bugün

Sezai karakoç'un sürgün ülkeden başkentler başkentine adlı eserinde geçen güzel mısralardan biridir.
Psikolojik olarak kulağa hoşgelsede bazı anlamlar içerdiği kesindir.altında derin manalar vardır.şöyle ki, varlık üç türlüdür. bunlar vacip, mümkün ve mümtenidir. bunlardan vacip olan olması zarunlu, ezeli ve ebedi olandır. yani allahdır. mümteni olanı ise olması mümkün olmayan yani imkansız olandır. mesela allah'nın kendisi gibi bir tane daha yaratması. geriye mümkün kalıyor ki, o da olması ve olmaması da mümkün olan demektir. ve vacip olan mümkünlerin her türlü seçeğini bilir ve bu seçeneklerden istediğini irade eder. mümkünlerin var olamsı da olmaması da mümkündür. işte bu sözde kast edilen var ve yok bu mümkünlerin seçenekleridir. mümkünün varlığana ve yokluğuna karar veren ise vacip olandır. işte bu yüzden vardan da yoktan da öte bir var vardır.
umarım doğru yorumlamışımdır.
(bkz: vardan da yoktan da öte bir var vardır)
güncel Önemli Başlıklar