bugün
- boşuna yaşıyorum hissi19
- icardi1905 silik olsun kampanyası38
- anın görüntüsü18
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı36
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım10
- kekeme olan biri doktor olurmu8
- türkiyede çok abartılan arabalar16
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler19
- sözlük kızlarının don renkleri20
- kanınıza rengini verir misiniz15
- uzağı göremeyen insan8
- aristoteles'in orta yolu10
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz12
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- patiswiss14
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı19
- akrep burcu9
- bik bik moderatör olsun15
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız25
- kent lokantası niye bedava değil demek22
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır19
- evlilik17
- ali erbaş11
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- icardi19059
- türkiye işçi partisi9
- ellerim bos gonlum hos9
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği10
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
Peki kendi yolundan değilde allah yolundan giden adam dinsiz mi oluyor şimdi.
Bir gidin yahu.
Bir gidin yahu.
hadi dini anladık da mezhep ne amk.
müslüman olmasa keşke.
müslüman olmasa keşke.
tabi bu kelimenin anlamında yola çıkılıp yapılan yorum. buna katılmamak elde değil. fakat günümüz tartışmaları genelde mezhebi bir hocanın peşinden gitmek olarak yorumluyor vede bunu kabul etmeyenlerde kendilerini mezhepsiz olarak adlandırıyor. bu açıdan bakınca mezhepsizim denmesi normal fakat kelime anlamı üzerinden gidilirse yurkarıda da belirtildiği gibi mezhepsiz olunamaz.
yani mezhebimiz kuran *
Dinlerini parçalara ayırıp grup grup olanlarla senin hiçbir ilişkin yoktur. Onların işi Allah’a kalmıştır; sonra onlara durumlarını haber verecektir. (EN’ÂM,159)
(#31580932)
Mezhepler peygamber efendimiz döneminde yoktu. Bu yüzden ne hak mezhep vardır. Ne de mecburi bir mezhep kavramı.
Kuran-ı kerimde de böyle mezhepler yoktur.
Uydurmayın efenim.
Varsa kaynak bekliyorum.
Mezhepler peygamber efendimiz döneminde yoktu. Bu yüzden ne hak mezhep vardır. Ne de mecburi bir mezhep kavramı.
Kuran-ı kerimde de böyle mezhepler yoktur.
Uydurmayın efenim.
Varsa kaynak bekliyorum.
dine tek bir algıyla bakılmadığı için yorum farklılıkları olağan oluyor, dinin sembolik yanının ağırlığı anlaşmayı zorladığı gibi dinin başka kimlikleri içine katması da o kimliğin algılarını içine alıyor.
dolayısıyla din yayıldıkça büyüyor, büyüdükçe ayrışıyor.
bide dinin toplumsal hayatta yerinin siyasi yanı da var, siyasi olayların toplum üzerinde etkisi de onları aynı dinden olmasına rağmen farklı düşünmeye itiyor.
mesela islamda mezheplerin ortaya çıkması teolojik bir tartışmadan çok siyasidir. tabi siyasi derken savaş ve kanın getirdiği ayrışmadır.
her ne kadar aynı dine inanırsan inan, aynı dine inandığın kişi o din üzerinden seni öldürüyorsa o dine karşı öfke haline bürünürsün, bu öfke seni dinden koparmasa bile sana bu zulmü yapandan uzaklaştırır. bu da mezhepleri tetikleyen çok önemli hatta bence en önemli olaylardan biri.
yani eninde sonunda iş mezhebe gidecektir, bugün sadece kuran bize yeter diyenler de mezhepçiliğin islam dünyasına etkisinden dolayı bunu söylüyor ama her ne kadar mezhep yok deseler de islami algıları onlara belli bir mezhep, yaşadığı bölge ve etkileşime girdiği kültürler üzerinden ve siyasi olayları da hesaba katarsak yükleyecektir.
dolayısıyla din yayıldıkça büyüyor, büyüdükçe ayrışıyor.
bide dinin toplumsal hayatta yerinin siyasi yanı da var, siyasi olayların toplum üzerinde etkisi de onları aynı dinden olmasına rağmen farklı düşünmeye itiyor.
mesela islamda mezheplerin ortaya çıkması teolojik bir tartışmadan çok siyasidir. tabi siyasi derken savaş ve kanın getirdiği ayrışmadır.
her ne kadar aynı dine inanırsan inan, aynı dine inandığın kişi o din üzerinden seni öldürüyorsa o dine karşı öfke haline bürünürsün, bu öfke seni dinden koparmasa bile sana bu zulmü yapandan uzaklaştırır. bu da mezhepleri tetikleyen çok önemli hatta bence en önemli olaylardan biri.
yani eninde sonunda iş mezhebe gidecektir, bugün sadece kuran bize yeter diyenler de mezhepçiliğin islam dünyasına etkisinden dolayı bunu söylüyor ama her ne kadar mezhep yok deseler de islami algıları onlara belli bir mezhep, yaşadığı bölge ve etkileşime girdiği kültürler üzerinden ve siyasi olayları da hesaba katarsak yükleyecektir.
gayet de olur. Kur'an'da geçiyor mu geçmiyor mu tartışması olmuş, elbette geçmiyor çünkü mezhepler hz. peygamber öldükten sonra yanındaki din bilginleri tarafından fikir ayrılıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Kişi eğer Kur'an verilerini ve diğer kaynakları kendi başına yorumlayabilecek kapasitedeyse zaten gerek yoktur.
mezhep yorumdur. doğal olarak mezhepsiz insanoğlu yoktur. yorumlar konuya göre katı veya şeffaf olabilir.
bu mantıkla bakarsak; sahabelerin müslüman olmadığını görürüz.
neden mi böyle söylüyorum ?
çünkü mezhepler, peygamberimizden 250 sene sonra icat olmuştur.
t: aptalca bir anlayıştır. ölene kadar mezhepsiz müslümanım.
neden mi böyle söylüyorum ?
çünkü mezhepler, peygamberimizden 250 sene sonra icat olmuştur.
t: aptalca bir anlayıştır. ölene kadar mezhepsiz müslümanım.
mezhep konusu fıkhi bir konudur. ciddi meseledir. ağzını yaya yaya konuşan gördü mü yavaşça uzaklaşılmalıdır.
Bu önermeye göre peygamber de Müslüman olmuyor. O kadar sikko bir önerme işte.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar