bugün

hıristiyan - yahudi inancı menşeli dirilmenin, dünyaya yeniden gelmenin - resurrection - titreşimlerini içeren bir senfoni. kıyamet hissi eserin kendi titreşimlerinde barınmaktadır. berlin filarmoni rattle döneminde çok fazla mahler icrası ortaya koymamaktadır. city of birmingham orkestrasının eski maestrosu olan sir simon rattle mahler eserlerindeki yorum gücünü muhafaza etmektedir. ancak berlin filarmoninin tam kadı utube da yer almamaktadır.

http://youtu.be/pNNFq0tNsHk

çok popüler olmasa da yorumun ve kaydın iyi düzeyde bulunduğu örnek için,,

http://youtu.be/d6idPaGqvV8
sürekli değişken temasıyla baya komplike olan gustav mahler senfonisi. bir senfoni olduğu kadar lied'dir de.
fırtına gibi bir bölümden sonra Urlicht gibi son derece huzurlu bir lied de gelebiliyor mesela. baya uzun bir senfonidir aynı zamanda. gençlik döneminde böyle bir eser yapan adam en büyük bestecilerden biri olmasın da kim olsun ?
Das "urlicht" ortada ne arar?...o kadar sayfa müziği urlicht'e girizgah olsun diye mi yazdın, diye sorarlar adam, sevgili gustav, di mi?

"Insan büyük bir utanç içinde!!" dedirtiyosun, alto'ya, "tanrısını kaybetmiş bir zavallı o!" dedirtiyosun, gustav, sen öldükten sonra, biçok müzikolog orda kendinden bahsediyosun sandı, haberin olsun...

Sonra o 1. Bölümün sonunda, ana temayı bitirmeyip en çirkef armonileri ardarda dizmen yok mu?!...Çok insan bu bölüm niye bu kadar garip bi şekilde bitiyo diye, sadece sormadı, hala soruyo, o trompete, sırf o karmaşayı daha bi sulandıracağım diye çektirdiğin çileler...

Bak 2 numaraya bu sözlükte hiçbi şey yazmadım...hele o brahms'la flörtleşirmiş gibi yapıp koskoca brahms'la dalga geçmen...

ayıp ayıp...

Urlicht'i niye başka bişeyin içine diil de bu senfoniye koydun, inan çok merak ediyorum...