bugün
- bik bik'in balona binmesi17
- icardi190517
- icardi1905 silik olsun kampanyası25
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- futbolcu ismiyle nick almak9
- yol bitimindeki kuytu mekan8
- anın görüntüsü20
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı16
- kanınıza rengini verir misiniz16
- abır nerede sorunsalı8
- arkadaşlar biri var21
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- erkeğe ne hediye alınır32
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri14
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- nickli başlık açanlar çaylak yapılacaktır8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması12
- uzağı göremeyen insan18
- türkiyede çok abartılan arabalar15
- alınan en güzel iltifat8
- vatandaşlık farkı alan otel10
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak17
- evlilik9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım28
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi12
- ideal duş alma sıklığı12
- integralin müfredettan kaldırılması15
- patiswiss9
- artificialintelligence11
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı14
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı51
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olsun19
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- istanbul suriyenin başkentidir12
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- aristoteles'in orta yolu10
sahih buhari'de aktarılan bir rivayet.
aynı şeyi ikinci kez yazıyorum belki zahmet eder okursun sevgili iftiracı. iftira atmak için istediğin yerden istediğin kısmı almak oysa çok güzeldi değil mi?
hz. aişe validemizden yapılan bir rivayet ortaya koymaktadır: "hz. muhammed henüz mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken "onların vadeleri kıyamettir. kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s. 46) ayet inmişti... (buhari 1.cilt telifil kuran bahsi)"
bu sure mekke devrinin birinci döneminde(4. yıl) inmiştir. hz.aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre yukarıdaki iddianın doğru olması mümkün değildir. olayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında(veya daha büyük) olması gerekir. kamer suresi mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olunca hz. peygamberle evlendiği zaman en az ondört onbeş yaşında olması gerekir. bunu doğrulayan bir başka delil ise kız kardeşi esmanın durumudur. kardeşi esma abdullah bin zübeyirin annesidir. esma yüz yaşına kadar yaşamış ve hicretin 73. yılında vefat etmiştir. hz. aişe validemizden on yaş daha büyüktür. hz. ebu bekir (r.a) kızı esma ve oğlu abdullah abdul uzzanın kızı kayleden, hz. aişe ile abdurrahman ise ümm-i rümandan doğmuşlardır. hz. esma yüz yaşında ve hicri 73. yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir. bundan on yaş küçük olan kardeşi hz. aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı buhari de hz. aişenin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedir. bu dönemde inen kuran sure ve ayetlerini teferruatıyla hatırlayan bir çocuğun en az bu yaşlarda olması gerekir. buna göre ise peygamberlikten dört yıl önce doğmuş olduğu kesinlik kazanmaktadır. böyle olmasını gerektiren bir başka sebep ise hz. muhammed (a.s) ın eşinin vefatıyla çocuklarının bakıma ihtiyacının olmasıdır. kızı fatıma henüz çocuk yaşta ve bu işin üstesinden gelecek durumda değildir. bu nedenle evini idare edip çocuklarına sahip çıkacak bir eşe ihtiyacı vardır. dokuz yaşında bir çocuğun bunları yapması mümkün değildir.
aynı şeyi ikinci kez yazıyorum belki zahmet eder okursun sevgili iftiracı. iftira atmak için istediğin yerden istediğin kısmı almak oysa çok güzeldi değil mi?
hz. aişe validemizden yapılan bir rivayet ortaya koymaktadır: "hz. muhammed henüz mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken "onların vadeleri kıyamettir. kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s. 46) ayet inmişti... (buhari 1.cilt telifil kuran bahsi)"
bu sure mekke devrinin birinci döneminde(4. yıl) inmiştir. hz.aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre yukarıdaki iddianın doğru olması mümkün değildir. olayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında(veya daha büyük) olması gerekir. kamer suresi mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olunca hz. peygamberle evlendiği zaman en az ondört onbeş yaşında olması gerekir. bunu doğrulayan bir başka delil ise kız kardeşi esmanın durumudur. kardeşi esma abdullah bin zübeyirin annesidir. esma yüz yaşına kadar yaşamış ve hicretin 73. yılında vefat etmiştir. hz. aişe validemizden on yaş daha büyüktür. hz. ebu bekir (r.a) kızı esma ve oğlu abdullah abdul uzzanın kızı kayleden, hz. aişe ile abdurrahman ise ümm-i rümandan doğmuşlardır. hz. esma yüz yaşında ve hicri 73. yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir. bundan on yaş küçük olan kardeşi hz. aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı buhari de hz. aişenin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedir. bu dönemde inen kuran sure ve ayetlerini teferruatıyla hatırlayan bir çocuğun en az bu yaşlarda olması gerekir. buna göre ise peygamberlikten dört yıl önce doğmuş olduğu kesinlik kazanmaktadır. böyle olmasını gerektiren bir başka sebep ise hz. muhammed (a.s) ın eşinin vefatıyla çocuklarının bakıma ihtiyacının olmasıdır. kızı fatıma henüz çocuk yaşta ve bu işin üstesinden gelecek durumda değildir. bu nedenle evini idare edip çocuklarına sahip çıkacak bir eşe ihtiyacı vardır. dokuz yaşında bir çocuğun bunları yapması mümkün değildir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar