bugün

kurban'ın bahane olduğu ve asıl maksadı dine saldırmak olan cahildir.

kuran'da kurban mevzuusuna gelince buyrunuz:
--spoiler--
kuran da kurban ayetleri

Kuran'da Kurban:

"Şüphesiz biz sana kevseri verdik. O halde Rabbın için namaz kıl ve kurban kes. Şüphesiz soyu kesik olanlar, sana buğz edenlerdir." (Kevser Suresi)
"(Kendileri için lütfedilen bir takım menfaatleri görmeleri, Allah'ın kendilerine rızık olarak verdiği hayvanlar üzerine belli günlerde Allah'ın adını anmaları (Kurban kesmeleri )için sana (Kâbe'ye) gelsinler.Artık onlardan hem kendiniz yiyiniz hem de yoksula ve fakire yediriniz. (Hac,28)

Ebu Müslimi'in tercih ettiği ibn-i Abbas'ın kavline
göre, ayette işaret edilen belirli günler Zilhiccenin 10, 11 ve 12. günleridir. Bu günlere "eyyam-ı nahr=kurban kesme günleri" denilir.
"Biz, her ümmet için bir kurban ibadeti ihdas ettik ki Allah'ın kendilerine rızk olarak verdiği hayvanların üzerine (boğazlarken) O'nun adını ansınlar." (Hac,34) Ayette geçen mensek kelimesi, kurban kesilen bayram, ibadet edilecek yer, yol ve hukuk anlamındadır. Nüsük de kurban ve ibadet anlamındadır.
22/37." Bu hayvanların ne etleri ve ne de kanları Allah'a ulaşacaktır. Allah'a ulaşacak olan ancak sizin takvanızdır. Size doğru yolu gösterdiğinden, Allah'ı yüceltmeniz için onları böylece sizin buyruğunuza vermiştir. iyilik yapanları müjdele"
Sadece kurban ibadeti değil bütün ibadetlerde iyi niyet ve ihlas temel şarttır. (inneme'malü binniyat ve innema likullimriimmaneva) Ameller niyetlere göre değer kazanır. Herkesin niyeti ne ise eline geçecek olan da odur. iyi bir niyetle hayatta yaptığımız her iş ibadet makamına yükselir.
Sünnette Kurban: "Gücü yettiği halde kurban kesmeyenler bizim namazgahımıza yaklaşmasın." Mealindeki hadis-i şerifte yer alan ikazı dikkate alan imam-ı Azam, Kurban ibadetinin vacip olduğuna hükmetmiştir.
"Kurban bayramı günü adem oğlu, sıla-i rahm dışında kurban kesmekten daha üstün bir amel yapmamıştır." Peygamberimiz Medine'de on yıl kurban kesmiştir.

Hükmü: Müslüman, akıl baliğ olmuş, mukim, hür ve nisaba malik olan kimselerin kurban kesmesi gerekir. Koyun,keçi,sığır,manda ve deveden kurban olur. Koyun ve keçiyi bir kişi, sığır, manda ve deveyi birden yediye kadar birkaç kişi kesebilir. Fakat büyük baş hayvanı müşterek kesenlerden her biri ibadet niyetiyle ortaklığa katılmalıdır.
--spoiler--
--spoiler--
Parasını sadaka olarak vermiş olmakla kurban kesmiş olmayız. Namaz kılmak yada oruç tutmak yerine parasını verseniz olur mu? Olmaz. Birileri mantık yürüterek dini hükümleri sulandırmaya çalışıyor. Din konusunda din bilginlerinin sözüne itibar etmek gerekir. Efendim, dinimiz mantık dinidir, diyorlar. Dinimiz makul bir dindir ama herkesin mantığına uyarlanabilecek bir din değildir.
ibadetlerde Allah'a karşı kadın-erkek her biri ayrı ayrı sorumludur. Erkeğin gücü yettiği halde kadının gücü kurbana yetmeyebilir yada kadının gücü yettiği halde erkeğin gücü yetmeyebilir. Bir ailede kurban mükellefi olan kaç kişi varsa onların kurban kesmesi gerekir.
--spoiler--
kesen keser, kesmeyen kesmez, herkes kendini bağlar, ama cahil haliyle bilgilendirme yapmaya kalkmamak lazım, sonra rezil olursun denilesi şahıstır.
Kesmeyenin Boynuna Yakasına Sarılıp neden kesmiyorsun dememekle birlikte.. Kesenleri Utanmadan Hayvan Hakları ve Vahşilikle Suçlayanlardır O şahsı Muhterem Mahlukatlardır.