bugün
- iran'ın depremde yas ilan etmemesi9
- escort ile evlenmek8
- alex de souza vs fred10
- rusların en iyi olduğu şeyler13
- dondurma yalarken erkeklerin sürekli bakması8
- jayden oosterwolde11
- fenerbahçe'nin attığı golde faul olması17
- 19 mayıs 2024 fenerbahçenin bütün oyunları bozması13
- anın görüntüsü17
- karınız olsa döver misiniz10
- fenerbahçe15
- yeşil gözlü erkek olmak11
- hani u19 gelecekti ühühühühühühü10
- cumhrbaşkanm sizi dünya yenemedi ben nasıl yeneyim13
- fulya öztürk9
- bir galatasaraylının kulağına fred diye fısıldamak8
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası43
- icardi190530
- maldivlere gitmek varken eminönü nde takılan martı10
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz18
- dursun özbek19
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi24
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı13
- akpnin hala bedava kek vaadini tutmaması8
- galatasaray11
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı106
- izmir sıcağı9
- fethullah gülen şu an ne yapıyordur17
- sevgilinin kız arkadaş lobisi9
- karıya kıza doymuş erkek29
- bir şarkı sözü der ki10
- mert hakan yandaş31
- ibrahim reisi13
- siz türkler şerefsizsiniz müslüman değilsiniz13
- erecto'nun trafik kazası geçirmesi13
- arkadaşlar damatlık bakıyorum da sizce bu nasıl17
- yozgatlı sevgiliyle yapılacaklar8
- akp'nin fenerbahçe ve beşiktaş düşmanlığı9
- türkiye cumhuriyeti islam devleti olarak kuruldu14
- fenerbahçe büyüklüğü9
- panathinaikos'un atatürk düşmanlığı9
- fenerbahçe taraftarı26
- dokunmaya kıyamadan sevmek21
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz14
- bik bikinize ne dikersiniz13
- bik bik'in cinsiyeti16
- ruh varsa neden görünmüyor13
- aşık olmadan sevişmek17
- en çok yaşamak istenilen şehir11
- bik bik için diktiğim keten pantolon10
sakalın arapça karşılığı lihyedir. tarih boyunca çeşitli toplumlarda sakal bırakma, sakalı tamamen kesme veya farklı şekillerde kısmen tıraş etme uygulamalarına dinî, millî ve örfî anlam ve değerler yüklenmiştir.
tevrat’ta sakal tıraşı yasaklanmış olmakla birlikte (levililer, 19/27) yahudilik’te yaygın kabule göre yasak sayılan eylem sakalı usturayla traş etme olup kısaltma veya başka bir yolla tamamen kesmeye izin verilmiştir.
batı hıristiyanlarında ve budistler’de tıraşlı yüz makbulken doğu hıristiyanlarında, -hindu ve sihler’de sakalın olduğu gibi bırakılması gerekli görülür.
kur’ân-ı kerîm’de sakal kelimesi bir yerde geçer (tâhâ 20/94), fakat sakal bırakma veya kesmenin hükmünden söz edilmez.
hadislerde ise bu konuda bazı emir ve tavsiye ifadeleri yer almıştır. hz. peygamber sakal bırakmayı yaratılışa uygun davranışlar arasında saymış (buhârî, müslim)
müşriklere veya mecûsîler’e muhalefet etme gerekçesine bağlayarak, bazan da gerekçe belirtmeden sakalın bırakılıp bıyıkların kısaltılmasını (buhârî, müslim), saç ve sakalın boyanarak yahudi ve hıristiyanlardan farklı olunmasını istemiş ve saçı sakalı siyaha boyamayı yasaklamıştır.
resûlullah efendimizin saç ve sakalına yağ ve koku sürerek düzenli ve bakımlı olmaya özen gösterdiğine dair rivayetler yanında onun bıyıkları tıraş etme, saçı ve sakalı boyama vb. hususlarda gayri müslimlerden farklı davranmakla ilgili emir ifadelerinin fakihlerin görüş birliğiyle vücûb anlamına gelmemesi bu yaklaşımı destekler niteliktedir.
fakihlerin çoğunluğu sakal bırakmayı müslümanların şiârı ve dinî bir emir olarak görüp sakalı kesmeyi haram sayar; hanefîler’de bu gibi durumlar için tahrîmen mekruh terimi kullanılır (ibn Âbidîn, II, 418; Cezîrî, II, 45, 46).
bu gruptaki âlimler, hadislerdeki emirlerle resûl-i Ekrem’in ve sahâbenin uygulamasının bağlayıcı nitelikte olduğu yorumunu yapmış, kur’ân-ı kerîm’de resûlullah’a uymayı emreden ayetlerin sakal bırakma konusunda da onun yolunu izlemeyi gerekli kıldığını, sakalı kesmenin kadınlara benzemek ve allah’ın yarattığı şekli bozmak anlamına geldiğini ve bu yöndeki yasağın sakalı kesmeyi de kapsadığını ifade etmişlerdir.
-alıntı-
tevrat’ta sakal tıraşı yasaklanmış olmakla birlikte (levililer, 19/27) yahudilik’te yaygın kabule göre yasak sayılan eylem sakalı usturayla traş etme olup kısaltma veya başka bir yolla tamamen kesmeye izin verilmiştir.
batı hıristiyanlarında ve budistler’de tıraşlı yüz makbulken doğu hıristiyanlarında, -hindu ve sihler’de sakalın olduğu gibi bırakılması gerekli görülür.
kur’ân-ı kerîm’de sakal kelimesi bir yerde geçer (tâhâ 20/94), fakat sakal bırakma veya kesmenin hükmünden söz edilmez.
hadislerde ise bu konuda bazı emir ve tavsiye ifadeleri yer almıştır. hz. peygamber sakal bırakmayı yaratılışa uygun davranışlar arasında saymış (buhârî, müslim)
müşriklere veya mecûsîler’e muhalefet etme gerekçesine bağlayarak, bazan da gerekçe belirtmeden sakalın bırakılıp bıyıkların kısaltılmasını (buhârî, müslim), saç ve sakalın boyanarak yahudi ve hıristiyanlardan farklı olunmasını istemiş ve saçı sakalı siyaha boyamayı yasaklamıştır.
resûlullah efendimizin saç ve sakalına yağ ve koku sürerek düzenli ve bakımlı olmaya özen gösterdiğine dair rivayetler yanında onun bıyıkları tıraş etme, saçı ve sakalı boyama vb. hususlarda gayri müslimlerden farklı davranmakla ilgili emir ifadelerinin fakihlerin görüş birliğiyle vücûb anlamına gelmemesi bu yaklaşımı destekler niteliktedir.
fakihlerin çoğunluğu sakal bırakmayı müslümanların şiârı ve dinî bir emir olarak görüp sakalı kesmeyi haram sayar; hanefîler’de bu gibi durumlar için tahrîmen mekruh terimi kullanılır (ibn Âbidîn, II, 418; Cezîrî, II, 45, 46).
bu gruptaki âlimler, hadislerdeki emirlerle resûl-i Ekrem’in ve sahâbenin uygulamasının bağlayıcı nitelikte olduğu yorumunu yapmış, kur’ân-ı kerîm’de resûlullah’a uymayı emreden ayetlerin sakal bırakma konusunda da onun yolunu izlemeyi gerekli kıldığını, sakalı kesmenin kadınlara benzemek ve allah’ın yarattığı şekli bozmak anlamına geldiğini ve bu yöndeki yasağın sakalı kesmeyi de kapsadığını ifade etmişlerdir.
-alıntı-
güncel Önemli Başlıklar