bugün
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç22
- babalar günü15
- ismeti yazar yapan moderatör11
- özge özacar'ın memeleri11
- kurban eti dağıtmak mecburi mi9
- kaka'nın eşinin boşanma gerekçesi8
- gideon reid morgan jj39
- hoşlanılan kıza bayramda mesaj atmak11
- yatakta fırtına gibi esen erkek12
- inciden yazar nakli13
- güzel kadınların problemli olması19
- kendini hunharca teşhir eden liberal türk kızları13
- diyanetin türkleri araplara şikayet etmesi12
- yazın göt boyunda şort giyen kızlar9
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler9
- özgür özel11
- ups boobss nickli yazar29
- yazarların başarılı olduğu dersler10
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler13
- 15 haziran 2024 macaristan isviçre maçı9
- kitap okuyan erkek11
- anın görüntüsü15
- memati192313
- erkeklerin hiç iltifat almaması13
- 14 haziran 2024 almanya iskoçya maçı19
- 5 milyon tl verseler fatih ürekle sevişir misiniz17
- erkekte en seksi göz rengi hangisidir sorunsalı15
- moda iskelesi8
- yurtdışı çıkış harcı8
- iğneye iplik geçiremeyenlerin ioçk'yı eleştirmesi11
- insan olmaya ceyrek kala13
- hasan can kaya13
- herkes fakirse neden avmler dolu9
- kitapçıya gidip dakikalarca vakit geçiren dallama9
- kürt kızlarının namuslu olduğu gerçeği12
- turk kizlarinin rus kizlardan daha guzel olmasi15
- kızlar kilolu erkeklerle seksten zevk alırmı30
- istanbul da yaşayan yazarlara soru10
- bazen ekmek arası salça yiyorum9
- hasan can kaya'nın gözaltına alınması9
- yetkili yapsanız da yeter11
- epeydir sozluge fotomu atmamis olmam9
- zall'ın yapacağı sözlüğe sokayım sorunsalı10
- tüm sözlük kölemdir20
Incilde yer alan ve hıristiyan tasvir sanatında bizans' tan günümüze kadar, kilise fresklerinde, yağlı boya tablolarda ve ikonalarda yaygın olarak kullanılan "meryem' in ölümü" nün anlatıldığı sahnedir.
görsel
KOiMESiS MERYEM (MERYEM'iN ÖLÜMÜ)
Günümüzde Kariye Müzesi olarak ziyaretçilerini ağırlayan Chora Manastırı Kilisesi'nin naos kapısının üzerinde yer alan Meryem'in ölümü sahnesi, incil'de yer almamasına rağmen Apokrif incillere (dini metinlerin veya kitapların parçası olmayan metinler) dayandırılarak Hıristiyan ikonografisi'nde sıklıkla işlenen konular arasına girmiş ve Apokrif incillerde bu olay, 15 Ağustos gününü göstermektedir.
Cemaatin naostan çıkarken kapı üzerinde gördüğü mozaik tekniğindeki Koimesis sahnesi, oldukça etkili işlenmiştir. Meryem, bir yatağa (kline) yatırılmış halde sahnenin merkezinde, isa ise Meryem'in arkasında yer almakta olup zarif, içerisinde meleklerin bulunduğu, kurşuni badem formlu bir mandor (kutsal kişilerin vücudunu saran ışık halesi) ile gösterilmiştir. isa'nın elindeki bebek, annesi Meryem'in ruhunu simgelemektedir. isa'nın üstünde ise Ayasofya'nın pandantiflerinde de gördüğümüz kerubin kanatlanmaktadır. Meryem'in başının yanında buhurdan sallayan havari Petrus, ayak dibinde ise oturur vaziyette Paulus yer almaktadır. Arka plandaki başları haleli üç piskopos bu olaya tanıklık eden dört piskopostan üçüdür. Bu dört piskopos: Kudüs'ün ilk piskoposu Iakobos, Efesli Timoteosa, Atinalı Dionisios Arepagites ve Hierothes'dir. Sahnenin arka planında, kapı önünde Meryem'in annesi Anna (kırmızı kıyafetli) ve teyzesi Elizabeth (yeşil kıyafetli) betimlenmiştir.
Kalabalık olarak anlatılan sahnenin arka fonunda, halelerde ve Meryem'in yatağının örtüsünün şeritleri ile süslemelerinde altın yaldız kullanılmıştır. Öte yandan, elbiselerdeki kıvrımlar ve arka plandaki mimari ögeler mozaiğe derinlik katan unsurlardır.
https://www.facebook.com/...3/posts/1413258899062157/
KOiMESiS MERYEM (MERYEM'iN ÖLÜMÜ)
Günümüzde Kariye Müzesi olarak ziyaretçilerini ağırlayan Chora Manastırı Kilisesi'nin naos kapısının üzerinde yer alan Meryem'in ölümü sahnesi, incil'de yer almamasına rağmen Apokrif incillere (dini metinlerin veya kitapların parçası olmayan metinler) dayandırılarak Hıristiyan ikonografisi'nde sıklıkla işlenen konular arasına girmiş ve Apokrif incillerde bu olay, 15 Ağustos gününü göstermektedir.
Cemaatin naostan çıkarken kapı üzerinde gördüğü mozaik tekniğindeki Koimesis sahnesi, oldukça etkili işlenmiştir. Meryem, bir yatağa (kline) yatırılmış halde sahnenin merkezinde, isa ise Meryem'in arkasında yer almakta olup zarif, içerisinde meleklerin bulunduğu, kurşuni badem formlu bir mandor (kutsal kişilerin vücudunu saran ışık halesi) ile gösterilmiştir. isa'nın elindeki bebek, annesi Meryem'in ruhunu simgelemektedir. isa'nın üstünde ise Ayasofya'nın pandantiflerinde de gördüğümüz kerubin kanatlanmaktadır. Meryem'in başının yanında buhurdan sallayan havari Petrus, ayak dibinde ise oturur vaziyette Paulus yer almaktadır. Arka plandaki başları haleli üç piskopos bu olaya tanıklık eden dört piskopostan üçüdür. Bu dört piskopos: Kudüs'ün ilk piskoposu Iakobos, Efesli Timoteosa, Atinalı Dionisios Arepagites ve Hierothes'dir. Sahnenin arka planında, kapı önünde Meryem'in annesi Anna (kırmızı kıyafetli) ve teyzesi Elizabeth (yeşil kıyafetli) betimlenmiştir.
Kalabalık olarak anlatılan sahnenin arka fonunda, halelerde ve Meryem'in yatağının örtüsünün şeritleri ile süslemelerinde altın yaldız kullanılmıştır. Öte yandan, elbiselerdeki kıvrımlar ve arka plandaki mimari ögeler mozaiğe derinlik katan unsurlardır.
https://www.facebook.com/...3/posts/1413258899062157/
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar