bugün
- kemalist dünya14
- birader yazar olmak13
- canımın sürekli hamburger çekmesi4
- evlenene kadar sadece anal yapan kız3
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı28
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası5
- galatasaray lobisi9
- sözlük yazarlarının kombinleri3
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- bakir erkek istiyoruz kampanyası2
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim3
- do do do do do do do do do do do do do do do3
- seri gizli artı oy veren melek3
- cemevinde hain kemal sloganları8
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi8
- allah7
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi4
- sigmund freud'un koltuğu4
- aile evinde yaşamak6
- lahmacunu elle yiyen kız20
- 26 haziran 20264
- devletin her şeye karışması3
- karınızın adını asfalta yazar mısınız2
- üniversitelerin gereksiz olması8
- biraderilli del biraderiye2
- cik cik vs bik bik2
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- arda güler4
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- atilla olgaç2
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı8
- sözlüğü bırakmak istemek3
- kemalistler9
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü4
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- okulların kapanması3
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- 2026 dünya kupası23
- gönüllü moderatörlük2
- 25 haziran 2026 ekvador almanya maçı3
- pforzheim şu an 34 derece2
- nilsu berfin aktaş3
- futbol18
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- demet evgar10
- bulla dava açmak2
- kayra2
- gitme diye yalvarmak2
entry'ler (7)
eğer bunu kendileri yaydıysa
(bkz: no logo)
yok eğer kendiliğinden (başkaları tafından)yayıldıysa
bravo diyorum.
(bkz: no logo)
yok eğer kendiliğinden (başkaları tafından)yayıldıysa
bravo diyorum.
onu bunu bilmem ama rusya krizinden sonra son yüz yılda hissedilen en soğuk kış olabilir.
bu dünyadan atesit olarak ölenlerin cehenneme gideceğine üzüldüğüm kadar müslümanların bu tavırlarına da üzüldüm doğrusu. hakikati bulmuş ama kıymetini bilememiş nice müslüman vardır ki yüce yaradan hidayeti ondan alıp gerçekten hakikati arayan ateiste hidayet vermiştir. en azından müslümanın bundan korkması lazım. hiçbirimiz sonumuzun ne olacağını bilemez. o yüzden son nefesini müslüman olarak verenleden eyelesin bizi yüce yaradan ve ateistlere de hidayet nasip etsin. sonuçta cehennem ya vardır ya yoktur ateist arkadaş. ticaret mantığı ile düşünsen bile cehennemin varlığına inanman menfaatin icabıdır. mantıklı insanlarsınız sonuçta.
biraz da özeleştiri yapmak lazım.
şimdi biz sanki herbi görevimizi yapmışız da ona buna gülüyoruz ya soralım kendimize inancımızın gereğini ne kadar yaşıyoruz genel olarak. küçük bi fıkrayla bitireyim.
cehennemde boğazına kadar kaynar katrana sokulduğu halde gülümseyen birini gören biri sormuş
- la sen ne arsız adamsın bu haline bakıp utanmadan gülüyormusun bir de. azap gören adam cevap vermiş:
-ayaklarımın altında kim olduğunu bilsen sende gülersin. demiş.
şaşırmış tabi adam. kim var diye sormuş
azap gören adam cevap vermiş:
-bizim caminin imamı
biraz da özeleştiri yapmak lazım.
şimdi biz sanki herbi görevimizi yapmışız da ona buna gülüyoruz ya soralım kendimize inancımızın gereğini ne kadar yaşıyoruz genel olarak. küçük bi fıkrayla bitireyim.
cehennemde boğazına kadar kaynar katrana sokulduğu halde gülümseyen birini gören biri sormuş
- la sen ne arsız adamsın bu haline bakıp utanmadan gülüyormusun bir de. azap gören adam cevap vermiş:
-ayaklarımın altında kim olduğunu bilsen sende gülersin. demiş.
şaşırmış tabi adam. kim var diye sormuş
azap gören adam cevap vermiş:
-bizim caminin imamı
yüce yaradanın elçisini katına yükseltmesi hadisesidir.
şahsen bu hadiseye inananlardanım ki konuyla ilgili hadisler var ve ayetlerden de bazı çıkarımlar yapanlar yok değil. farklı görüşlerin olmasının sebebi bu konuyla alakalı olabileceği düşünülen ayetlerin üstü kapalı olmasından ve hadis rivayetlerininde farklı kanallardan farklı şekilde gelmesinden olabilir. ancak bu hadise inkar edilemez, çünkü konuyla ilgili baya bi rivayet var. sadece nasıl olduğuyla alakalı bazı farklı yorumlar var o kadar. aşağıdaki ayetlerde konuyla yakından alakalı görünüyor ve özellikle son ayetteki ifade hadisenin güçlü bir delili olabilir.
estaizubillah
Battığı zaman yıldıza andolsun ki, arkadaşınız (Muhammed haktan) sapmadı ve azmadı. ﴾1-2﴿
O, nefis arzusu ile konuşmaz. ﴾3﴿(Size okuduğu) Kur'an ancak kendisine bildirilen bir vahiydir. ﴾4﴿
(Kur'an'ı) ona, üstün güçlere sahip, muhteşem görünümlü (Cebrail) öğretti. O, en yüksek ufukta bulunuyorken (aslî sûretine girip) doğruldu. ﴾5-7﴿
Sonra (ona) yaklaştı derken sarkıp daha da yakın oldu. ﴾8﴿
(Peygambere olan mesafesi) iki yay aralığı kadar, yahut daha az oldu. ﴾9﴿
Böylece Allah kuluna vahyedeceğini vahyetti. ﴾10﴿
Kalp, (gözün) gördüğünü yalanlamadı. ﴾11﴿
(Şimdi siz) gördüğü şey hakkında onunla tartışıyor musunuz? ﴾12﴿
Andolsun ki, o, Cebrail'i bir başka inişte daha (aslî suretiyle) görmüştü. ﴾13﴿
Sidretü'l Müntehâ'nın yanında. ﴾14﴿
Me'va cenneti onun (Sidre'nin) yanındadır. ﴾15﴿
O zaman Sidre'yi kaplayan kaplamıştı. ﴾16﴿
Göz (gördüğünden) şaşmadı ve (onu) aşmadı. ﴾17﴿
Andolsun, o, Rabbinin en büyük alametlerinden bir kısmını gördü. ﴾18﴿
şahsen bu hadiseye inananlardanım ki konuyla ilgili hadisler var ve ayetlerden de bazı çıkarımlar yapanlar yok değil. farklı görüşlerin olmasının sebebi bu konuyla alakalı olabileceği düşünülen ayetlerin üstü kapalı olmasından ve hadis rivayetlerininde farklı kanallardan farklı şekilde gelmesinden olabilir. ancak bu hadise inkar edilemez, çünkü konuyla ilgili baya bi rivayet var. sadece nasıl olduğuyla alakalı bazı farklı yorumlar var o kadar. aşağıdaki ayetlerde konuyla yakından alakalı görünüyor ve özellikle son ayetteki ifade hadisenin güçlü bir delili olabilir.
estaizubillah
Battığı zaman yıldıza andolsun ki, arkadaşınız (Muhammed haktan) sapmadı ve azmadı. ﴾1-2﴿
O, nefis arzusu ile konuşmaz. ﴾3﴿(Size okuduğu) Kur'an ancak kendisine bildirilen bir vahiydir. ﴾4﴿
(Kur'an'ı) ona, üstün güçlere sahip, muhteşem görünümlü (Cebrail) öğretti. O, en yüksek ufukta bulunuyorken (aslî sûretine girip) doğruldu. ﴾5-7﴿
Sonra (ona) yaklaştı derken sarkıp daha da yakın oldu. ﴾8﴿
(Peygambere olan mesafesi) iki yay aralığı kadar, yahut daha az oldu. ﴾9﴿
Böylece Allah kuluna vahyedeceğini vahyetti. ﴾10﴿
Kalp, (gözün) gördüğünü yalanlamadı. ﴾11﴿
(Şimdi siz) gördüğü şey hakkında onunla tartışıyor musunuz? ﴾12﴿
Andolsun ki, o, Cebrail'i bir başka inişte daha (aslî suretiyle) görmüştü. ﴾13﴿
Sidretü'l Müntehâ'nın yanında. ﴾14﴿
Me'va cenneti onun (Sidre'nin) yanındadır. ﴾15﴿
O zaman Sidre'yi kaplayan kaplamıştı. ﴾16﴿
Göz (gördüğünden) şaşmadı ve (onu) aşmadı. ﴾17﴿
Andolsun, o, Rabbinin en büyük alametlerinden bir kısmını gördü. ﴾18﴿
gece ve gündüz meleklerinin şahitlik ettiği namazdır.
sığınmak ile dost edinmek farklı şeyler. mecbur olmazsan birine zaten sığınmazsın. tarihin belli dönemlerinde bu tür ilticalar farklı din mensuplarına olmuş zaten. mesela hristiyan avrupa'da mezhep savaşlarından dolayı osmanlıya sığınan yahudi ve hristiyanları unutmamak lazım. müslümanlar olarak kötü bir dönem geçiriyoruz. bişey olacağı yok çünkü ayete ters bir durum yok. sen şeyapma o kadar... kafanı yorma.
arapça dil kuralı gereği tanınan birine verilecekse es-selamün aleyküm; yok eğer tanınmayan birine verilecekse selamün aleyküm denmesi gerekiyormuş.
(bkz: el takısı)
(bkz: el takısı)