bugün

standart ritim ve ezgilerde hazırlanan ilahilerde müzikal bir yoğunluğun olmamasıdır.

--spoiler--
dinine elinden geldiğince saygılı davranmaya çalışan bir yazar olan greg bir gün işyerindeki bilgisayarında yüksek sesle ilahi dinleyen bir arkadaşıyla şöyle bir enstantane yaşamıştır:
h: hodja
g: greg

h- hocam yunus emreyi bilir misiniz? *
g- bilirim hocam. ne yücedir his shan.
h- bu ilahinin sözleri ondan alınmış. ne güzel söylemiş ama dimi?
g- bence içine etmiş afedersin güzelim sözlerin. *
h- kaliteli müzik böyle olur hocam ne diyorsun estaüzü.
g- hocam ilahiyi asla herhangi bir müzik kategorisine alamayız bence. ilahi ilahidir.
h- niye canım d de müziklerim in içinde işte. bitmiştir.
g- bitmemiştir.
--spoiler--

tecvidli kuran okumanın ayrı bir güzellik kattığı aşikardır ama iş ilahilere geldiğinde eline mikrofonu alan salak saçma sözler yazıp albüm yapmaktadır. devir pazar devri olduğu için ilahilerde kalite arayışı son bulma ümidi taşımaktadır. e-f-am gamıyla doldurulmuş, biraz ney bol def islamic headbang ritimde takılıp dini toplumların afyonu yapanlara da burdan sesleniyorum: biraz da distortion katın. bu da tutmazsa rap artık. faruk el şebbeyk feat ceza ha!

(bkz: bi sami yusuf vardı ona noldu)