bugün
- osman gökçek8
- sokak ortasında ilişkiye giren muhafazakar çift9
- hadise'nin parasız erkeklere tepkisi35
- icardi190514
- zalbert ramstein16
- güçlü kadınların ortak özellikleri9
- üstteki yazarın sevdiği iki şey8
- mfö'nün en güzel şarkısı14
- kadınları öldüren bir virüs yaratıp dünyaya salmak20
- hazır olun yeni pandemi geliyor13
- 8 bin lira maaş teklif edilen öğretmen13
- türk polisinin güzel kızlara karşı olan nezaketi9
- evliliklerin çoğunun para yüzünden bitmesi10
- anın görüntüsü10
- kaç tane gerçek istanbullu tanıdınız14
- albay kemal14
- diyanetin bütçesi emekliye dağıtılsın13
- iki çift bir masada nasıl oturmalıdır8
- gizli samyel ile evlenmek12
- türkiye cidden almanyadan daha iyi16
- yahudileşmiş türk13
- erdoğan yargılanınca akplilerin savunmaları13
- dünyanın patlama ile oluştuğuna inanmak22
- fethullah gülen öldü mü sorunsalı16
- tek eşliliğin çok güzel bir şey olması10
- 4 haziran 2024 anayasa mahkemesi kararları16
- trt de memesi gözüken kadın38
- bulunduğunuz yerin hava durumu27
- insanoğlunu yerleşik hayata geçiren neydi13
- bedenini hunharca teşhir eden türk kızı9
- 90 lı yıllara dair akılda kalanlar11
- sinemaya gitmeme sebepleri8
- israil'deki orman yangınına sevinen araptaparlar9
- galatasaray'a verilen komik faul10
- 3 haziran 2024 hakkari'ye kayyum atanması14
- sözlük erkeklerinin birbirini kıskandığı gerçeği8
- devletin imanı arttıkça aklı azalır11
- 4 haziran 2024 istanbul sıcağı9
- türbanlı porn starlar9
- jose mourinho35
- türkiye de intihar vakalarının artması9
- albay kemalin sözlükteki yeri10
- travesti ile aynı yatakta uyanmak10
- kadınlar konusunda bilmek istediğiniz ne var9
- magicovento13
- taksim'e ekran dikip kuran yayınlamak13
- albay kemal sözlükten atılsın kampanyası16
- suriyelilere karşı sorumluluklarımız19
- bütün sokak köpeklerini tehlikeli sanmak18
- nihavend longa10
muaviye'ye vahiy katibi diyenler, okuyun.
O Peygamber’in (s.a.a.) vahiy kâtibiydi. Vahiy kâtipleri eleştirilmez.
Ben de ona, kendi bilgileriyle bu soruya kendisinin cevap vereceğini, çıkacak olan cevaba da itaat etmesi gerektiğini söyledim.
Ve sorularımı sormaya başladım o da cevap verdi.
-Muaviye ne zaman Müslüman oldu?
-Mekke’nin fethinde.
-Peygamber Efendimiz (s.a.a.) Mekke’nin fethinden ne kadar zaman sonra vefat etti?
-iki sene
-Peygamber Efendimiz (s.a.a.) Mekke’nin fethinden sonra Mekke’de ne kadar kalmıştır?
-Çok kısa bir süre
-Hocam, Muaviye Medine’de hiç kalmış mıdır? ikametini iman ettiği peygamberi için değiştirmiş midir?
- Cevap yok…
-Hocam, Peygamber Efendimiz (s.a.a.) ve Muaviye ne kadar süre beraber aynı yerdeydiler? Yoksa Peygamber Efendimiz Mekke’nin fethinden sonra Medine’yi terk edip Mekke’ye mi yerleşti?
-Hayır, Medine’ye ashabının yanına dönmüştür.
Sonra diğer sorulara geçti.
Ama siz Muaviye’ye yine de bir şey demeyin, dedi.
Ben de benim bu konu ile alakalı konuşmadığımı cevapları kendisinin verdiğini söyleyince şaşkınlığı daha da arttı.
Bizim kimseye, iftira atmadığımızı, yalan söylemediğimizi, fitneden değil, birlikten haktan yana olduğumuzu söyledim.
Şimdi ise bu konuya açıklık getirmek istiyorum.
* * *
1-Vahiy kâtipleri ve hadis rivayet eden meşhurin lakabını alan sahabeler değil, Peygamber’e uzakta olmayan en yakınındakilerdi. Vahiy kâtiplerinin en meşhurları Abdullah bin Sad, Zeyd bin Sabit Şurahbil bin Hasene (r.a). Peygamber Efendimizin hanımları Hz. Aişe annemiz (r.anha), Enes bin Malik, Abdullah ibni Ömer (r.a.) ve benzeri ashap hep Peygamber’in yanındaydılar.
Acaba Muaviye, Peygamberle nerede, ne kadar bir arada oldu? iyice bakın Huneny gazvesinde.
Başka?
ibni Kesir’in eseri Es-Sıratun Nebeviyye’yi Arapça biliyorsanız okuyun, bakın Muaviye’nin vahiyle alakası ne?
2-Muaviye’ye vahiy kâtipliğini yakıştıranlar Ayet-el Kürsi’yi de onun yazdığını (Tarih-ut Taberi) söylerler.
Bu arkadaşlara diyeceğim, siz Esbabı Nüzulü okurken aklınız nerdeydi?
Ayet-el Kursi ne zaman nazil oldu?
En makul görüş Çehsiyari’nin Kitabu’l Vüzera Vel-Kuttab adlı eserinde okuyun. Adı geçen eser Muaviye’nin vahiy kâtibi olmadığını açık bir dille ifade etmektedir.
3-Mürted olan vahiy kâtipleri de vardı. Hz. Osman bin Affan (r.a.) sütkardeşi olan Abdullah bin Sa’d bin ebi Serh bunlardan biriydi. Medine’den kaçıp Mekke’ye sığınmış, Mekke’nin fethinde affedilmeyecekler listesine yazılmıştır. Hz. Osman’ın (r.a.) eman dilemesiyle tekrar Müslüman olmuştur.
not: yeni mesaj gazetesinden alıntıdır.
tanım: son derece yanlıştır.
O Peygamber’in (s.a.a.) vahiy kâtibiydi. Vahiy kâtipleri eleştirilmez.
Ben de ona, kendi bilgileriyle bu soruya kendisinin cevap vereceğini, çıkacak olan cevaba da itaat etmesi gerektiğini söyledim.
Ve sorularımı sormaya başladım o da cevap verdi.
-Muaviye ne zaman Müslüman oldu?
-Mekke’nin fethinde.
-Peygamber Efendimiz (s.a.a.) Mekke’nin fethinden ne kadar zaman sonra vefat etti?
-iki sene
-Peygamber Efendimiz (s.a.a.) Mekke’nin fethinden sonra Mekke’de ne kadar kalmıştır?
-Çok kısa bir süre
-Hocam, Muaviye Medine’de hiç kalmış mıdır? ikametini iman ettiği peygamberi için değiştirmiş midir?
- Cevap yok…
-Hocam, Peygamber Efendimiz (s.a.a.) ve Muaviye ne kadar süre beraber aynı yerdeydiler? Yoksa Peygamber Efendimiz Mekke’nin fethinden sonra Medine’yi terk edip Mekke’ye mi yerleşti?
-Hayır, Medine’ye ashabının yanına dönmüştür.
Sonra diğer sorulara geçti.
Ama siz Muaviye’ye yine de bir şey demeyin, dedi.
Ben de benim bu konu ile alakalı konuşmadığımı cevapları kendisinin verdiğini söyleyince şaşkınlığı daha da arttı.
Bizim kimseye, iftira atmadığımızı, yalan söylemediğimizi, fitneden değil, birlikten haktan yana olduğumuzu söyledim.
Şimdi ise bu konuya açıklık getirmek istiyorum.
* * *
1-Vahiy kâtipleri ve hadis rivayet eden meşhurin lakabını alan sahabeler değil, Peygamber’e uzakta olmayan en yakınındakilerdi. Vahiy kâtiplerinin en meşhurları Abdullah bin Sad, Zeyd bin Sabit Şurahbil bin Hasene (r.a). Peygamber Efendimizin hanımları Hz. Aişe annemiz (r.anha), Enes bin Malik, Abdullah ibni Ömer (r.a.) ve benzeri ashap hep Peygamber’in yanındaydılar.
Acaba Muaviye, Peygamberle nerede, ne kadar bir arada oldu? iyice bakın Huneny gazvesinde.
Başka?
ibni Kesir’in eseri Es-Sıratun Nebeviyye’yi Arapça biliyorsanız okuyun, bakın Muaviye’nin vahiyle alakası ne?
2-Muaviye’ye vahiy kâtipliğini yakıştıranlar Ayet-el Kürsi’yi de onun yazdığını (Tarih-ut Taberi) söylerler.
Bu arkadaşlara diyeceğim, siz Esbabı Nüzulü okurken aklınız nerdeydi?
Ayet-el Kursi ne zaman nazil oldu?
En makul görüş Çehsiyari’nin Kitabu’l Vüzera Vel-Kuttab adlı eserinde okuyun. Adı geçen eser Muaviye’nin vahiy kâtibi olmadığını açık bir dille ifade etmektedir.
3-Mürted olan vahiy kâtipleri de vardı. Hz. Osman bin Affan (r.a.) sütkardeşi olan Abdullah bin Sa’d bin ebi Serh bunlardan biriydi. Medine’den kaçıp Mekke’ye sığınmış, Mekke’nin fethinde affedilmeyecekler listesine yazılmıştır. Hz. Osman’ın (r.a.) eman dilemesiyle tekrar Müslüman olmuştur.
not: yeni mesaj gazetesinden alıntıdır.
tanım: son derece yanlıştır.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar