bugün

banker bilo

1980 yapimi, orneklerinin en iyilerinden birisi olan, once sener sen in sonra da ilyas salman in mukemmel oyunculuklariyla surukledigi, ahrika ertem egilmez filmi.
insanin ilginc bir ayrinti olarak gormus oldugu nokta ise, sener sen in, asil babasi ali sen ile karsilikli dokturdugu sahnelerdir. herkes icin mumkun olmasa gerektir, boyle sahnelerde baba ile oynayabilmek. repliklerinden tutun da, oyunculuklarina kadar mukemmel bir filmdir.

zamanin senaryo boslugunu olusturan konusu da, iyilik - kaziklanma, saflik ve de hemsehrilik yonlerinin taslanmasi ile, alamanci tayfasina komik bir ironi gondermesidir. ayrica tefeci ya da banker olundu mu, babanin ya da evladin gozunun yasina bile bakmamak gerektigini de, gostermistir filmin senaryosu; bir de iligimi ceken, ilyas salman in apartmanin kapiciligini yaptigi sirada, diger apartmanlarin avantaci kapicilarinin yaptigi bir diyalog vardir ki,

- it gibi aksama kadar kosturiyi ! ( o arada ilyas salman tup tasimaktadir.) simdi bu herifi goren ev sahaplari ayni seyi bizden de isteycek...
+ öylaa..
- kotu ornek oluyor pezevenk.

kapiciligin filmin senaryosunda tembel insanimiz icin kullanilmis sadece bir sembol meslek oldugunu dusunursek, aslinda daha gunumuzun cok oncelerinde, rahatina uygun meslek pesinde kosan insanlar olduumuzu da, iyinin aslinda, dostu olmadigini, bir sekilde yolunu buldu mu, iyi oldugu zaman, kotu yerine de gecmesi gerektigini gozumuze sokan senaryosu mukemmeldir bu filmin.

ayriyetten, ilyas salman in sigara satmaya basladiktan sonra, maho nun sigara almaya kalkmasi, daha sonradan bilo ya denk gelmesi, ve girdikleri tursucu tarzi bir yerde, bilo yu yine kaziklamaya calisirken, daha dogrusu niye kazikladigini, sol kulagini sag eliyle kasiyarak anlatmaya calisirkenki el kol hareketleri de, sener sen in bir esinin benzerinin daha olmadigini gosterir. kisacasi, defalarca izlenmis olmasina ragmen, bir kere daha izlenesi, replikleri izlenesi mukemmel bir filmdir banker bilo.