bugün
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız15
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim18
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın12
- türkiyede çok abartılan arabalar9
- hamas bir terör örgütüdür11
- sözlük kızından gelin olmaz16
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- şehirler arası aşk yaşamak8
- vatandaşlık farkı alan otel21
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- bik bik'in balona binmesi34
- anın görüntüsü13
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- bir kadının yemek ısmarlaması14
- ideal duş alma sıklığı14
- futbolcu ismiyle nick almak10
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- icardi190524
- artificialintelligence15
- icardi1905 silik olsun kampanyası17
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- yol bitimindeki kuytu mekan8
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- erkeğe ne hediye alınır31
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- uzağı göremeyen insan9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım18
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı15
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
tanrının varlığını kabul eden filozofların delilleri;
Ontolojik Kanıt : Orta Çağ düşünürlerinden Anselmus a göre Tanrı, en mükemmeldir. Eğer Tanrı gerçekte var olmayıp zihinde var olsaydı en mükemmel olamazdı. O halde en mükemmel varlık olan Tanrı nın var olması zorunluluktur. Descartes da Tanrı düşüncesinin, insan zihninde açık ve kesin olarak olmasından hareketle Tanrı nın var olduğunu savunur.
Kozmolojik Kanıt : Evrenin varlığından hareketle Tanrı nın varlığının kanıtlanabileceğini savunan görüştür. islam felsefesindeki hudus kanıtı bunun bir ifadesidir. Bu görüşe göre evren yoktan var edilmiştir. Sonradan var edilen şey onu yaratan bir varlığa muhtaçtır (bkz: Hudus). Sonradan var edilen evreni yaratan ezeli ve ebedi bir Tanrı nın var olması zorunludur. islam felsefesinde düzen ve amaç kanıtı da hudus kanıtını destekleyen bir iddiayı dile getirir. Buna göre evrendeki düzeni sağlayan ve ona bir amaç veren bir gücün olması gerekir. Bu güç de Tanrı dır. mesela evrendeki her hangi bir olayı ele alalım. onun meydana gelişini geriye doğru izleyelim. onun bir meydana getiricisi olduğunu, ve bu meydana getiricininde, bir meydana getiricisinin olması ve bunun böylece geriye doğru gitmesi gerektiği açıktır. şimdi bu durumda iki şık söz konusudur. ya bu nedenler dizisi sonsuza kadar gidecek yada artık nedensel bir açıklama getirilemeyen bir varlıkta sona erecektir. birinci şık saçmadır, çünkü sonsuz bir dizinin, sonsuzca geriye doğru gidildikçe kendisine ulaşılacak bir ilk terim yoktur. ilk terim yoksa 2. veya 3. terimin varlığından da söz edilemez, o halde sözü edilen nesneler dizisinin sonsuza kadar gitmemesi, nedeni olmayan bir ilk varlıkta son bulması gerekir ki, işte buda tanrıdır.
Erdem Kanıtı : Orta Çağ düşünürlerinden Saint Thomas a göre evrende iyilik ve doğrulukların mükemmellik dereceleri vardır. Bu derecelendirmede en mükemmel olan Tanrı en üst basamakta yer alır.
Ahlaki Kanıt : Bu görüşe göre, iyilik yapmak ve kötülükten kaçmak ahlak yasasıdır. Bu yasayı vicdanımızda hazır olarak buluruz. Bu yasanın nedeni tümel ve mutlak neden olarak Tanrı dır. ayrıca "tanrı olmasaydı herşey mubah olurdu" ifadesine göre ahlakın teminatı olacak bir tanrıya ihtiyaç wardır.
Ontolojik Kanıt : Orta Çağ düşünürlerinden Anselmus a göre Tanrı, en mükemmeldir. Eğer Tanrı gerçekte var olmayıp zihinde var olsaydı en mükemmel olamazdı. O halde en mükemmel varlık olan Tanrı nın var olması zorunluluktur. Descartes da Tanrı düşüncesinin, insan zihninde açık ve kesin olarak olmasından hareketle Tanrı nın var olduğunu savunur.
Kozmolojik Kanıt : Evrenin varlığından hareketle Tanrı nın varlığının kanıtlanabileceğini savunan görüştür. islam felsefesindeki hudus kanıtı bunun bir ifadesidir. Bu görüşe göre evren yoktan var edilmiştir. Sonradan var edilen şey onu yaratan bir varlığa muhtaçtır (bkz: Hudus). Sonradan var edilen evreni yaratan ezeli ve ebedi bir Tanrı nın var olması zorunludur. islam felsefesinde düzen ve amaç kanıtı da hudus kanıtını destekleyen bir iddiayı dile getirir. Buna göre evrendeki düzeni sağlayan ve ona bir amaç veren bir gücün olması gerekir. Bu güç de Tanrı dır. mesela evrendeki her hangi bir olayı ele alalım. onun meydana gelişini geriye doğru izleyelim. onun bir meydana getiricisi olduğunu, ve bu meydana getiricininde, bir meydana getiricisinin olması ve bunun böylece geriye doğru gitmesi gerektiği açıktır. şimdi bu durumda iki şık söz konusudur. ya bu nedenler dizisi sonsuza kadar gidecek yada artık nedensel bir açıklama getirilemeyen bir varlıkta sona erecektir. birinci şık saçmadır, çünkü sonsuz bir dizinin, sonsuzca geriye doğru gidildikçe kendisine ulaşılacak bir ilk terim yoktur. ilk terim yoksa 2. veya 3. terimin varlığından da söz edilemez, o halde sözü edilen nesneler dizisinin sonsuza kadar gitmemesi, nedeni olmayan bir ilk varlıkta son bulması gerekir ki, işte buda tanrıdır.
Erdem Kanıtı : Orta Çağ düşünürlerinden Saint Thomas a göre evrende iyilik ve doğrulukların mükemmellik dereceleri vardır. Bu derecelendirmede en mükemmel olan Tanrı en üst basamakta yer alır.
Ahlaki Kanıt : Bu görüşe göre, iyilik yapmak ve kötülükten kaçmak ahlak yasasıdır. Bu yasayı vicdanımızda hazır olarak buluruz. Bu yasanın nedeni tümel ve mutlak neden olarak Tanrı dır. ayrıca "tanrı olmasaydı herşey mubah olurdu" ifadesine göre ahlakın teminatı olacak bir tanrıya ihtiyaç wardır.
güncel Önemli Başlıklar