bugün

türk halkının sinema anlayışı

oyunculuk, kişiler, mekan, diyaloglar, sahne arası geçişler, renkler, kadraj ve daha bilmediğim pek çok teknik durumla alakası olmayan anlayıştır.

adam 150 ülke gezer. 3 saatlik bir film yapar, her karede ayrı bir ülke, ayrı bir canlı işlenir. izlenme sayısı 100.000 kişiyi bulmaz.
bir başkası senelerdir yaptığı filmlerin aynısını bir daha yapar. klişelerin amına koyar. vıcık vıcık bir aşk vardır, kişilerin diğer filmlerden tek farkı sadece isim değişikliğidir, diyalogları duymadan söyleyebilirsiniz, filmin maliyeti bile yoktur. vizyona bir girer. 3 haftada 1.000.000 kişi izler.

bizde asla tekniğe, konuya falan bakılmaz.
hele içinde aşk, salya sümük, aldatma falan yoksa siksen tutmaz.
koy savaşlı öldürmeli senaryoyu, koy aldatmalı üçüncü kişili vasatın altında bir filmi, bir de yakışıklı/güzel ve tanınmış birini oynat.
5 sene içinde türkiye'nin en iyi yönetmeni/senaristi olursun.