bugün

zeki demirkubuz'un son filmi kıskanmak'ın sadece 24.000 gişe yapmasıyla bir kez daha ortaya çıkmış sorundur. ne yazık ki recep ivedik ve türevlerinin milyonlarca seyirci bulduğu ülkemizde, sanat filmleri 100.000i bile bulamamakta ve buna bağlı olarak türk sinemacılığı gelişememektedir.
(bkz: sanat kimin içindir)
sanattan anlamadığımızdan kaynaklıdır. ben şahsen sanattan anlamıyorum. anlasaydım sanatçı olurdum dimi?
ülke sınırları içinde ciddiye alınması gereken bir hadisedir.

fakat şöyle de bir soru peydahlanır insanın içinde: ne bekliyon aga, bu ülkede 'her üç kişiden biri' akp'ye oy veriyor!

bu millet gülmeye aç!
ferzan özpetek filmleride buna örnek olarak gösterilebilir. her filmi italya'da en az 1,5 milyon izleyici bulurken, bizde bu oran 50.000 civarıdır.
sözlükte ki aklı selim entrylerin sayısının toplamıyla rahatça açıklanabilecek durumdur. maalesef bizden bu kadar...
sanatın bize bir kaç numara büyük geldiğine dalalettir.
(bkz: yumurta)
türk sanat filmleri için doğru olan tesppittir. (gerçi kaç tane varsa türk sanat filmi). ancak ecnebi filmler için bu tez çürür. örnek mi al sana (bkz: stanley kubrick)
action zihniyetinden kaynaklanır.
normaldir anlaşılmamak için kendilerini yırtarlar herkes anlamış gibi yapar.
sanat filmlerinin kaçınılmaz yazgısıdır. neden gişe yapsın ki sorusunu beraberinde getirir. 1.5 saat boyunca 10 tane kumsal fotoğrafı, 2 tane sigara içen adam profili, 5-6 tane de bozkırlarda giden trenden bakarak ağlayan kadın görüntüsü koy sen şeride, sonra da film yaptım de...ona film değil, slayt gösterisi diyorlar.
adı üstündedir.

(bkz: sanat filmi)
(bkz: gişe filmi)
sanat filmi, yönetmeni
gişe filmi, ise seyirciyi tatmin ettiği için gayet doğaldır.sanat filmi izleyeceğim diye götü kasmanın alemi yok.
okan bayülgen'in sık sık yakındığı durum.
bu tür film yapan yönetmenlerin asıl amacı zaten festivallere katılıp kazanılan para ödülleriyle yeni filmleri finanse etmektir. bu sebeple filmleri daha vizyona girmeden bunu düşünüp gişe gelirini pek de önemsemezler. bu arada bana göre ferzan özpetek çağan ırmak gibi yönetmenler sanat filmi kavramının içine giren filmler yapan kişiler değillerdir o yüzden italya ile kıyaslamanın da anlamı yok.