starcraft ii'deki protoss hava saldırı ünitesi. havaya ve yere saldırabilir. bir hedef üzerinde durdukça verdiği zarar artar. imba bir birimdir, ama mükemmel değildir. oyuna yeni başlayan nooblar, protoss seçip void rush kasarlar. zerg'seniz, hydralisk ve corruptor gibi seçenekleriniz vardır, çok rahat alırsınız. terran iseniz erkenden upgrade gidip, daha fazla sayıda viking yapıp üssünüzü missile turret'larla doldurmalısınız. ya da klasik massive marine taktiğini uygulamalısınız. çünkü düşük hp'li birimlere karşı fazla odaklanamadıklarından bu void ray'ler, verdikleri hasar da artamaz ve marineler ile çok rahat alırsınız. bu dediklerimi yapmazsanız da çok kısa bir oyun süreciniz olur.

goliath mı dediniz? multi'de görüşelim.

edit: gbkz'lar eklendi.
protoss ırkının belkide tek ve gerçekten hakkını veren imba birimidir. zerglere karşı pek sökmez. lakin bir terran veya protossa karşı oynuyorsanız oyunun sizin kontrolünüze geçmesini sağlar. eğer rush yaparsanız karşı taraf etkilenmeyebilir. void ray üzerine yoğunlaşıyorsanız oyunu çift yönlü oynamalısınız. fazla biriken mineralle zeaolot çıkarmalı ve iki üç void ray ile dönüp dolaşıp düşman üssünü taciz etmelisiniz. oyunun başında etkili bir taciz karşı tarafı cannon veya missile turret üretmeye zorlar ki bunlar çok ciddi kaynak kayıplarına sebep verir. ayrıca void raylere karşı da çok etkisiz kalırlar. bundan sonra oyun sizindir. başlığın ilk entrysine bakıp oyun başında hem bi sürü viking çıkartıp hemde her taraf nasıl missile turretla doldurulur vanwayden bunu anlamadı tabi hile serbest değilse.