gözünün biri kör olan bi adam için

"tek lamba" diyolardı bizim köyde.
gaddar sadık
çakal murat
ayı kemal
*
*
rtük nurullah

zamanında show tv de gece yarısından sonra yayınlanan erotik programlardan * rahatsız olan dini bütün nurullah amcamız köyün ana alıcı antenini devirmiş ve kullanılamaz hale getirmiştir, hanımı ilen beraber. ancak teyze hanım bu durumdan sebeplenememiş olay ve nick nurullah amcaya kalmıştır.
Kaydıgilin Eşref.

(bkz: kaydıgilin eşref in torunu olmak)
ikinin ameti

hocoooli* osman

memişin kadir

ossoğli* nadire

reşitin temel

tosala ibo

sazaver sirinler koyu tulumcusu

(bkz: karadenize özgü lakaplar)
köfte bilal
tiyara. *
(bkz: eşekçi hasan) neden böyle bir lakap aldığı konusunda pek konuşmak istemiyor kendisi...
-odun boklu bekir ağa,
-happili,
-sikhala,
-donomar,
-dozer eşe,
-gaplı,
-ağzı ayrık,
-sacaga,
-kıllı hamma,
-cerit kızı.
kara ciki
kırık ismail
kırığın ayşesi *
kösegilin hösne *
gaffe
dingiderli ahmet
mesdoler - (mustafının evi)
dahara - (tahir aga)
domeke - (don eke)
gatil memmed
güpeli (küpeli)
boklu kamil.
battal osmanı
canavar
trt (yaşlı geveze bir kadına söyleniyor) *
çaputa sıçan zehra.
karabilya.
Soyadı Kanunu'nun çıkarılmasının üzerinden yıllar geçmesine rağmen özellikle kırsal kesimlerde insanlar hala lakaplarıyla tanınmaktalar. Babadan oğluna, anneden kızına geçen lakaplar düğün davetiyelerinde, bazı esnafın veresiye defterinde o şekilde kaydediliyor...

lakap asıl isme sonradan eklenen ve kişinin herhangi bir özelliğinden dolayı bireyin tanıtıcı özelliklerinin, içerisinde bulunduğu kültür gruplarından en yakını ve samimisi tarafından fark edilip dile getirilmiş olması demektir. Aynı kültürel grubun içerisinde aynı adı taşıyan bireyleri birbirinden ayırt etmek gerektiğinde adlar yetersiz kalmış ve bu durumda başvurulan adres lakaplar olmuştur.

Lakap kişinin belirgin bir özelliğini fark eden herkes tarafından takılabilmektedir, ve zamanla öylesine kanıksanır ki kişinin asıl adı kullanılmaz olur ve kişi sadece lakabıyla anılır. Örneğin Pörtlek Emin... emin isimli kişinin gözünün çok büyük ve dışa doğru olduğu için bu lakap takılmıştır. Topuksuz Ali; topuğunun doğuştan olmadığı için bu lakap verilmiştir.

Kırsal alanlarda lakabın çok olmasının bir diğer nedeni ise buralarda isimlerin hep aynı olmasından kaynaklanmaktadır. Bir ailede 3 tane ahmet, mehmet olabiliyor. Bu nedenle ailedeki ahmetler mehmetler sarı, kara gibi lakaplar alabiliyor. isimler aynı olduğundan tanıma zorluğunu ortadan kaldırmak için lakaplar kullanılmıştır.
taktak ahmet.
baharat hüseyin.
pamuk hasan.
cıddan ayşe.
kapçık nuri.
deli sabiye bazen kör sabiye
dolmalar
cingidikler
cibidikler
gara ceren
okoğlu
çökük yaşar
giz mamut (kız mahmut)
hasanların depe (bu bir mekandır)
alamanlar
kemiş
topal fakı (topal olmasına bütün düğünlerde oynar).
kirli omar (ömer)
topalın üsyin (hüseyin)
karaşimşek
kel duran
güvercin göğüslü apturaman

telli gil
topbo gil
potik gil
gollik ibo
çatıkkaş
kör memo
hırnikli gil
horoz hasan.
çüksüz hilmi.
sikli ibraam
gırk kişilik
ecinli
(bkz: gaydırıkuppak cemile)
-topalınayış(topalın kızı ayşe)
-gavur(herhalde hayatında birkere yaptığı bir şey yüzünden)
-elmacıların hüseyin(ailenin elmayla uzaktan yakından alakası yoktur dedem bile bilmiyor sebebini)
daha neler neler.*
(bkz: bilenlere selam olsun)
yalama bilal.
boyalık raife.
küpürdüm zekiye
sığır mehmet
sibop çetin
yağcı ali
etemağla
gara ali
fişek osman.