bugün
- hiç kavga oluyormu sözlükte13
- ups boobss nickli yazar9
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler11
- erkekte en seksi göz rengi hangisidir sorunsalı15
- güzel kadınların problemli olması15
- jose mourinho41
- 14 haziran 2024 almanya iskoçya maçı18
- memati192331
- kitap okuyan erkek12
- moda iskelesi8
- yurtdışı çıkış harcı8
- iğneye iplik geçiremeyenlerin ioçk'yı eleştirmesi11
- gideon reid morgan jj49
- insan olmaya ceyrek kala13
- hasan can kaya14
- erkeklerin hiç iltifat almaması9
- anın görüntüsü19
- herkes fakirse neden avmler dolu9
- kitapçıya gidip dakikalarca vakit geçiren dallama9
- kürt kızlarının namuslu olduğu gerçeği12
- yazarlardan akıl almak24
- turk kizlarinin rus kizlardan daha guzel olmasi15
- 5 milyon tl verseler fatih ürekle sevişir misiniz16
- kızlar kilolu erkeklerle seksten zevk alırmı30
- istanbul da yaşayan yazarlara soru10
- bazen ekmek arası salça yiyorum9
- hasan can kaya'nın gözaltına alınması9
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi18
- arap milliyetçiliği24
- yetkili yapsanız da yeter11
- özgür özel8
- epeydir sozluge fotomu atmamis olmam9
- özge özacar'ın memeleri11
- zall'ın yapacağı sözlüğe sokayım sorunsalı10
- tüm sözlük kölemdir25
- manyak olmaya karar verdim12
- magnum un 2 tl olduğu yıllar9
- neden fenerbahçeliyim11
- bamya seven insan20
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç13
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası14
- tayyip erdoğan gazilik ünvanını nereden aldı12
- siradansiradisibiri12
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler17
- travesti ile evlenmenin avantajları10
- ayet ile hadis çelişirse hadisten hüküm alırım14
- artık kadınlardan uzak duruyorum11
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var11
- kel kadın olmaması9
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
bir başka restorasyon faciasıdır.
görsel
--spoiler--
Anadolu Selçuklu Devleti’nin Sultanı 1. Alaeddin Keykubat tarafından yaptırılan Erzurum’un simgesi Çifte Minareli Medrese’de, 2011 yılında yılında başlayan restorasyon çalışmaları neredeyse tamamlandı. Anadolu’daki en önemli Selçuklu eserlerinden olan yapıya geçtiğimiz günlerde boru döşendi. Çifte Minareli Medrese’nin çatısında biriken kar ve yağmur suyunu tahliye için duvarlara döşenen borular tartışma konusu oldu.
--spoiler--
şimdi bu yapıları yaptıranlar mal mıydı, sizin kadar bilmiyor muydu boru döşemeyi?
adamlar bir kere yağmur tahliyesi için böyle sistemleri hiç kullanmamış, bunun yerine oluklar kullanmışlar.
örneğin;
görsel
ve siz sivri zekalılar, mimar sinan'dan bile daha büyük üstatlarsınız her biriniz.
bakınız size ufak bir bilgi.
yağmurun adı "rahmet"tir. o rahmet yere, toprağa düşmeli ki bereket gelsin...
işte bu yüzden tarihi eserlerimizdeki oluklar, yukarıda verdiğim örnekte olduğu gibi sadece tahliye amaçlıdır ve bir şekilde toprağa düşer ki o rahmetten bereket gelsin.
aynı şekilde ceddimiz kabe'ye de bu şekilde oluk yapmıştır, hatta bu oluğu altından yapmıştır ki bu oluktan düşen su daha bir bereketli olsun...
(bkz: kabe nin çatısındaki altın oluk)
mazallah, size kabe restorasyonunu verseler, oraya da pimaş boru döşersiniz.
ulan hiç mi düşünmüyorsunuz bu eserleri yapanlar, nakşedenler her taşında, her oymasında bir ayrıntı düşünmüş gizlemiştir diye.
siz daha yağmurun rahmeti-bereketi arasındaki ilişkiyi kuramayan insanlarsınız...her biriniz...
görsel
--spoiler--
Anadolu Selçuklu Devleti’nin Sultanı 1. Alaeddin Keykubat tarafından yaptırılan Erzurum’un simgesi Çifte Minareli Medrese’de, 2011 yılında yılında başlayan restorasyon çalışmaları neredeyse tamamlandı. Anadolu’daki en önemli Selçuklu eserlerinden olan yapıya geçtiğimiz günlerde boru döşendi. Çifte Minareli Medrese’nin çatısında biriken kar ve yağmur suyunu tahliye için duvarlara döşenen borular tartışma konusu oldu.
--spoiler--
şimdi bu yapıları yaptıranlar mal mıydı, sizin kadar bilmiyor muydu boru döşemeyi?
adamlar bir kere yağmur tahliyesi için böyle sistemleri hiç kullanmamış, bunun yerine oluklar kullanmışlar.
örneğin;
görsel
ve siz sivri zekalılar, mimar sinan'dan bile daha büyük üstatlarsınız her biriniz.
bakınız size ufak bir bilgi.
yağmurun adı "rahmet"tir. o rahmet yere, toprağa düşmeli ki bereket gelsin...
işte bu yüzden tarihi eserlerimizdeki oluklar, yukarıda verdiğim örnekte olduğu gibi sadece tahliye amaçlıdır ve bir şekilde toprağa düşer ki o rahmetten bereket gelsin.
aynı şekilde ceddimiz kabe'ye de bu şekilde oluk yapmıştır, hatta bu oluğu altından yapmıştır ki bu oluktan düşen su daha bir bereketli olsun...
(bkz: kabe nin çatısındaki altın oluk)
mazallah, size kabe restorasyonunu verseler, oraya da pimaş boru döşersiniz.
ulan hiç mi düşünmüyorsunuz bu eserleri yapanlar, nakşedenler her taşında, her oymasında bir ayrıntı düşünmüş gizlemiştir diye.
siz daha yağmurun rahmeti-bereketi arasındaki ilişkiyi kuramayan insanlarsınız...her biriniz...
pimaş değil pvc'dir. pimaş marka ulan.
Vali ile Kültür Turizm il Müdürlüğü'nü karşı karşıya getirmiştir. Vali Bey "benimde göz zevkimi bozdu" diyecek kadar açık konuşmuş. Vakıflar Genel Müdürlüğü projeye uygun demiş. Ulan bunun için projeye ne hacet ! Gürcükapıdan 2 tane tesitatçı getir daha iyisini yapar. Allah sonumuzu hayretsin ülkemizin geçmişi bu adamlara emanet.
Erzurum'da Selçuklular Döneminde Anadolu Selçuklu Sultanı 1. Alaeddin Keykubat'ın kızı Hüdavent Hatun tarafından 1253 yılında yaptırılmıştır. Yaptıranın Hüdavent Hatun olmasından dolayı bir adı da Hatuniye Medresesidir.
Medrese, Erzurum şehir merkezinde; Erzurum Ulu Cami yanında Erzurum Kalesi ve Saat Kulesi ile karşı karşıya bir konumda yer almaktadır. Her biri 26 metre yüksekliğinde renk renk çinilerle süslü çift minare, bu tarihi esere isim olmuştur. Avlulu, 2 katlı, 4 eyvan, 37 oda ve bir camiye sahiptir. 1.824 metrekarelik bir alan üzerine kuruludur.
Taç kapının iki yanından yükselen silindirik minareler, tuğla ve mozaik çinilerle süslenmiştir. Çinilerle süslü minarelere "Allah", "Muhammed" ve "ilk dört büyük halifenin" isimleri de işlenmiştir. Taç kapıyı çeviren bitki süslemeleri, kalın silmeli panoların içindeki "ejder", "hayat ağacı"ve "kartal" motifleri cephenin en gösterişli bölümüdür. Açık avlulu medreselerin Anadolu'daki en büyük örneğidir. Kuzey cephedeki taçkapı tam bir sanat eseridir. Günümüzde kısmen harap olmuş görünümü, 16 oluklu, firuze renkli çini kakmalı tuğladan yapma minarelerin kürsüleri vardır.
Medresenin ve iç kısımda bulunan kümbetin giriş kapıları başta olmak üzere; medrese mimarisinde yer alan önemli ve değerli parçalar, Rusların Erzurum'u işgali dönemlerinde Ruslar tarafından yerlerinden sökülerek Rusya'ya götürülmüştür. Özellikle Medresenin kümbet üst kat giriş kapısı yan duvarlarındaki tahribat, esere ne kadar zarar verildiğinin göstergesidir. Ayrıca Kümbet üst kat kısmında tavandan aşağı sarkıtılan oldukça büyük ve uzun birbirine geçmeli sert mermerden yapma zincir de sökülmüştür. Sadece en baştaki tavana bağlı halka yerindedir. Buradan sökülen çini ve oyma taş motifler günümüzde Rusya'da St. Petersburg Leningrad müzesinde sergilenmektedir.
Medrese, Erzurum şehir merkezinde; Erzurum Ulu Cami yanında Erzurum Kalesi ve Saat Kulesi ile karşı karşıya bir konumda yer almaktadır. Her biri 26 metre yüksekliğinde renk renk çinilerle süslü çift minare, bu tarihi esere isim olmuştur. Avlulu, 2 katlı, 4 eyvan, 37 oda ve bir camiye sahiptir. 1.824 metrekarelik bir alan üzerine kuruludur.
Taç kapının iki yanından yükselen silindirik minareler, tuğla ve mozaik çinilerle süslenmiştir. Çinilerle süslü minarelere "Allah", "Muhammed" ve "ilk dört büyük halifenin" isimleri de işlenmiştir. Taç kapıyı çeviren bitki süslemeleri, kalın silmeli panoların içindeki "ejder", "hayat ağacı"ve "kartal" motifleri cephenin en gösterişli bölümüdür. Açık avlulu medreselerin Anadolu'daki en büyük örneğidir. Kuzey cephedeki taçkapı tam bir sanat eseridir. Günümüzde kısmen harap olmuş görünümü, 16 oluklu, firuze renkli çini kakmalı tuğladan yapma minarelerin kürsüleri vardır.
Medresenin ve iç kısımda bulunan kümbetin giriş kapıları başta olmak üzere; medrese mimarisinde yer alan önemli ve değerli parçalar, Rusların Erzurum'u işgali dönemlerinde Ruslar tarafından yerlerinden sökülerek Rusya'ya götürülmüştür. Özellikle Medresenin kümbet üst kat giriş kapısı yan duvarlarındaki tahribat, esere ne kadar zarar verildiğinin göstergesidir. Ayrıca Kümbet üst kat kısmında tavandan aşağı sarkıtılan oldukça büyük ve uzun birbirine geçmeli sert mermerden yapma zincir de sökülmüştür. Sadece en baştaki tavana bağlı halka yerindedir. Buradan sökülen çini ve oyma taş motifler günümüzde Rusya'da St. Petersburg Leningrad müzesinde sergilenmektedir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar