sonra kazanmıştır. *
''dünya öylesine çiçeği burnundaydı ki ,pek çok şeyin adı yoktu daha ve bunlardan söz ederken parmakla işaret edip göstermek gerekirdi.''
"roman öldü artik " diyenlere verilmiş en iyi yanıt.
(bkz: yüzyıllık yalnızlık)
başarılı bir eser olduğunu söylemek zordur esasen. neyi neden bahsettiği belli olmayan, eğlendirmeyen, güldürmeyen, çok az hüzünlendiren, bu dünyayı mı başka bir dünyayı mı anlattığı belli olmayan, mesaj mı vermeye çalıştığı anlaşılamayan, zaman kavramının içerisinde olmadığı, anadolu kültüründen çok uzak, metafizik öğeler barındıran, neden bu kadar beğenildiği anlaşılamayan, ortaçağ masallarını andıran, bu ne be sorusunu akıllara getiren...
okuduğum bir çok romanda göndermeler yapılması ve de nobel ödüllü olması vesilesiyle alıp okumaya başladığım; 15-20 sayfa sonra romanlarda en nefret ettiğim şeyin karşıma çıkmasıyla bir kenara fırlattığım kitap: " isim karmaşası". geceleri yatmadan önce 1 saat okumaya fırsat buluyorum ve onu da kim kimin babasıydı, amcasıydı, oğluydu , bu adam ölmüş müydü, geçmiştemiyiz, gelecekte mi, rüyada mı vs. diye anlamaya kasmakla geçiyor zaman. bir büyük büyük baba varmış, oğluna kendi ismine benzer bir isim koymuş, o da oğluna kendi ismini, amca oğlu neredeyse aynı isim. erkek aynı isim, kız aynı isim. ne bu mına koyyim?
tabii bu kişisel bir bakış olduğu için romanı kötülemez ama bu kadar fazla karakterin dahil olduğu bir romanı takip etmek cidden zor iş.
tabii bu kişisel bir bakış olduğu için romanı kötülemez ama bu kadar fazla karakterin dahil olduğu bir romanı takip etmek cidden zor iş.
türkçe'si bile böyle etkileyiciyken ** özgün halini düşünemiyorum. Gerçekten bütün anlatım biçimleri işlenmiş, bütün kelimeler kullanılmış, yazdığı her sayfa, her kişilik bir romanda anlatılacak kadar dolu dolu ama bir o kadarda öz...
kişilerin işlenişi kişilerin yaşayışı kişilerin ölümü ve yerlerin tasviri, anlatımı o kadar güzel ki oradaki gerçekdışılık içinize öyle işliyor ki yaşadığınız dünyanın gerçek olmadığını düşünüyorsunuz...
ve diyeceğim birşey daha var
lütfen bu kitabın filmini yapmayın, bu kitabı sinemaya taşımayın, böyle birşeyi düşünmeyin...
kişilerin işlenişi kişilerin yaşayışı kişilerin ölümü ve yerlerin tasviri, anlatımı o kadar güzel ki oradaki gerçekdışılık içinize öyle işliyor ki yaşadığınız dünyanın gerçek olmadığını düşünüyorsunuz...
ve diyeceğim birşey daha var
lütfen bu kitabın filmini yapmayın, bu kitabı sinemaya taşımayın, böyle birşeyi düşünmeyin...
masalları sevmeyenler okumasınlar bu romanı,personel kanununun dikey ve yatay terfilerini ezbere bilenler,ciddi baylar ve bayanlar okumasınlar.
gabriel garcia marquez,rahat rahat"yağmur tam dört yıl,on bir ay,iki gün yağdı"(syf.320)diyebilir,ardından da sunları:"ondan sonra on yıl yağmur yağmadı"(syf.336)yaaa...* *
gabriel garcia marquez,rahat rahat"yağmur tam dört yıl,on bir ay,iki gün yağdı"(syf.320)diyebilir,ardından da sunları:"ondan sonra on yıl yağmur yağmadı"(syf.336)yaaa...* *
gabriel garcia marquez bu kitabı meksika'ya ilk gittiğinde yazmış.
gabriel garcia marquez kitabıdır. 1982 nobel edebiyat ödülünün sahibidir.
tüm tarihi eserlerin çektiği... onları inşaa edip kullananları özlüyordur o taş duvarlar. taşlaşmış kalplerin aksine. şimdilerde sadece mimarisine bakmaya gelenlere anlatmak için o içinde hayat bitirmiş insanları can atarlar. canlanıp taş gibi yaşayanlara inat. ağlayarak seyrederler gelenleri yediremezler gururlarına bir zamanlar ülke/dünya yönetilen odalarında şimdi tarihe meraklı bir kaç insan olmasını...
Gabriel Garcia Mârquez'in 1982 Nobel Ödüllü kitabıdır. Yazar kitap hakkında şunları söylemiştir:
"'Yüzyıllık Yalnızlık'ı yazmaya başladığımda, çocukluğumdan beri beni etkilemiş olan her şeyi edebiyat aracılığıyla aktarabileceğim bir yol bulmak istiyordum. Çok kasvetli kocaman bir evde toprak yiyen bir kız kardeş, geleceği sezen bir büyükanne ve mutlulukla çılgınlık arasında ayrım gözetmeyen adları bir örnek bir yığın hısım akraba arasında geçen çocukluk günlerimi sanatsal bir dille ardımda bırakmaktı amacım. 'Yüzyıllık Yalnızlık'ı iki yıldan daha kısa bir sürede yazdım. ama yazı makinemin başına oturmadan önce bu kitap hakkında düşünmek on beş on altı yılımı aldı. büyükannem en acımasız şeyleri kılını bile kıpırdatmadan sanki yalnızca gördüğü şeylermiş gibi anlatırdı bana. anlattığı öyküleri bu kadar değerli kılan şeyin onun duygusuz tavrı ve imgelerindeki zenginlik olduğunu kavradım. 'Yüzyıllık yalnızlık'ı büyükannemin işte bu yöntemini kullanarak yazdım. bu romanı büyük bir dikkat ve keyifle okuyan hiç şaşırmayan sıradan insanlar tanıdım. şaşırmadılar çünkü ben onlara hayatlarında yeni olan bir şey anlatmamıştım. kitaplarımda gerçekliğe dayanmayan tek cümle bulamazsınız."
"'Yüzyıllık Yalnızlık'ı yazmaya başladığımda, çocukluğumdan beri beni etkilemiş olan her şeyi edebiyat aracılığıyla aktarabileceğim bir yol bulmak istiyordum. Çok kasvetli kocaman bir evde toprak yiyen bir kız kardeş, geleceği sezen bir büyükanne ve mutlulukla çılgınlık arasında ayrım gözetmeyen adları bir örnek bir yığın hısım akraba arasında geçen çocukluk günlerimi sanatsal bir dille ardımda bırakmaktı amacım. 'Yüzyıllık Yalnızlık'ı iki yıldan daha kısa bir sürede yazdım. ama yazı makinemin başına oturmadan önce bu kitap hakkında düşünmek on beş on altı yılımı aldı. büyükannem en acımasız şeyleri kılını bile kıpırdatmadan sanki yalnızca gördüğü şeylermiş gibi anlatırdı bana. anlattığı öyküleri bu kadar değerli kılan şeyin onun duygusuz tavrı ve imgelerindeki zenginlik olduğunu kavradım. 'Yüzyıllık yalnızlık'ı büyükannemin işte bu yöntemini kullanarak yazdım. bu romanı büyük bir dikkat ve keyifle okuyan hiç şaşırmayan sıradan insanlar tanıdım. şaşırmadılar çünkü ben onlara hayatlarında yeni olan bir şey anlatmamıştım. kitaplarımda gerçekliğe dayanmayan tek cümle bulamazsınız."
1982 nobel edebiyat ödüllü bir gabriel garcia marquez kitabı.
Bir sülale boyunca yaşayan insanların ki; isimleri Arcadio ve Aureliano dan başka bişey değil ( yanılmıyorsam 4 kuşak ) yaşadıkları ve bir kentin varoluşu ve yok oluşu ile ilgili detayları anlatan Nobel ödüllü Marquez in kitabı.
Kitapta mutluluğu yakalamaya çalışan fakat birtürlü başaramayan insanların hikayeleri yeralmaktadır. ilk etapta isim karmaşasından dolayı insanları sıkabilme potansiyeline sahip bir kitaptır; lakin sonlara doğru emin olun elinizden bırakamayacaksınız.
Sonuç olarak ''Soyun atası ağaca bağlanır; sonuncusunu da karıncalar yer''
Kitapta mutluluğu yakalamaya çalışan fakat birtürlü başaramayan insanların hikayeleri yeralmaktadır. ilk etapta isim karmaşasından dolayı insanları sıkabilme potansiyeline sahip bir kitaptır; lakin sonlara doğru emin olun elinizden bırakamayacaksınız.
Sonuç olarak ''Soyun atası ağaca bağlanır; sonuncusunu da karıncalar yer''
182 nobel edebiyat ödülü almış muhteşem bir kitaptır.
akıcıdır,çok şeyler öğretir,elinden de bıraktırmaz kendini.
gördüğünüzde anarsınız hep unutmak zordur.dostlarınızdaki bahislerinize sokuluverir.
akıcıdır,çok şeyler öğretir,elinden de bıraktırmaz kendini.
gördüğünüzde anarsınız hep unutmak zordur.dostlarınızdaki bahislerinize sokuluverir.
güncel Önemli Başlıklar