bugün

vatan borcu

olmayan borçtur.

geçeceksin onu.

isteyen kendini borçlu hisseder, isteyen hissetmez. senin tek zorunluluğun/sorumluluğun yaşadığın ülkenin kanunlarına uymak, iyi bir vatandaş olmak, kimseye zarar vermemektir.

askerlik mi "borç"?

mesela (şahsi konuşmam gerekirse) elimde olsa askere gitmezdim.*

unutma, gönüllü olarak borç altına girmediğin sürece kimseye borçlu değilsin.

hükümetlerin kafana soktuğu gereksiz derecede ideolojik saçmalar da sen değilsin.

"vatan borcu"ymuş.

hadi ordan.
© copyright 2005 - 2026