bugün
- 21 haziran 2026 türkiye çin voleybol maçı2
- lahmacunu elle yiyen kız18
- olduğundan genç göstermek10
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- evlilikteki en büyük sorun4
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- bugün de meme atan olmaması4
- sözlük kadınları5
- ez te hezdikim6
- dünya kupasından banane diyen erkek7
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı48
- köyde gece tuvalete gitmek7
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı4
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- üniversite sınavına geç kalmak7
- balkonu camla kaplatmak7
- alevilerde muhammed ismi5
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- meslek seçiminde ilgi alanları mı maddiyat mi4
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- milli takımımızın balonu patladı7
- istanbul6
- kadınlar porno izler mi sorunsalı4
- bütün kapalılar imha edilsin diyen kadın2
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı2
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan4
- wc den elenerek dünyada dalga konusu olmamız4
- elmas bey biraderin çaylak olması5
- yazarların en sevdiği meyve9
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- güne bir şarkı bırak18
- öfke anında yapılmaması gereken şeyler6
- 22 haziran 20262
- 2026 dünya kupası14
- pornoyu bırakmak5
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- milli takıma isim koyalım kampanyası9
- seni hayata bağlayan şey12
- 5 litrelik suyla sınava giren öğrenci8
- asosyal olmanın sebepleri7
- futbol12
- paris te son tango2
- opel omega b2
- akıllarını kadın analiziyle yitiren erkek yazarlar2
- femboy erkeklere yürüyen dayılar2
- red bull2
zorunlu tanım: bir ırktır. (hakkaten tanım da zorlandığımı söylemeliyim)
bi yaklaş hele... bir seyler söyliyecem sana...
tarihi yalamış yutmuş, oturup bu konuyu incelemiş, araştırma yapmış biri olarak değil;
80 lerde çocuk olup; senle top oynamış, saklambaç oynamış, beraber komşunun bahçesindeki eriklere dalmış, yağlı, salçalı ekmeğini paylaşmış bir çocuk olarak,
90 larda ergen olup; senle aynı okula, dershaneye gitmiş, aynı kıza aşık olup senle kavga etmiş, seni evinde misafir edip, senin evine yatılı misafirliğe gelmiş, ilk futbol maçına senle gitmiş, ilk içkisini senle içip, ilk defa senin omzuna yaslanıp o kız yüzünden ağlamış bir genç olarak,
2000 lerde adam olup; seninle beraber askerlik yapmış, iş hayatına atılmış, bu topraklarla ilgili fikirlerini senle paylaşmış, senin düşüncelerini dinlemiş bir yetişkin olarak... bir seyler söyliyecem, bir şeyler sorucam sana...
basit bir adam olarak, şu ahir ömrünün tamamına yakınını senle yan yana geçirmiş, senden bir farkı olmayan basit bir vatandaş gibi... soruyorum sana;
bu ülkede kürt kökenli, cumhurbaşkanı, başbakan, bakan, bürokrat, danışman oldu mu?
oldu...
bu ülkenin en çok kazanan, dinlenen, beğenilen, baştacı edilen; sinema, tiyatro sanatçıları arasında, şarkıcıları, müzisyenleri arasında kürtler de yok mu?
var...
bu ülkede, rum, ermeni, yahudi gibi diğer azınlıkların, isteseler dahi yapamayacakları ; devlet memurluğu, polislik, askerlik gibi mesleklerde, en yüksek rütbeler de dahi kürtler yok mu?
var...
çok değil 10 küsür yıl önce, halepçe'de, saddam sivil kürt halkının üstüne kimyasal bombaları yağdırırken, o kucaklarına oturmayı pek bir sevdiğiniz medeni batı ülkeleri sinema seyreder gibi olaya seyirci kalmışken, içeriye binlerce terörist, ajan, hırsız, it, uğursuz sızacağını bilmesine rağmen, masum yüzbinleri kurtarmak adına, türkiye sınırları açıp, sizi kucaklamadı mı?
kucakladı...
sen bu ülkenin yaşayanı olarak, bu ülkenin koşullarını, ekonomik gücünü, boyunu, posunu bilen biri olarak; fakirliğin, yokluğun sadece kürtlerin yaşadığı doğuya mahsus olmadığını, senle beraber ayni döngünün içinde olan milyonlarca, karadenizli, trakyalı, egeli olduğunu bilmiyor musun?
elbette biliyorsun...
o zaman güzel kardeşim, ben sana nankörlük yapıyorsun, bu toprakların iyiliğini değil sadece kendi çıkarlarını düşünüyorsun, kurnazlık yapıp mağduru oynayarak nemalanmaya çalışıyorsun dediğimde, bana "sen faşistsin" zırvasından daha elle tutulur bir seyler söyle...
çünkü artık benim sabrım kalmadı. havaya saçacak param kalmadı. duruma iyi niyetle yaklaşıp, "vah canım kardeşim" diye seni teselli edecek optimistliğim kalmadı.
toprak mı istiyosun? ülke mi kurucan? kendi işinin başina geçip, kendin kazanıp kendin mi yiyecen? e hadi kolay gelsin. yapabiliyorsan yap... ama bu isteklerle karşima dikilip, benden anlayış, merhamet bekleme.
madem öyle;
(bkz: tak sepeti koluna herkes kendi yoluna)
bi yaklaş hele... bir seyler söyliyecem sana...
tarihi yalamış yutmuş, oturup bu konuyu incelemiş, araştırma yapmış biri olarak değil;
80 lerde çocuk olup; senle top oynamış, saklambaç oynamış, beraber komşunun bahçesindeki eriklere dalmış, yağlı, salçalı ekmeğini paylaşmış bir çocuk olarak,
90 larda ergen olup; senle aynı okula, dershaneye gitmiş, aynı kıza aşık olup senle kavga etmiş, seni evinde misafir edip, senin evine yatılı misafirliğe gelmiş, ilk futbol maçına senle gitmiş, ilk içkisini senle içip, ilk defa senin omzuna yaslanıp o kız yüzünden ağlamış bir genç olarak,
2000 lerde adam olup; seninle beraber askerlik yapmış, iş hayatına atılmış, bu topraklarla ilgili fikirlerini senle paylaşmış, senin düşüncelerini dinlemiş bir yetişkin olarak... bir seyler söyliyecem, bir şeyler sorucam sana...
basit bir adam olarak, şu ahir ömrünün tamamına yakınını senle yan yana geçirmiş, senden bir farkı olmayan basit bir vatandaş gibi... soruyorum sana;
bu ülkede kürt kökenli, cumhurbaşkanı, başbakan, bakan, bürokrat, danışman oldu mu?
oldu...
bu ülkenin en çok kazanan, dinlenen, beğenilen, baştacı edilen; sinema, tiyatro sanatçıları arasında, şarkıcıları, müzisyenleri arasında kürtler de yok mu?
var...
bu ülkede, rum, ermeni, yahudi gibi diğer azınlıkların, isteseler dahi yapamayacakları ; devlet memurluğu, polislik, askerlik gibi mesleklerde, en yüksek rütbeler de dahi kürtler yok mu?
var...
çok değil 10 küsür yıl önce, halepçe'de, saddam sivil kürt halkının üstüne kimyasal bombaları yağdırırken, o kucaklarına oturmayı pek bir sevdiğiniz medeni batı ülkeleri sinema seyreder gibi olaya seyirci kalmışken, içeriye binlerce terörist, ajan, hırsız, it, uğursuz sızacağını bilmesine rağmen, masum yüzbinleri kurtarmak adına, türkiye sınırları açıp, sizi kucaklamadı mı?
kucakladı...
sen bu ülkenin yaşayanı olarak, bu ülkenin koşullarını, ekonomik gücünü, boyunu, posunu bilen biri olarak; fakirliğin, yokluğun sadece kürtlerin yaşadığı doğuya mahsus olmadığını, senle beraber ayni döngünün içinde olan milyonlarca, karadenizli, trakyalı, egeli olduğunu bilmiyor musun?
elbette biliyorsun...
o zaman güzel kardeşim, ben sana nankörlük yapıyorsun, bu toprakların iyiliğini değil sadece kendi çıkarlarını düşünüyorsun, kurnazlık yapıp mağduru oynayarak nemalanmaya çalışıyorsun dediğimde, bana "sen faşistsin" zırvasından daha elle tutulur bir seyler söyle...
çünkü artık benim sabrım kalmadı. havaya saçacak param kalmadı. duruma iyi niyetle yaklaşıp, "vah canım kardeşim" diye seni teselli edecek optimistliğim kalmadı.
toprak mı istiyosun? ülke mi kurucan? kendi işinin başina geçip, kendin kazanıp kendin mi yiyecen? e hadi kolay gelsin. yapabiliyorsan yap... ama bu isteklerle karşima dikilip, benden anlayış, merhamet bekleme.
madem öyle;
(bkz: tak sepeti koluna herkes kendi yoluna)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar